Inlägg från: Axelberg79 |Visa alla inlägg
  • Axelberg79

BF Juli 2016 (ny!)

Moorii skrev 2016-06-06 22:39:42 följande:

Alltså, mina sammandragningar kommer sjukt ofta nu. I vissa perioder avlöser dom nästan varandra. Till slut ringde jag 1177, bara för att höra om det var normalt och den sköterskan kopplade mig vidare till en barnmorska på förlossningen. Hon sa dock att det var normalt, även om de var många och kom ofta, men att jag skulle ringa om de började göra ont.

Får hoppas att det är allt det är, vanliga sammandragningar, bara väldigt många av dom. Någon annan som får sd så ofta?

Jag har oxå väldigt mycket sd. Dom mest obehagliga tycker jag är dom som kommer på nätterna. Så fort jag är upp och kissar eller gör något annat så kommer dom direkt när jag lägger mig ner igen.
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-06-07 19:03:47 följande:

Hmm, ok. Får se om det räcker med en för min del. Hoppas på det!

Jag äter en varannan el var 3dje dag. Men jag ska till BM på torsdag får se vad hon säger då. Och i morgon så ska vi få titta på vårat gotrollet igen. En koll att moderkakan växte uppåt, den var lite långt ner förra gången. Så då får vi äntligen veta vad det är för filur i min mage :)
  • Axelberg79
    Moorii skrev 2016-06-07 19:34:36 följande:

Ok, hoppas det ser bra ut! Åh, vad mysigt :) jaså, har ni inte fått reda på kön ännu?

Nej dom sa att det inte gick att se till 100% . Men jag tror att det var den barnmorskan som inte orkade bry sig, hon var så kallt och personlig så vi var riktigt besviken när vi gick därifrån. När jag berättade det för min BM så sa hon att hon skulle fixa så det blev nån annan som gjorde det denna gång. Så vi längtar jättemycket tills i morgon.
  • Axelberg79

För första ggn under min graviditet så har jag brutit ihop.... Var på ul nu för att kolla moderkakan, jag började med att säga att jag måste få veta könet idag. Hon svarade då lite kort att hon bara skulle kolla moderkakan. Jag började berätta varför jag ville veta och hon börjar ifrågasätta och sa att det är ju endå inget du kan ändra på! Men hon kollade lite snabbt men sa att navelsträngen låg mitt mellan benen så hon kunde inte se.. Då började tårarna rinna på mig och hon gjorde ett till försök. Så till 90% tyckte hon sig se en flicka till slut men jag vet inte hur jag ska göra nu.... vet inte om jag vågar köpa tjejkläder eller om jag måste köpa naturella färger bara... Känner mig så förvirrad.. suck.

• Axelberg79

Det börjar kännas att det börjar bli dax, igår tvättade jag bebiskläder och köpte färgen till spjälsängen. Allt är nu inhandlat och väntan kommer nog att bli lång de resterande 42 dagarna.

• Axelberg79

Nu känns det nästan som lindrig mensvärk för mig. Är i v 35 (34+2) visst kan det då vara att lillbuse håller på att lägger sig till rätta då??

• Axelberg79

Jösses vilken fotbollsmatch det är i min mage nu :) Funderar bara vem den spelar mot hahahahahahahaha....

• Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-06-20 21:34:14 följande:

Haha ja jag har samma här! De känner väl av EM så fort jag sätter mig ner så är det dags. Ingen vila här inte... Ska till bm i morgon, blir spännande att se ifall han lagt sig tillrätta där inne nu. Känns väldigt mycket neråt nu så det känns som att det kan vara så.

Jag ska till BM på torsdag. Jag tror oxå att min ligger nedåt, sparkarna är mest uppåt och på vänster sidan. Och arrangemang det ilar och trycker väldigt mycket ganska ofta nu.
  • Axelberg79
    calabalic skrev 2016-06-21 13:03:37 följande:

Ni som har fött barn vaginalt förut, hur har era förlossningar varit? Var det som ni föreställt er? Fick ni skador eller hur snabbt var ni återställda?

Jag sprack ganska rejält förra gången , så dom gjorde ett löpande stygn. Det sved väldigt när jag var på toa. Men det gick ju över.
  • Axelberg79
    Sommarmalva skrev 2016-06-21 23:14:21 följande:

Ah, hon liksom "retar upp" tappen lite? Det blir alltså inte igångsättning utan mer påskyndande kanske? Jag har ju fått tid för igångsättning så undrar över allt sånt just nu, hihi. Har googlat alltför mycket och blivit mer rädd än förberedd... Pratade med bm idag om detta och hon sa att man ska INTE googla så mycket!

Vid inskrivningen sa min barnmorska att det borde vara lag på att gravida var förbjudna att googla.... hahahahahaha
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)