Inlägg från: Namnlös2015 |Visa alla inlägg
  • Namnlös2015

BF Juli 2016 (ny!)

Haha jag har samma "problem" men bryr mig inte så mycket, jag ser ju det själv... :)

Däremot kan det reta mig när folk slänger sig fram och ska känna på magen!

Sommarmalva skrev 2016-03-07 09:31:30 följande:

Jag förstår inte varför folk tycker sig ha rätt att kommentera ens kropp när man är gravid! Fruktansvärt jobbigt! Jag fick kommentarer tidigt om min mage eftersom den växte ganska fort nu med fjärde barnet. Detta har gjort att jag försökt "dölja" den i pösiga kläder. En dag på jobbet kände jag att jag skulle ta på mig en tightare tröja och fick på en gång kommentarer om att den ser mycket större ut nu, för igår hade jag en tjockare tröja över... Suck!

• Namnlös2015

Åhhhh!!! Så roligt!!!! :D

Jag kommer störtböla den dag jag känner sparkar utifrån och min sambo också kan känna! Än känner jag bara puffar på insidan :)

Allting går i en himlans fart här, vårt hus har blivit sålt i dagarna och de vill ha tillträde redan till månadsskiftet! Vi som står mitt i renovering också haha.

Vagn och babyskydd beställs i morgon, var och tittade igår och bestämde mig, sambon får bara gilla läget, han får ju en mugghållare till vagnen ;)

Hur mår du??

Moorii skrev 2016-03-09 09:41:53 följande:

Åh, vet ni vad? Jag har inte känt några riktiga sparkar innan, dock lite dova puffar ibland. Nu när jag låg med handen på magen så kände jag en spark på utsidan! Sen flera till :D kom några lyckotårar. Äntligen, på första dagen i vecka 22 :)

• Namnlös2015

Jag är i 23 nu :)

Flyttat för 1 månad sen till gård, tanken var ju inte att bli av med huset sååå fort, men bara till att passa på!

Det blir en Emmaljunga Edge i färgen lounge green. Velade mellan läder och textil!

Babyskydd så blir det Klippan Dinofix.

Jag mår bra så här långt!

Störigt med tandköttet, hade problem förra vintern, tandköttet uppe och nere svullnade och inflammerade kunde bara ära flytande i flera veckor :/ hoppas ditt blir bra snart, för det är riktigt jobbigt!

Moorii skrev 2016-03-09 13:17:47 följande:

Ja, det är var verkligen så magiskt!! Får hoppas han vill sparka ikväll när mannen är hemma! :) vilken vecka är du i nu?

Oj, det var snabba ryck! Vad ska ni flytta till, ett annat hus?

Åh, vad kul! Vad blir det för vagn och babyskydd då? Haha, då borde han vara nöjd ;D

Jag mår bra! Lite foglossning och problem med tandköttet (eller egentligen med att äta pga det) och just nu är jag förkyld, men utöver det mår jag finfint :) hur mår du?

• Namnlös2015

Ring din bm om du är orolig!

Jag har bombat min med, i efterhand, löjliga frågor, men just vid tillfället så har jag behövt fråga. Frågar hellre och får lugnande svar än att gå och vara orolig!

liteorolignubebis skrev 2016-03-09 14:57:06 följande:

Hej alla!

Jag har kännt av små sparkar inifrån när jag lägger handen på magen samt så har jag haft en känsla av att det finnsen liten mysig bebis där inne i livmodern

Men nu sen två dagar tillbaka så känner jag absolut ingenting:( jag är i v.22+4 .. Bör jag vara orolig??

Funderar på att ringa bm och boka in ultraljud ... Men åh inte ens när jag vänder på mig hastigt så känns bebisen, innan kunde jag känna av den jättemycket..

Vet ej vad jag bör göra nu..

• Namnlös2015

Inget jag känt av, men jag hoppas det känns bättre!

Moorii skrev 2016-03-12 00:52:55 följande:

Alltså fy. Ikväll jobbade jag efter fyra dagar hemma (en sjukdag, resten ledigt), och någon timme in i passet så började det sträcka och göra lite ont utanpå magen. Det blev värre och värre ju längre kvällen gick, så till slut fick jag ringa 1177. De trodde inte det var farligt, men att det antagligen beror på den extra belastningen iom graviditeten. Däremot om det onda inte går över vid vila så skulle jag ringa förlossningen. Ligger hemma i sängen nu och känner smärtan fortfarande. Det gör absolut inte jätteont, känns mer som sena drag light på magen. Någon annan som känt likadant vid ansträngning? Känns ju sådär om det ska vara så varje dag jag jobbar nu :/

• Namnlös2015

Jättefint väder här också idag :)

Jag är egen företagare och har rätt så fria arbetstider i vanliga fall men nu jobbar jag väldigt mycket och har tänkt att jag ska göra det fram till bf. Har ett lugnt jobb.

Jag håller på att jobba in så mycket jobb som möjligt nu så jag ska kunna ha annorlunda tider sen.

När bebis är född så kan jag inte lämna över mina arbetsuppgifter till någon annan, så jag kommer jobba 2 dagar i veckan sen.

Har ni funderat något på hur många dagar i veckan ni ska ta fp för?

Hur har ni tänkt dela med andra föräldern?

hhopp skrev 2016-03-15 18:28:13 följande:

Det har varit en helt underbar vprdag idag så mycket ny energi man får av solen!:))

Tänkte kolla med er andra lite också hur ni tänkt göra med jobb o så? Har ni funderat på att gå ner från 100% till kanske att jobba deltid där mot slutet av graviditeten? Eller ska ni jobba helt fullt ut:)

• Namnlös2015

Vi kommer göra likadant, jag kommer vara hemma fram tills det är dags för dagis, min sambo kommer bara nyttja de dagar som är märkta till honom, men han har ju lång tid på sig att använda dom.

Han är också egen företagare och är ensam så det fungerar inte att han är hemma på heltid en längre tid.

Moorii skrev 2016-03-15 18:51:26 följande:

Ok, skönt med lugnt jobb :)

Hade tänkt ta fem, men får se vad försäkringskassan beslutar att ge mig för ersättning. Min man har precis börjat ett nytt jobb och vill inte vara borta från det, så kommer nog bli så att jag tar ett år, eventuellt mer om jag kan ta fp fem dagar i veckan, och han tar de tre månaderna han har efter det.

• Namnlös2015

Idag har jag vaknat med världens leende på läpparna och känner mig bara så himla glad, kan det vara våren? :)

Så jag tänkte bara önska alla en jättebra dag och hoppas att ni mår bra :)

• Namnlös2015

När jag var på inskrivning hos min BM så bokade vi tid för rul och hon sa att 1 vuxen fick man ha med sig och inga barn.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)