BF Juli 2016 (ny!)
Härligt! Det låter som du har en fantastiskt bra barnmorska.
Härligt! Det låter som du har en fantastiskt bra barnmorska.
åh låter bra, blir glad för din skull!
Hur mår alla? Här är det ömmande fotsulor och karpaltunnelsyndrom som är det tunga just nu, annars mår jag prima!
Förra veckan kändes det som att det killades lite i magen och jag funderade på om det var bebis. Nu (17+0) känner jag det igen, fast lite tydligare. Vet inte om jag skulle säga fjärilar, känns som att någon kittlar mig på insidan av magen :P hoppas på att få känna riktiga sparkar snart! Har ni andra känt av något ännu?
Jobbigt med karpaltunnel!
Jag har migrän var och varannan dag och mår fortfarande illa men det känns som det ska vara en liten ljusning på väg. Och imorgon ska vi på rul :)
Tror jag känner bebisen, svårt att säga tycker jag. Men det är som tydliga buffar ovanför byxlinningen när jag tar det lugnt på morgonen eller kvällen. Är i 18+5.
Vart i magen känner ni av bebisen?
Nä förstår de men jobbigt ändå! Tänk om man slapp alla bekymmer och bara fick vara hyfsat vanlig, vad lätt det skulle vara.
Har alltid haft problem men det har tilltagit nu men ska träffa en naprapat i veckan och kanske kan hon hjälpa mig att hantera de.
Ska bli spännande att se imorgon om den ligger där jag tror! :) min BM har aldrig kollat några hjärtljud så jag har ingen aning alls.
Fy för karpaltunnelsyndrom. Har du fått bra hjälp? Har en kompis som fått det under båda sina graviditeter, andra gången gick det bättre för att hon snabbare fick hjälp och lugnade ner tempot tidigare. Själv dras jag med min foglossning...
Japp, jag är i vecka 16 och känner att det "pluppar till" ibland, känner igen det från första barnet. Skulle inte kalla det för fjärilsfladder även om jag vet att det ofta beskrivs som det.
Enligt min erfarenhet kan bm ibland rekommendera en sjukgymnast, men kontakten får man sköta helt själv. När jag fick foglossning fick jag bara en lapp med ett telefonnummer av bm. Jag tycker du ska försöka boka in en tid så snart som möjligt. Lugna ner tempot i min kompis fall betydde att hon gick ner i tid genom deltidssjukskrivning. Detta gjorde att hon kunde jobba längre tid än under första graviditeten då hon var heltidsjukskriven, minns inte från vilken vecka. Kontorsjobb..
Jag hade grymma foglossningsbesvär förra graviditeten och har aldrig blivit riktigt bra. Nu börjar det bli värre men är ok fortfarande. Jag vet vad som gäller när det gäller rörelser att undvika och jag kör TENS varje kväll. Men jag måste vara beredd på tidigare sjukskrivning denna gång. Jobbar på kontor, men får man sådana smärtor som jag hade förra grav när man sitter/står så går det inte att jobba.
Jaaa, mysigt är det. Pickar är också en bra beskrivning tycker jag :)
Jag känner inte mycket alls ännu :/ har känt nåt som skulle kunna vara bebis, men är inte säker. Är i vecka 18 nu, så börjar bli lite orolig! Har tydligen moderkakan i framvägg, men svårt att inte oroa sig ändå.
12 juli
Har ni börjat köpa grejer ännu eller har ni kvar sedan tidigare barn?
Vi väntar ju vårt första. Har precis flyttat till vårt egna hus och har precis köpt massor av kläder (begagnade klädpaket) och en barnvagn. Näst på listan är en maxi cosi babyskydd och skötbord /spjälsäng.