Inlägg från: cutepoison |Visa alla inlägg
  • cutepoison

BF Juli 2016 (ny!)

Sommarmalva skrev 2016-07-18 22:51:08 följande:

Nu är vår Max här! En rund o go liten kille

Var inne för igångsättning men var redan öppen 2 cm så efter hinnsvepning skötte kroppen det mesta själv. Sååå skönt att ha det gjort, och vilken belöning!!

Grattis :)
  • cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-19 10:16:14 följande:

Bf om två dagar här, känner exakt som dig Moorii! Ingen mens/molvärk inatt inte! 

Var på TUL imorse och bebis ligger på +10% ca 3800g idag, med tanke på felmarginalen kan det lika gärna vara 4,2kg huuh med två veckors övertid ger det lite större bebis än vad jag vill, är så orolig för stor bebis, långdraget förlopp osv. Barnmorskan som gjorde ultraljudet bekräftade att det är igångsättning på 42+0. 

Vid förra bm-kontrollen var han rörlig, och min bm gör inte hinnsvepning heller förrän 41+0 och endast om han är fixerad. Börjar på allvar ställa in mig på igångsättning.. Ska träffa henne på fredag dvs 40+0 för nästa kontroll, hoppas att han gått till ruckbar då ;)

Och har så himla tråkigt igen! Inget roligt på netflix, orkar inte gå någonstans, kan inte koncentrera mig på att läsa, gah. Kom nu då!

Har du fått göra TUL för att du haft stort sf mått? Får jag fråga vad du har nu? Jag är så sjukt rädd att bebisen ska vara stor men BM har hela tiden sagt att det kan man inte avgöra på sf måttet men jag ligger på den översta kurvan. 
  • cutepoison
    Loppan30 skrev 2016-07-19 14:48:12 följande:

Igår 7.42 kom vår lilla dotter till världen. Kan inte förstå att jag nu är mamma till två. Tårarna kommer titt som tätt. Är verkligen inne i bebis bubblan just nu. Och min stora dotter är helt underbar med sin syster. Byter blöjor och myser hela tiden. Barn är livet!

Grattis :)
  • cutepoison
    calabalic skrev 2016-07-19 21:15:56 följande:

Grattis till de nya bebisarna! :)

Alltså den här ryggvärken och foglossningen tar kål på mig! Hur långa kan dagar bli egentligen?! 10 dagar kvar till BF men inga som helst tecken på att nåt är på g, så känns som jag kommer bli ensam kvar som oförlöst i den här tråden snart... Ursäkta gnäll.

Nej du är verkligen inte sist! Jag har BF 26/7 och har inga känningar än. :) Fast det kan ju komma plötsligt såklart men jag tänker hela tiden att man ska känna något innan. Hehe. 
  • cutepoison
    fastfrusen skrev 2016-07-20 10:01:44 följande:

SommarDahlia - hoppas det går bra på ultraljudet!

Bf imorgon här och jag har precis lånat "Att föda utan rädsla" som e-bok för "underhållning" idag, någon som läst den?

Jag började läsa den men bestämde mig för att låta bli :) 
    cameleon skrev 2016-07-20 12:57:47 följande:

Nu har det gått ett dygn sedan hinnsvepningen och inget har hänt. Vaknade med hemsk magknip i morse och förvärkar men inte värre förvärkar än jag brukar ha så svepningen lyckades nog inte :(

6 dagar kvar till BF och min barnmorska var säker på att vi åtminstone kommer träffas två gånger till.. Suck!

Varför var hon säker på det? På grund av hur öppen du var eller?
  • cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-20 13:23:32 följande:
    Nej det sade hon innan undersökningen. Hon tyckte att jag var så frisk, pigg och välmående och sade att man ofta föder barn senare då.. Sen om hon bara snackar eller har fog för det vet jag inte!

Jag var tyvärr inte öppen alls men tappen hade i alla fall börjat mjukna..
    Oj, jaha... Ja om det finns fog för det så får väl jag också vänta då :P 
  • cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-20 13:36:18 följande:
    Det blir långa dagar av att bara gå och vänta och vänta.. Jag sitter i soffan och håller min man sällskap när han renoverar rummet, hehe..
    På söndag funderar vi på att åka till Stockholm och bo på hotell eftersom min man har ett ärende i stan tidigt på måndag morgon.. Men vi ar inte bokat något än.. Men jag tror inte det är någon fara, min lilla pingla har nog inte tittat ut då i alla fall..

Har en bekant som inte hade några bristningar alls men några veckor efter ungen kommit ut så var magen full.. Man kan tydligen få det efteråt också, sorry..! Tungan ute
    Tycker absolut ni ska åka till Sthlm :) Man kan ju föda där också. Tur du har din man hemma. Sitter också i soffan men själv då min jobbar :( 
  • cutepoison

Jag har hela tiden legat på den övre kurvan, enda sen start men hon har inte sagt något om att det betyder att barnet är stort. Jag frågade i början och hon sa att senare kan det bero på det, men det kan också bero på hur ens livmoder ligger etc. Idag sa hon att jag kommer få en "knubbis" när jag berättade att jag var rädd att barnet skulle vara stort. Hon klämde och kände och sa att han nog väger 4,5 kg i alla fall!!! Mitt SF mått låg på 38. Hon sa att de inte gjorde tul av den anledningen, bara om min kurva skulle ha ökat drastiskt vilket den ju inte har men jag känner mig ändå lite lurad. Jag har nästan sett fram emot förlossningen och nu är jag rädd istället och skit rädd att jag ska gå över två veckor för det betyder ju ytterligare vikt. 

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-22 16:03:46 följande:

Kul, då är min bebis antagligen jättestor med, mitt sf-mått var 38 på bf i tisdags. Har legat mellan mitten och övre kurvan hela tiden, förutom på slutet då det planat ut. Ja, jag vet inte om det är så bra att hon sa det till dig, för det gör ju ingen skillnad för förlossningen så sett. Det enda som händer är att man blir mer rädd än vad som är nödvändigt. Jag är så sjukt stressad, för varje dag jag går över, desto större kommer han vara :/

Hur länge har du kvar till BF? Jag trodde det skulle hända nåt inatt, men icke..

Ja men SF måttet behöver som sagt inte betyda stor bebis. Du kan ha mycket fostervatten t.ex men jag blev orolig eftersom hon kände på magen och runt bebisen och sa "du kommer få en knubbis". Då antar jag att mitt sf mått är stort för att det är en stor bebis. Det går ju inte att göra något åt och det är ju inte bebisens fel men hon oroade mig i onödan eftersom jag inte varit rädd fram till nu. Jag hade kunnat vara i ovetskap och så hade det blivit som det blivit på förlossningen men nu tänker jag en massa hemska tankar. Jag har BF på tisdag så 4 dagar kvar. Jag har ändå växt 2 cm på två veckor så risken finns ju att han växer ännu mer om jag går över tiden :/ 
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)