BF Juli 2016 (ny!)
Nu är vår Max här! En rund o go liten kille
Var inne för igångsättning men var redan öppen 2 cm så efter hinnsvepning skötte kroppen det mesta själv. Sååå skönt att ha det gjort, och vilken belöning!!
Nu är vår Max här! En rund o go liten kille
Var inne för igångsättning men var redan öppen 2 cm så efter hinnsvepning skötte kroppen det mesta själv. Sååå skönt att ha det gjort, och vilken belöning!!
Bf om två dagar här, känner exakt som dig Moorii! Ingen mens/molvärk inatt inte!
Var på TUL imorse och bebis ligger på +10% ca 3800g idag, med tanke på felmarginalen kan det lika gärna vara 4,2kg huuh med två veckors övertid ger det lite större bebis än vad jag vill, är så orolig för stor bebis, långdraget förlopp osv. Barnmorskan som gjorde ultraljudet bekräftade att det är igångsättning på 42+0.
Vid förra bm-kontrollen var han rörlig, och min bm gör inte hinnsvepning heller förrän 41+0 och endast om han är fixerad. Börjar på allvar ställa in mig på igångsättning.. Ska träffa henne på fredag dvs 40+0 för nästa kontroll, hoppas att han gått till ruckbar då ;)
Och har så himla tråkigt igen! Inget roligt på netflix, orkar inte gå någonstans, kan inte koncentrera mig på att läsa, gah. Kom nu då!
Igår 7.42 kom vår lilla dotter till världen. Kan inte förstå att jag nu är mamma till två. Tårarna kommer titt som tätt. Är verkligen inne i bebis bubblan just nu. Och min stora dotter är helt underbar med sin syster. Byter blöjor och myser hela tiden. Barn är livet!
Grattis till de nya bebisarna! :)
Alltså den här ryggvärken och foglossningen tar kål på mig! Hur långa kan dagar bli egentligen?! 10 dagar kvar till BF men inga som helst tecken på att nåt är på g, så känns som jag kommer bli ensam kvar som oförlöst i den här tråden snart... Ursäkta gnäll.
SommarDahlia - hoppas det går bra på ultraljudet!
Bf imorgon här och jag har precis lånat "Att föda utan rädsla" som e-bok för "underhållning" idag, någon som läst den?
Nu har det gått ett dygn sedan hinnsvepningen och inget har hänt. Vaknade med hemsk magknip i morse och förvärkar men inte värre förvärkar än jag brukar ha så svepningen lyckades nog inte :(
6 dagar kvar till BF och min barnmorska var säker på att vi åtminstone kommer träffas två gånger till.. Suck!

Varit hos BM nu och ska tydligen få ett väldigt stort barn. Känner mig ledsen och rädd.
Jag har hela tiden legat på den övre kurvan, enda sen start men hon har inte sagt något om att det betyder att barnet är stort. Jag frågade i början och hon sa att senare kan det bero på det, men det kan också bero på hur ens livmoder ligger etc. Idag sa hon att jag kommer få en "knubbis" när jag berättade att jag var rädd att barnet skulle vara stort. Hon klämde och kände och sa att han nog väger 4,5 kg i alla fall!!! Mitt SF mått låg på 38. Hon sa att de inte gjorde tul av den anledningen, bara om min kurva skulle ha ökat drastiskt vilket den ju inte har men jag känner mig ändå lite lurad. Jag har nästan sett fram emot förlossningen och nu är jag rädd istället och skit rädd att jag ska gå över två veckor för det betyder ju ytterligare vikt.
Kul, då är min bebis antagligen jättestor med, mitt sf-mått var 38 på bf i tisdags. Har legat mellan mitten och övre kurvan hela tiden, förutom på slutet då det planat ut. Ja, jag vet inte om det är så bra att hon sa det till dig, för det gör ju ingen skillnad för förlossningen så sett. Det enda som händer är att man blir mer rädd än vad som är nödvändigt. Jag är så sjukt stressad, för varje dag jag går över, desto större kommer han vara :/
Hur länge har du kvar till BF? Jag trodde det skulle hända nåt inatt, men icke..