Inlägg från: cutepoison |Visa alla inlägg
  • cutepoison

BF Juli 2016 (ny!)

cameleon skrev 2016-07-22 20:09:01 följande:

Mitt SF-mått ligger också på 38 och jag har läst att IVF-barn har en tendens att bli större (vet inte om det stämmer). Men gah, klämma ut en 4 kilos klump vill jag inte :(

Jag frågade min bm om hon kunde uppskatta bebisens vikt genom att klämma och känna men det kunde hon inte.

Jag har också gjort IVF.

Det känns lite bättre nu på kvällen. Det blir som det blir och bebisen är så stor som han är. Men ska packa om BB väskan lite. Tycker ändå hon kunde sagt de på ett annat sätt eftersom det var jag som tog upp min rädsla för det först.
  • cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-22 20:29:34 följande:

Jag har även läst att vissa landsting inte låter IVF-gravida gå lika långt över tiden, att man blir igångsatt tidigare, efter en vecka.. Vet du något om det? (Tänkte om det hade att göra med bebisen storlek..)

Skall fråga min bm på tisdag vad hon säger om det, fast hon är väldigt okunnig angående IVF så hon har nog inget att säga om det.

Nej det har jag inte hört. BM sa att 42+0 gällde alla om det inte blev någon komplikation men det var bra du sa det för jag kan ju ringa förlossningen efter BF på tisdag och fråga dem istället :) behöver ju inte gå via henne.
  • cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-22 20:38:47 följande:

Ja gör det! Fast jag tycker att kliniken som man gjorde IVF:en på borde sagt något om det.. Men jag skall också kolla upp det.

Uppdatera gärna vad dom sade och vilket landsting du tillhör :)

Själv tillhör jag Västerås :)

Ja visst de borde de gjort! Men det skadar inte att fråga :) Vi tillhör Göteborg/Mölndal så jag ska ringa både Mölndals sjukhus och Östra för att höra. Har du haft en bra graviditet ? Vet du om du väntar en pojke eller flicka?
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-23 13:05:13 följande:

Ajaj! Jag, mannen och bonussonen åkte till universeum idag, och har haft onda sammandragningar under större delen av dagen. Har inte haft det förut på dagtid, men betyder säkert inget. Får se vad som händer!

Håller tummarna! :)
  • cutepoison

Nej håller verkligen med. Har inte kunnat njuta alls i sommar. Känns som jag smälter bort och är jätte jobbigt när man är svullen och tung. Idag har jag BF-3 och jag har inga känningar alls. Jag har inte ens sammandragningar, vet inte hur de känns faktiskt. Har ju haft en del mensvärk den senaste månaden men det försvann för några dagar sedan. Läser om hur vattnet plötsligt gick för någon och önskar att det kunde hända mig så att jag i alla fall visste om det var på gång :) Det kan ju hända men känns inte som om det skulle hända. Hehe. Är väldigt rastlös, har svårt att se serier eller filmer för jag vill bara att det ska hända NU. 

• cutepoison
    cameleon skrev 2016-07-23 21:30:26 följande:

Ja jag har haft en bra graviditet, i vecka 9 krystade jag ut en stor blodig klump i en hinn så var säker på missfall då men det var det tack och lov inte.

Jag har en liten flicka i magen, hon blev till på fjärde återföringen. Den tredje blev jag också gravid på meN fick utomkvedshavande. Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.

Vad skönt att allt gått bra denna graviditet och att ni snart får träffa ert underverk! :)
  • cutepoison

Nu har det nog satt igång för mig. Har haft ont sen 8 igår kväll men inga riktiga värkar än. Hoppas bara det inte stannar av nu...!!

• cutepoison
    Moorii skrev 2016-07-25 09:24:21 följande:

Åh, hoppas det fortsätter!

Här är det bf +6 och inga känningar. Hemsk värme nu, längtar till imorgon då det ska bli svalare och senare i veckan ska det regna också, underbart!

På onsdag ska jag till bm, då lär det bestämmas att det blir igångsättning nästa vecka..

Har legat vaken större delen av natten men nu har smärtan tyvärr avtagit en hel del så det var eventuellt falskt alarm i alla fall. Ska försöka hitta på saker idag så att dagen går så får vi se...
  • cutepoison
    calabalic skrev 2016-07-25 22:34:03 följande:

Vad tråkigt att det stannade av, hur har det gått under dagen? Det kan ju inte vara långt borta nu iaf, kanske en tröst..

Ja det stannade av. Kände inget mer igår och har sovit hela natten till nu. BF idag!
  • cutepoison
    tovemaja skrev 2016-07-27 10:40:21 följande:

Tack för era grattis igår, blev en fin födelsedag! Idag på bf+1 börjar jag längta efter leverans av bebis på riktigt! Har falsk ischias på höger sida rumpan och den blir bara värre. Kom igen nu lillebror! Dags att möta världen!

Haha vad roligt (fast inte att du har ont) men jag har exakt samma sak, på höger sida rumpa :p. Det kanske är någon grej. Nä har legat kvar i sängen hela förmiddagen och tyckt synd om mig själv så nu tvingar mannen mig ut. Det är väl bättre att hitta på saker för att få tiden att gå men det tar emot så lätt för mig. Hoppas ni får en bra dag och föder era barn ;)
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)