Inlägg från: calabalic |Visa alla inlägg
  • calabalic

BF Juli 2016 (ny!)

Men gud så irriterande att bli lovad igångsättning och sen bli ignorerad. Kan säkert bero nu på att det är semestertider men det borde de ju ha vetat när de lovade. Antar att man måste försöka få såna där löften skriftligt. Å andra sidan verkar det vara så olika från BM till BM och från läkare till läkare. Kan det löna sig för er att testa att prata med en annan BM/läkare?

• calabalic
    cutepoison skrev 2016-07-22 11:21:22 följande:

Varit hos BM nu och ska tydligen få ett väldigt stort barn. Känner mig ledsen och rädd.

Hur stor? Har du fått mäta eller var det BM som kände? Min är ju liten istället, ca -20% så vid BF om en vecka ska den väga ca 2700g om det stämmer. Först kände jag lite lättnad på ett sätt, att slippa föda ut en bjässe, men sen har jag läst att mindre bebisar lättare får komplikationer både under och efter förlossningen pga att de inte har lika mkt energireserver, ev inte är 100% färdigutvecklad etc. Så nu önskar jag att den var lite större.
  • calabalic

Som vanligt här med.. inga känningar, bara krämpor! Vecka 40 idag så BF-6..

Känns så tråkigt med den här sommaren. Superfint väder och så kan man inte njuta alls. Grillmat får inte plats och jag känner ingen smak pga nästäppan, värmen ger massiv huvudvärk och överhettning, kan inte promenera ens en kort sträcka pga all värk, kan inte vistas offentligt pga att jag inte har gravidanpassade sommarkläder, bikini och sånt.. Får verkligen ta revansch nästa sommar!

Hur mår ni av sommarhettan? Kan ni njuta nåt?

• calabalic

Jag fattar inte heller hur sammandragningar känns. I min förra graviditet (med planerat snitt) gjorde jag ctg några gånger sista två mån och då sa de att jag hade massor sammandragningar - men jag märkte ingenting av dem. Konstigt! Hoppas det blir samma med värkarna! ;)

• calabalic
    Moorii skrev 2016-07-23 20:43:55 följande:

Åh, vad störigt! Hade väldigt ont vid 16-tiden och vi trodde det satt igång så smått iallafall. Nu har det stannat av bonussonen ska dock ändå iväg till farmor och farfar, ifall att det skulle sätta igång igen inatt. Suck. Orkar inte vänta mer nu!

Meeen vad irriterande! Hoppas det kommer igång inatt ändå!
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-07-24 22:56:39 följande:

Åh denna värme! Nu har ju jag ändå får ut min bebis men vet inte om det är amningen, hormoner, eller nåt men vad jag svettas!!' Jag var blöt av svett fem minuter efter duschen nu ikväll. Det rinner i pannan och ryggen är dyngsur! Så får man ju inte bada heller!!! Jag som vanligtvis älskar sol och värme. Det skulle behövas en dusch till. Lätt.
    Hur går det för er andra som fått bebis? Har ni samma bekymmer?

Jag hade så veckan efter att sonen föddes. Fick som värmevallningar hela tiden och svettades jättemycket. Det var kroppen som gjorde sig av med massa vätska som den lagrat under graviditeten. Gick ner 13 kg första veckan!
  • calabalic
    cutepoison skrev 2016-07-25 09:52:52 följande:
    Har legat vaken större delen av natten men nu har smärtan tyvärr avtagit en hel del så det var eventuellt falskt alarm i alla fall. Ska försöka hitta på saker idag så att dagen går så får vi se...
    Vad tråkigt att det stannade av, hur har det gått under dagen? Det kan ju inte vara långt borta nu iaf, kanske en tröst..
  • calabalic
    cameleon skrev 2016-07-25 20:57:45 följande:
    Ja det känns konstigt.. Jag får väl paniksöka några klipp på youtube om hur man skall göra och ligga här och pusta Skrattande
    Jag har inte heller tränat nånting. Helt glömt bort faktiskt! Inte just förlossningsandning iaf, men däremot har jag övat mkt andningsteknik i andra sammanhang, bl.a för att stå ut med smärta i samband med träning, så jag hoppas kunna använda lite av det.
  • calabalic

Moori - Jag har känt liknande då och då senaste veckorna, fast mer ut åt höfterna, de ledbanden där. Kan heller knappt gå eller ställa mig upp från sittande. Ibland kommer det på natten också. Gissar att det är nån nerv som du oxå är inne på. Jobbigt iaf!

• calabalic

Ni som har gjort hinnsvepning - hur går det egentligen till? Min BM pratade om att vi kanske ska göra det. Har ju hört uttrycket många ggr men aldrig riktigt fattat vad det är man gör.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)