BF Juli 2016 (ny!)
Hej har ni fått eran första mens efter förlossningen än? Min har ej kommit är fundersam.. sonen är 2,2 månader
Hej har ni fått eran första mens efter förlossningen än? Min har ej kommit är fundersam.. sonen är 2,2 månader
Hehe, min sover enligt mina mått väl.. Domnar vid 22-23 med mig och en bra natt ammar vi 02-04-06 och går upp runt 08-09. I jämförelse med era små är detta ju "dåligt".
Men om man jämför med sonen på 1,5 så är lillebror rena drömmen! Jag vaknar utvilad på mornarna, lärt mig somna om direkt. Fasar dock för hur det blir när min man börjar jobba.
Idag har jag haft en jobbig natt. Tösen är förkyld så hon har vaknar ofta och ropat på mig vilket ledde till att lillebror hörde och vaknade. Men toppen av allt har jag fått mjölkstockning som inte ger sig hur mycket jag ammar.
Aaaahh... Giv mig styrka! Storebror på 1,5 har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz
Måste ju bara berätta om detta.. Har i flera dagar oroat mig över ont i vaderna. Har inte fattat vad det kommer ifrån och tänkt att det kanske är någon svit från graviditeten.. Tills jag kom på att det är träningsvärk från att ha gått i uppförsbackar med barnvagnen. Snacka om att det var längesen jag tränade när jag glömt hur det känns
Åh! Denna dag! Hade lust att sticka hemifrån tidigare i kväll. Min 6 åring skulle få ta över 12 åringens säng, och byta upp sig från växa säng till vanlig säng. 12 åringen fick en ny. Men då vårt hus är litet o trångt med krökar o hörn överallt fick vi montera isär hela sängen (s.k dagbädd, från Jysk). Suck. Sen montera ihop den igen. Med en 9 åring som absolut inte kan hjälpa till. En 6 åring som bara har trots o skriker o tjuter hela tiden. En bebis som bara gråter och vill sitta i bärsele hela tiden. Ryggen har gått av minst 10 ggr idag! Ska mitt i detta också försöka få till middag! Steker pannkaka med bäbis på magen. En 6 åring som tjuter över att jag inte fixade klart bäddmadrass innan maten. 9 åring vägrar duka. 12 åring borta på läger, typiskt! Mannen ryggont, typiskt! Kvällen fortsätter med 6 åring som vägrar borsta tänder och bebis som vägrar mat o bara skriker.... Suck! Men!!! När 6 åring lägger sig i "nya" sängen så är hon så glad över sin "vuxensäng" och bara fnissar o skrattar! Underbart! All kaos som vart hela eftermiddagen o kvällen, försvinner med det skrattet! Nu istället för stress och ont i hela kroppen så har jag en underbar känsla och dagen slutade på bästa sätt!
Ville bara få ur mig detta. Och berätta hur fantastiskt det trots allt är med ungar. Gud vad jag älskar dom trots allt!!