Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF Juli 2016 (ny!)

Axelberg79 skrev 2016-03-19 11:01:38 följande:

Jag funderar på att ringa till min BM på måndag. Vi var på rul för lite mer än 2v sedan men hennes konstiga sätt förbryllar mig fortfarande. Hon var helt opersonlig och kall. Min son på 12 år var oxå med och då tycker jag att hon kunde väl ha varit lite pedagogisk och visat honom lite, typ stannat till lite när lillsmurf rörde sig ganska mycket. Men hon fortsatte bara med sitt.

Och sen var det att hon sa aldrig att det såg fint ut eller ens att hon sa att allt var bra.... Hon sa att det var ok! För mig känns det som att det var på gränsen till bra.... Vi fick jättedåliga bilder som vi endå måste betala 200kr för. Och hon kunde inte avgöra om det var en flicka eller pojke....

Jag känner mig jättebesviken, är jag bara känslig eller skulle ni oxå ha ringt??

Om du känner så, så tycker jag du ska ringa. Det är ju viktigt att du tycker allt känns bra! Tycker verkligen du borde få ett nytt ultraljud. Jag hade känt likadant som dig.

Funderar på det där med barn på ultraljud, i mina papper stod det att man inte fick ha med sig barn, men det där kanske är olika. Men tänker att anledningen att hon inte var pedagogisk då var för att det inte ingår i hennes jobb, även om man kan tycka att hon trots det ju kunde ha varit det ändå. Förstår att du blev besviken! Hon verkar ju inte vara en särskilt trevlig person.
  • Moorii

Så sent som i förmiddags så läste jag att om min puls går upp så går även bebisens puls upp och att man kunde märka det genom att bebisen då sparkar. I eftermiddag var jag i en situation som gav mig panik och stresskänslor, min puls var skyhög. Stackars bebisen! Han sparkade som bara den där inne, det var så tydligt att det var därför :( iom mitt stressiga jobb så hoppas jag mer än någonsin att min graviditetspenning går igenom. Hade ingen aning om att plutten påverkades på det här viset.

• Moorii
    SommarDahlia skrev 2016-03-21 10:02:26 följande:

Usch det lät inget vidare! Får jag fråga vad du jobbar med?

Just det här situationen skedde inte på jobbet, men det kan uppstå såna situationer emellanåt även på jobbet. Jobbar som kock.
  • Moorii

Fundering. Någon som haft graviditetsdepression? Jag gråter flera gånger i veckan, undrar om det är normalt. Börjar bli väldigt jobbigt :(

• Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-28 11:43:54 följande:

Är det nån här som har koll på från vilken vecka man bör känna rörelse varje dag?? För ett tag sen var det ett väldans liv i magen på mig men nu har det varit ganska lugnt i några dagar, visst har jag känt nånting varje dag men inte lika mycket...

Vilken vecka är du i? Tror man ska hålla koll efter vecka 26 om det blir minskade rörelser, men är inte säker. Jag har känt riktiga sparkar i ca två veckor och är nu i vecka 24. Precis som du så känner jag inte lika mycket varje dag, men han är alltid vaken vid vissa tider, så det håller jag koll på.
  • Moorii
    Axelberg79 skrev 2016-03-30 19:43:03 följande:

Vi var och hälsade på hos våra vänner och deras 2v lilla dotter i helgen. Å jösses vad vi längtar efter våran lilla skatt nu <3 Varje gång jag känner rörelser blir lyckan bara större <3

Vad mysigt! <3 det längtas väldigt mycket här med!

Idag var jag hos barnmorskan och gjorde första mätningen av livmodern bl.a. Den mätte till 25 och det var tydligen bra iallafall. Blodsocker 5,5, blodtryck 110/60. Enda som var åt det sämre hållet var järnet, det låg på 105, men fick inga order om att börja äta tabletter ändå, verkade som hon ville avvakta.

Hjärtat slog på bra iallafall, skönt att höra det :)
  • Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-03-31 15:06:29 följande:

Vad härligt! Vilken vecka är du i ? Längtar efter mitt första mvc besök. Fick ringa idag, eftersom jag slarvat bort mitt moderskapsintyg... Pinsamt... Men de skulle skicka ett nytt

Ja, känns som det kommit igång lite nu :) jag är i vecka 25 (24+1), tiden går rätt fort nu ändå! Haha, oops ;) tur dom kan fixa nytt ^^ När har du ditt första besök?

Jag ska till läkaren imorgon, sjukt nervös. Har de senaste veckorna fått problem med foglossning och i helgen som var så var det så illa så min man sa stopp, du går inte till jobbet imorgon. Jag själv är sån att jag antagligen skulle jobba tills ryggen gick av eller så, men han hade rätt. Har varit hemma sen i söndags och nog märker jag skillnad nu när jag kan vila när jag behöver osv. Om läkaren tycker att jag borde sjukskrivas är en annan femma, så jag är rädd faktiskt, för jag får panik bara av tanken på att gå tillbaka till jobbet :(
  • Moorii
    Namnlös2015 skrev 2016-03-31 17:49:47 följande:

Helt galet va tiden springer iväg, har drygt 14 veckor kvar och har inte hunnit fixa allt jag vill, vill ha det mesta klart inom kort, man vet ju aldrig om liten vill ut tidigare :p

Ligger i familjen med för tidiga födslar, själv var jag 10 veckor tidig!

Hur går det för er andra?

Är ni klara med allt?

16 veckor kvar här! Ja, det går undan nu :) vi har beställt spjälsäng och barnvagn men inte fått ännu, har sytt vimplar osv. Det vi har kvar är babyskydd med isofix, amningskudde, babysitter och bärsele. Så ändå ett par saker. Börjar bli stressande :P

Hoppas bebis stannar inne någorlunda länge!
  • Moorii

Vilken dag! Gick på möte med läkare, hade skrivit upp punkter innan så jag skulle komma ihåg allt som jag ville få sagt, jättenervös. Jag behövde knappt säga något, han sjukskrev mig på 100 % direkt, helt otroligt. Min barnmorska måste ha berättat noga om anledningen till besöket.

Efteråt kände jag att jag kunde slappna av lite mer, mötte upp min man på stan, åt en god lunch på uteservering för första gången i år. Sen när vi kom hem så väntade ett brev från försäkringskassan, de beviljade min ansökan om graviditetspenning! Otroligt, trodde jag skulle få bekymmer med allt. På tisdag ska jag till sjukgymnast och se om jag kan få lite hjälp med smärtan.

Hur mår ni andra?

• Moorii
    Sommarmalva skrev 2016-04-01 22:35:53 följande:

Grattis till både sjukskrivning ( konstigt att säga grattis till detta...) och HP! Hur länge sjukskrev han dig? Är det samma summa pengar ungefär som HP? Tänkte om du annars kunde stanna på sjukskrivningen, den kan man väl ha ända tills bebis föds? HP får man ju inte 10 dagar innan eller vad det är.

Jag har ansökt om HP idag, får se hur det går.

Haha, ja, det är lite märkligt, men förstår hur du menar :) hade jag inte fått det hade jag fått sjukskriva mig själv och förlora pengar, för jag hade verkligen inte kunnat jobba. Han sjukskrev mig till och med 17:e maj, får graviditetspenning från 20:e maj, det var så han planerade det. Så blir tyvärr inte sjukskrivning fram till bf, om man nu kan säga så :P det är nog samma summa, skulle jag tro, men är inte helt säker.

Håller tummarna att det går igenom även för dig!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)