• klariis

Insemination 2015-2016

Hej!
    Jag ska också börja med insemination nu i februari, tror jag kommer ägglossa mitten av februari. 
    Jag är 27 år. Min sambo är 30år har mycket spermier men med mycket "smuts" som dom försöker förklara. Vi har försökt i två år. Jag har väldigt låg äggreserv för min ålder så dom vill gå på direkt med hormoner och sprutor denna gång. Så vi hoppas att det kommer lyckats. 

• klariis

hej! 
    Jag har en fråga till er som någon säkert kan svara på :) 

Jag gjorde min andra insemination igår Måndag, denna gång använde jag en ägglossningspruta och pergotime från dag 5 eftersom min första insemination hamnade en vecka tidigare än när jag egentligen ägglossade. Tydligen så visar mitt blodprov att jag ägglossar tidigare än vad jag gör. Därför för att vara "säkra" använde vi ägglossningspruta som jag tog lördags kväll vid 23.00. 

Jag undrar om ni får någon temphöjning? eller om den blir "försenad" ?
    Om ägglossningsprutan funkade, så borde jag ägglossat igår, min temp brukar alltid gå upp dagen efter (gjort det i två år) men inte denna gång. Rädd att jag kommer ägglossa senare iallafall som förra månaden. 

tack! 

• klariis

hej! jag har en liten fråga.. hur många äggblåsor hade ni vid insemination? 

Jag har en stor äggblåsa på 22mm sen har jag två små på 13 som inte kommer växa till sig. Jag kommer göra insemination utan ägglossningspruta för jag alltid ägglossar själv med en stor  äggblåsa. Men läser jag success rates osv, så läser jag att det är 2-5% chans med en äggblåsa.. stämmer det? 

tack ! 

• klariis
    Niniii skrev 2016-04-15 08:36:10 följande:

Hej!

När ska du göra din insemination när du hade 22 mm igår?

Oj jag har aldrig hört något om de faktiskt!

Jag brukar alltid också ha en stor.

Jag gjorde den några timmar efter jag skrev igår, läser mycket om äggblåsor på amerikanska sidor. Men det kanske är en annan sak, det är väldigt dyrt här med allt, så dom kanske inte tycker det är värt risken om det är lägre odds. Samtidigt tänker jag att när man försöker få barn utan extra hormoner och stimulans osv, släpper ju bara ett ägg och det funkar ju kanon för de flesta. Pratade med min läkare om det, hon försökte bara prata bort det och snacka om hur ung man är osvosv. men den som lever får se :) detta är ändå 3 inseminationen jag gör.. Men annars har jag haft 2 eller 3 äggblåsor. Så snart är det ivf om det inte fungerar!
Svar på tråden Insemination 2015-2016