• Niniii

Insemination 2015-2016

Hej på er alla!

Jag och min sambo har försökt då barn i ett par år. Det gjordes en utredning och det visade sig att min partner hade noll i sperimer. Vi håller på med insemination (donator) i damnark, storkkliniken. Första försöket misslyckades så ska snart göra den andra. Hoppas på ägglossning imorgon. Kör med clearblues ägglossningtest så när den ger utslag så ringer vi storkkliniken så får vi en tid inom 36 timmar.

Jag är 25 år frisk och kry. Äter inga hormoner eller tar inga sprutor.

Jag tänkte se om det finns andra här som håller på med insemination?
    Skulle vara skönt att kunna diskutera och ha någon som är i samma sits.
    Man har tusen funderingar och önskar man kunde göra något mer än att bara gå och vänta och bli helt crazy i pallet ;)

• Svar på tråden Insemination 2015-2016
  • halfmoon

Hej! :)

Vi gör också inseminationer på storkkliniken i väntan på ivf. Min sambo har spermier men de nås endast med biopsi. Vi vill helst slippa ivf - processen egentligen. Inga fel på mig vara vi vet, jag är 28 år. Vi har också kört ostimulerat.

Vi gjorde första inseminationen i juni, den misslyckades. Sen gjorde vi andra i juli, då blev jag gravid men fick missfall i v 8-9. Efter det var kroppen lite knasig, vi gjorde dock en insemination i oktober. Den blev hastig och lustig och jag tror vi var nere för tidigt. Det tog sig inte den gången.

Nu har vi haft paus i ett par månader, satsade på en utlandsresa istället. Missfallet tog rätt hårt på mig och det har varit nyttigt med en paus. Nu ska vi ner vid nästa ägglossning, har börjat med ägglossningstesten.

Min cykel har blivit lite längre efter missfallet, troligtvis åker vi ner tis-fre.

Håller med dig om att man blir lite knasig av allt, speciellt väntan.

Lycka till!! :D

• Niniii

Heeej!! :)
    Okej, vi ska faktiskt till Linköping den 2 feb och se om de kan ta ut sperma ur sambon genom biopsi. (Vår gyn har skickat remiss)Eller första mötet kommer vi förmodligen bara prata och planera hur och när vi ska göra de.

Använder ni din sambos sperma? Eller har ni donator?

Beklagar missfallet!!! Verkligen.
    Ja man blir lite halvt galen på detta. Man bara vill att de ska bli "klart" liksom..

Min ägglossning är väldigt tidig eller vad man säger. 2 - 3 dagar efter mens va den första gången vi va nere..
    Gången innan de missade vi den för den är så tidig.
    Men nu denna cykeln så är den sen för att vara mig. Blir galen haha!!

Ivf vill man ju helst isf göra i Sverige pga av pengarna! Men det lär väl vara lång väntetid på de i Sverige? Vet du något om de?

Ha det så bra!

• halfmoon

Vi har också donator, är endast vid ivf vi skulle kunna använda sambons spermier. Vår remiss blev precis ivägskickad så senast i början av april ska vi få komma på första samtalet, fast det känns som en evighet tilldess. Vet inte hur långa väntetider det är för att få börja sen men läkaren som remitterade oss sa att det brukar gå rätt fort. Väntar ni på hjälp i från Sverige också?

Ja, det hade varit så skönt om det bara kunde få funka lite snabbt! Jag tyckte det var så skönt när det funkade förra gången, trodde vi skulle slippa fler månader med massa ägglossningstest, snabba beslut att resa och inte minst kostnaderna. Om du jobbar, har du sagt som det är till din chef eller hur gör du när du behöver vara borta med kort varsel?

Synd att ni missade första månaden. Känns som att ägglossningen kan bli lite sen när man väntar intensivt på den. Sen blir man nervös för att det kanske är en månad utan ägglossning eller att det ska bli nåt fel med testen så att de inte ger utslag. Har hänt två gånger att testen gett felmeddelande för mig, så ett hett tips är att inte slänga ur kisset ur muggen förrän du fått en ring eller gubbe på testet. :)

Fick du omslag på morgon eller kväll sist? Hur långt efter gjorde ni inseminationen?

• Niniii

Okej, skönt ändå att er remiss ändå är iväg skickad!!
    Vi ska till Linköping den 2 feb så vi tänkte köra storkkkliniken och Sverige lite parallellt med varandra. Bara för att det ska gå så fort som möjligt.

Ja jag förstår verkligen det. Tycker det är sjukt starkt av er att ändå vara på banan igen såpass snabbt.

Ja jag jobbar, jag har berättat för min HR hur det ligger till och även för de 2 killarna som är på samma station som mig att jag tyvärr ibland bara måste dra. De förstod så det är inga problem vilket känns skönt.
    Vet din chef om allt detta?

Imorse så började gubben blinka, så ringde ner till storken och de sa att jag skulle vänta tills den slutat blinka så den blir maximal. Så sa dom inte förra gången så då åkte vi ner när den bara va hög (kanske df de inte funkade) lite jobbigt när de säger olika ;) så kanske ons-tors..

Har du det lila paket clearblue eller de rosa?

Förra gången fick jag utslag/höjning på kvällen , då fick vi tid kl 14.00 dagen därpå

Har de gett utslag på dig ännu?

• halfmoon

De två första försöken under sommaren gjorde vi på min semester, så då behövde jag inte berätta. Sen när jag fick missfall var jag tvungen att vara borta från jobbet lite och då berättade jag. Försöket i oktober blev på en söndag så som tur väl är har jag inte behövt vara borta ännu. Ska byta jobb snart så då får jag väl ta snacket igen. :)

Vi använder dem rosa som bara ger tom ring/fast gubbe. Har fått utslag på kvällen två gånger och då åkt ner mitt på dagen dan efter. En gång på morgonen och då gjorde vi det samma dag. Ja, få kanske ni var lite tidiga förra gången. Gäller ju visst att tajma det rätt exakt för ägget lever väl 12-24 timmar och spermierna likaså. Det är det värsta tycker jag. Att man kan gå och hoppas i två veckor på något som aldrig haft en chans för att de inte ens träffats.

Inga utslag ännu men har ägglossningsflytningar så det är nog på gång om några dagar skulle jag tro. Men kroppen kan ju luras. :)

• halfmoon

Nu ikväll fick jag glad gubbe på mitt test! Så imorgon åker vi ner!! :D

Hur går det för dig? Fått nån fast gubbe ännu?

• Niniii

Men kuuuuul ???????? vi är påväg ner nu vi också :) komiskt ???????? nu måste vi verkligen följa varandra och se hur se går framåt!! testen funkar inte för mig så gick till gyn igår och ska fortsätta gå till henne istället för testen!

Vilken tid ska ni vara där?

• halfmoon

Vad jobbigt att inte testen fungerar! Ger de inte utslag alls? Vad sa gyn när du var där?

Tycker det är lite lurigt med testen, kan ju vara långt kvar innan ägget släpper eller så släpper det snabbt.

Vad roligt att ni ska ner idag med! Vi fick tid nu 13.15 men det verkar vara lite försenat här idag. :)

• Niniii

Först gav det utslag på ägglossningtestet men sen gav det inget..

Så när jag var hos min gyn så sa hon att det är bättre att jag skulle komma till henne varje gång istället. Igår va min äggblåsa 17,5mm och det ska ju vara runt 20 mm vid ägglossning och de växer 2 mm per dag så idag skulle de vara perfa så hon!

Haha vi hade tid 13.00! Så då satt vi tillsammans i väntrummet, detta är ju lite komiskt! Har du lite rölätt hår? Isf satt vi mitt emot varandra haha!

Hur känns de för dig nu?

Svar på tråden Insemination 2015-2016