Inlägg från: velicious01 |Visa alla inlägg
  • velicious01

Insemination 2015-2016

Hej! :)

Hoppar in här jag med. Vi ska köra på insemination efter letrozol och ev. Ovitrelle behandling. Är det nån mer som provat letrozol eller pergotime o.sv i samband med insemination?

Vad händer om äl är på helgen, skjuter de upp äl då eller får man välja att prova hemma isf?

Ursäkta alla frågor men så ny på detta. Imorgon tar jag min första tablett så himla spännande allt dehär.

• velicious01

Hej på er :)

Varit på vul o mätt äggblåsor idag på dag 12. De största va 12 mm, så får kika senare om de växt nått mer nästa vecka. Isåfall blir de insemination (med mannens soldater) nån dag efter ovitrelle. Trodde letrozol behandlingen skulle funka bättre men :/ bara att hoppas att allt ser ok ut sen!

Vi provar 3 ggr med behandling + insemination p.ga lite för högt amh värde. Annars hittar dom inga "fel". Försökt i 2 år.

Hur går de för er andra? :)

• velicious01
    halfmoon skrev 2016-03-04 16:32:37 följande:

Hej!

Lycka till med behandling och insemination! :) Hur gammal är du?

Vi avvaktar bara just nu tills jag får en riktig mens efter missfallet. Har inte slutat blöda än så det lär dröja iaf 1 1/2 månad till nästa insemination. Vi gör i naturlig cykel.

Beklagar ditt mf <3 önskar er stort lycka till vid nästa insemination!

Vi ska kika på Tisdag igen o se om de vuxit nått sen sa läkaren inget nu jag va där om när insemination görs..men på tajmingen senast Onsdag om de finns stor äggblåsa?

Önskar er en fin helg,

Kram!
  • velicious01

Fästmannen är 27 o jag är nyss fyllda 28 år :P ni då?

Vi ska med göra ivf om de inte dyker upp plus under dessa 3 försöken nu. Men fundera på att kontakta läkaren för att redan nu skicka remiss pga väntetiden?

halfmoon skrev 2016-03-04 16:32:37 följande:

Hej!

Lycka till med behandling och insemination! :) Hur gammal är du?

Vi avvaktar bara just nu tills jag får en riktig mens efter missfallet. Har inte slutat blöda än så det lär dröja iaf 1 1/2 månad till nästa insemination. Vi gör i naturlig cykel.

• velicious01

Mensen dök upp här igår :( så letrozol + ovitrelle med försök 2 på insemination nu då.

De va verkligen tufft att vänta på bim när en hoppats så mycket på detta! Ångra ju att jag tjuvtestade efter ovitrelle med falska plus. Men trodde att de skulle dyka upp plus för hade så konstiga symtom. Ah blir tokig på detta, men de är bara att fortsätta kämpa :)

Grattis till alla som har plussat :)

• velicious01

Hej :) hoppar in här igen. Försökt bli gravid sen mer än 2 år. Har Hypotyreos o pco liknande symtom.

Blev gravid på 2 försöket med letrozol men fick missfall. Nu är vi redo igen :) så ska köra på 2 stimulerade insemination och sen 4 månader med bara letrozol. Remiss skickad till ivf.

Sist blev de 2 fina äb på 19 o 20 mm på dag 10, (tidig äl alltså) men fick äl på helgen, så de funkade utan insemination som vi egentligen skulle göra. Tyvärr missfall vecka 6.

Nu är de lång väntan till nästa insemination vi väljer att köra på de eftersom de tagit så lång tid o i väntan på ivf.

Så hoppas vi alla får ett fint plus nu <3 håller alla tummar o tår för oss allihop.

• velicious01
    Tiiffany skrev 2016-05-17 09:45:47 följande:

Hur har det gått för er tjejer? Själv gjorde jag min första inseminering förra veckan onsdag. 

Hej.

Vad spännande :) då är de bara den långa eviga väntan på bim nu då...håller tummarna att ni får ett fint plus. Är de stimulerat eller provar ni utan?

Ja här går de segt. Blev gravid på andra letrozol kuren, men utan insemination för äl va på helgen. Men fick tidigt mf vecka 6, så nu väntar jag på tant röd. Ska köra på stimulerad insemination :) men de är lång väntan tror de blir först om 3-4 v vi gör insemination.
Svar på tråden Insemination 2015-2016