Inlägg från: Charlie310 |Visa alla inlägg
  • Charlie310

Insemination 2015-2016

Vi ska insemination vid nästa ägglossning, vilket borde bli 15-16/2. Kliniken ringde idag och meddelade att dom hittat en passande donator. Känns som det kommer bli långa dagar.

Håller tummarna att det går väl er!:)

• Charlie310

Allt i denna karusell är bara en lång väntan. Känns skönt när att börjar närma sig. Vi går i Falun. Superbra ställe!

Hoppas det går vägen för er! :)

• Charlie310

Någon som har erfarenhet av lutinus och progynon? Misstänker kanske att dom kan vara orsak till att min mens är försenad?

• Charlie310

Vi har gjort två inseminationer som inte tagit sig. Pratade med kliniken förra veckan efter negativt gravtest och bestämde att vi skulle åka ner som vanligt nästa vecka när det ger utslag på ägglossningstestet. Nu ringer dom idag och säker att vi ska göra stimulerad ägglossning nästa gång istället, för att höja chanserna. Det betyder alltså att ägglossningen som kommer nästa vecka blir "bortkastad" efter som jag måste vänta till nästa mens innan jag börjar med stimuleringen.

Detta blev ju ett jäkla bakslag eftersom vi nu ställt in oss på att åka ner nästa vecka. Ska jag fråga om att få göra ett ostimulerat försök nästa gång och om det inte tar sig göra ett stimulerat? Någon spm vet hur det fungerar när man får landstingsfinansierat, visst kan man byta 6 inseminationsförsök till 3 inseminationer och 2 ivf försök?

• Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-17 09:45:47 följande:

Hur har det gått för er tjejer? Själv gjorde jag min första inseminering förra veckan onsdag. 

Vi gjorde varan insemination i torsdags. Kul att följas åt!
  • Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-18 10:49:00 följande:

Ååh vad spännande! Håller tummarna för er :) Har du några känningar än? Jag känner ingenting :/ 

3:e gången vi inseminerar, denna gång har vi använt letrozol och nu lutinus. Fått märkbart större bröst, men det kan lika väl bero på lutinusen. Försöker att inte leta symtom denna gång.. Testdagen känns sååå långt bort..
  • Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-18 12:44:35 följande:

Jag har inte fått höra att man kan kombinera med lutinus. Jag fick äta letrozol i 5 dagar och sedan ta sprutan ovitrelle. ååh vill verkligen att det ska funka 

Vi körde första gången utan läkemedel, andra gången med progynon och lutinus. Håller tummarna på letrozolen, verkar ha funkat bra för vissa :)

Vi gjorde ultraljudet förra tisdagen, hade fin blåsa på 20 och nån på 10 om jag minns rätt. Gjorde av egen nyfikenhet ägglossningstest på onsdag morgon och fick positivt utslag. Ringde Falun och fick tid på torsdag morgon, var bara till å boka hotell och åka ner( har 50 mil enkel resa). Gjorde ett till test på torsdag och då fick jag inte utslag. Gjorde inseminationen ändå och tog otrivellen på kvällen då vi kom hem. Hade egentligen bokad tid i fredags. Känns lite som om dom bara chansat och ineminerat denna gång så har väl inte så höga förväntningar denna gång tyvärr...
  • Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-19 07:45:38 följande:

Jag gjorde ultraljudet förra måndagen och då hade jag en blåsa på 18mm och den andra var mindre. Jag tog sprutan samma kväll och fick tid förra onsdagen. Jag hade kraftiga ägglossningsvärkar onsdag morgon och kunde knappt ta ett steg utan att känna av det. Kl 11,50 gjorde jag insemineringen. Man tycker att det borde funka om man inseminerar sig i samband med ägglossning :/ 

Oroa dig inte, ägget lever upp till ett dygn så tappa inte hoppet :) 

Hur går det för dig? När har du testdag? Vi har på fredag. Har bim idag, men varken känt gravsymtom eller mensvärk ännu.
  • Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-05-27 07:32:33 följande:

Nu kom mensen och jag väntar på samtal från sophiahemmet för en ny tid för inseminering. Hoppas ni andra plussar snart 

Men vad tråkigt... Samma lika här. På't igen!
  • Charlie310

Idag väntar den 4:e inseminationen. En fin äggblåsa visade ultraljudet så jag hoppas det går vägen denna gång.

• Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-06-15 21:30:22 följande:

Hur går det för dig? Några känningar än?

Den så kallade " tjejmagen" är öm och känner mig svullen. Haft lite illamående. Men skulle tro att allt bara är biverkningar av lutinus och progynon. Så less på dessa äckliga lutinustabletter.. Hur går det för dig och känningar? :)
  • Charlie310

Tjuvtestade idag. Negativt.. Inställd på att det inte blir något denna gång heller.. Haft ont i ländrygg och höfter vilket är vanligt för mig innan mens. Testdag på lördag. Hur går det för dig Tiiffany?

• Charlie310
    Tiiffany skrev 2016-06-24 09:57:08 följande:

Hej! Mensen Kom som en klocka så jag får ringa o boka sista inseminationen! Så irriterande att det aldrig tar sig!!!!

Typiskt! :( hoppas du får en ny tid snart. Vår klinik har semesterstängt juli.
  • Charlie310

Pratat med våran klinik och ska nu gå vidare med ivf.. Måste dock byta klinik och åka upp till Umeå eftersom dom inte göra ivf med donerade spermier i Falun. Så får vänta på samtalet ifrån Umeå nu. Hoppas det inte tar allt för lång tid..

Svar på tråden Insemination 2015-2016