• Tiiffany

Insemination 2015-2016

Hej!

Jag hoppar in i denna tråd. Jag blev gravid i Oktober 2015 men det slutade med tidigt missfall i november (v6) Därefter var min kropp jättekonstig. Jag hade inte lika mycket flytningar som innan graviditeten, jag fick konsigt ont i vänster äggstock  3 dagar innan mens samt 3 dagar fram under mensen. Tillslut tog vi kontakt med Sophiahemmet för att undersöka och se ifall det finns cystor. Ultaljudet visade inte tecken på cystor så jag fick spola äggleden. Det visade sig att vänster äggled inte visade lika starkt kontrastljus som höger sida. Därefter fick jag genomgå hysteroskopi, vaginal operation och där konstaterades det att vid ingången till vänster äggled så hänger de lite kött eller vad man nu ska kalla det, men det ska inte påverka chansen för spermier att komma in, och inte heller för ägg att komma ut. 

Efter att ha genomgått allt detta så har jag fått tillbaka mina flytningar igen och allt känns som förr. Ändå tar det sån attans tid att lyckas. Det känns rättare sagt omöjligt :( Idag är det dags för mens men hittills har den inte tittat fram. Jag är redo iaf

• Tiiffany

Hur har det gått för er tjejer? Själv gjorde jag min första inseminering förra veckan onsdag. 

• Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-17 21:50:19 följande:
    Vi gjorde varan insemination i torsdags. Kul att följas åt!
    Ååh vad spännande! Håller tummarna för er :) Har du några känningar än? Jag känner ingenting :/ 
  • Tiiffany
    velicious01 skrev 2016-05-17 21:37:25 följande:
    Hej.

Vad spännande :) då är de bara den långa eviga väntan på bim nu då...håller tummarna att ni får ett fint plus. Är de stimulerat eller provar ni utan?

Ja här går de segt. Blev gravid på andra letrozol kuren, men utan insemination för äl va på helgen. Men fick tidigt mf vecka 6, så nu väntar jag på tant röd. Ska köra på stimulerad insemination :) men de är lång väntan tror de blir först om 3-4 v vi gör insemination.

Hej!

Vi körde på stimulerad. Ååh jag beklagar :( Jag har varit med om ett missfall i vecka 6 (nov 2015) och inte lyckats bli gravid därefter. En vecka kvar till BIM och jag har inga känningar alls som den månaden jag plussade. Då hade jag huvudvärk, munnen smakade konstigt en dag och jag hade ont långt ner i ryggen

Håller tummarna för er! 

• Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-18 12:09:53 följande:
    3:e gången vi inseminerar, denna gång har vi använt letrozol och nu lutinus. Fått märkbart större bröst, men det kan lika väl bero på lutinusen. Försöker att inte leta symtom denna gång.. Testdagen känns sååå långt bort..
    Jag har inte fått höra att man kan kombinera med lutinus. Jag fick äta letrozol i 5 dagar och sedan ta sprutan ovitrelle. ååh vill verkligen att det ska funka 
  • Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-18 17:48:52 följande:
    Vi körde första gången utan läkemedel, andra gången med progynon och lutinus. Håller tummarna på letrozolen, verkar ha funkat bra för vissa :)

Vi gjorde ultraljudet förra tisdagen, hade fin blåsa på 20 och nån på 10 om jag minns rätt. Gjorde av egen nyfikenhet ägglossningstest på onsdag morgon och fick positivt utslag. Ringde Falun och fick tid på torsdag morgon, var bara till å boka hotell och åka ner( har 50 mil enkel resa). Gjorde ett till test på torsdag och då fick jag inte utslag. Gjorde inseminationen ändå och tog otrivellen på kvällen då vi kom hem. Hade egentligen bokad tid i fredags. Känns lite som om dom bara chansat och ineminerat denna gång så har väl inte så höga förväntningar denna gång tyvärr...

Jag gjorde ultraljudet förra måndagen och då hade jag en blåsa på 18mm och den andra var mindre. Jag tog sprutan samma kväll och fick tid förra onsdagen. Jag hade kraftiga ägglossningsvärkar onsdag morgon och kunde knappt ta ett steg utan att känna av det. Kl 11,50 gjorde jag insemineringen. Man tycker att det borde funka om man inseminerar sig i samband med ägglossning :/ 

Oroa dig inte, ägget lever upp till ett dygn så tappa inte hoppet :) 

• Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-05-25 12:17:05 följande:
    Hur går det för dig? När har du testdag? Vi har på fredag. Har bim idag, men varken känt gravsymtom eller mensvärk ännu.
    Jag har testdag idag men har avvaktat då BIM är idag. Får jag inte mens fram till helgen så testar jag då. Har inte heller några gravsymptom eller mensvärk
  • Tiiffany

Nu kom mensen och jag väntar på samtal från sophiahemmet för en ny tid för inseminering. Hoppas ni andra plussar snart Glad

• Tiiffany
    Charlie310 skrev 2016-06-10 09:46:09 följande:

Idag väntar den 4:e inseminationen. En fin äggblåsa visade ultraljudet så jag hoppas det går vägen denna gång.

I onsdags gjorde jag insemination nr 2! Hoppas det går vägen denna gång. Ägglossningen var på höger sida, vilket är bra för öppningen till äggledaren är större på höger :) Håller tummarna för oss
  • Tiiffany

Låter lovande med känningar! :)

Jag är på ÄL+8, Bim-6 och känner absolut ingenting. Känns som att det inte kommer bli något nu heller :/ 

• Tiiffany

Hej! Mensen Kom som en klocka så jag får ringa o boka sista inseminationen! Så irriterande att det aldrig tar sig!!!!

• Tiiffany
    halfmoon skrev 2016-07-12 16:00:07 följande:
    Hej!! :)

Vi gjorde IVF (med sambons spermier via biopsi) i maj och jag blev gravid. Är i v 11 idag och såg senast lilla klumpen vinka till oss igår. Hoppas så att det går hela vägen denna gången, räknar ner tills vi är förbi v 12.

Hur går det för er? Har ni fått börja eller är ni i kö?

Hej!

Gjorde du i Sthlm?

• Tiiffany
    halfmoon skrev 2016-07-13 15:40:33 följande:
    Testade positivt äggplock+11, fast svagt. Fick tydligare plus äggplock+12. Hade lite bruna flytningar runt bim också så var sjukt nervös för missfall. Har mått illa, fått större bröst/lite ömma, molvärk och varit trött och slö. Bara kräkts vid ett tillfälle (idag, haha). De flesta symtomen kom dock v 6/v 7.

Hoppas att det tar sig för er på första! Ni har ju allt som talar för er att det ska kunna funka.
    Tiiffany skrev 2016-07-13 11:21:25 följande:

Hej!

Gjorde du i Sthlm?

Hej! :)

Nej, vi gick på RMC Malmö. Ska ni börja med ivf i sthlm?

Hej!

Ja remissen skickades 30/5 och jag har fått två brev. Det första att remissen kommit fram, det andra att kötiden är mellan 6-8 månader. Undrar när jag får nästa brev! Hur lång tid tog det till ni fick tid? :) 

• Tiiffany
    halfmoon skrev 2016-07-13 15:40:33 följande:
    Testade positivt äggplock+11, fast svagt. Fick tydligare plus äggplock+12. Hade lite bruna flytningar runt bim också så var sjukt nervös för missfall. Har mått illa, fått större bröst/lite ömma, molvärk och varit trött och slö. Bara kräkts vid ett tillfälle (idag, haha). De flesta symtomen kom dock v 6/v 7.

Hoppas att det tar sig för er på första! Ni har ju allt som talar för er att det ska kunna funka.
    Tiiffany skrev 2016-07-13 11:21:25 följande:

Hej!

Gjorde du i Sthlm?

Hej! :)

Nej, vi gick på RMC Malmö. Ska ni börja med ivf i sthlm?

Hej!

Ja remissen skickades 30/5 och jag har fått två brev. Det första att remissen kommit fram, det andra att kötiden är mellan 6-8 månader. Undrar när jag får nästa brev! Hur lång tid tog det till ni fick tid? :) 

Svar på tråden Insemination 2015-2016