• halfmoon

Insemination 2015-2016

Hej! :)

Vi gör också inseminationer på storkkliniken i väntan på ivf. Min sambo har spermier men de nås endast med biopsi. Vi vill helst slippa ivf - processen egentligen. Inga fel på mig vara vi vet, jag är 28 år. Vi har också kört ostimulerat.

Vi gjorde första inseminationen i juni, den misslyckades. Sen gjorde vi andra i juli, då blev jag gravid men fick missfall i v 8-9. Efter det var kroppen lite knasig, vi gjorde dock en insemination i oktober. Den blev hastig och lustig och jag tror vi var nere för tidigt. Det tog sig inte den gången.

Nu har vi haft paus i ett par månader, satsade på en utlandsresa istället. Missfallet tog rätt hårt på mig och det har varit nyttigt med en paus. Nu ska vi ner vid nästa ägglossning, har börjat med ägglossningstesten.

Min cykel har blivit lite längre efter missfallet, troligtvis åker vi ner tis-fre.

Håller med dig om att man blir lite knasig av allt, speciellt väntan.

Lycka till!! :D

• halfmoon

Vi har också donator, är endast vid ivf vi skulle kunna använda sambons spermier. Vår remiss blev precis ivägskickad så senast i början av april ska vi få komma på första samtalet, fast det känns som en evighet tilldess. Vet inte hur långa väntetider det är för att få börja sen men läkaren som remitterade oss sa att det brukar gå rätt fort. Väntar ni på hjälp i från Sverige också?

Ja, det hade varit så skönt om det bara kunde få funka lite snabbt! Jag tyckte det var så skönt när det funkade förra gången, trodde vi skulle slippa fler månader med massa ägglossningstest, snabba beslut att resa och inte minst kostnaderna. Om du jobbar, har du sagt som det är till din chef eller hur gör du när du behöver vara borta med kort varsel?

Synd att ni missade första månaden. Känns som att ägglossningen kan bli lite sen när man väntar intensivt på den. Sen blir man nervös för att det kanske är en månad utan ägglossning eller att det ska bli nåt fel med testen så att de inte ger utslag. Har hänt två gånger att testen gett felmeddelande för mig, så ett hett tips är att inte slänga ur kisset ur muggen förrän du fått en ring eller gubbe på testet. :)

Fick du omslag på morgon eller kväll sist? Hur långt efter gjorde ni inseminationen?

• halfmoon

De två första försöken under sommaren gjorde vi på min semester, så då behövde jag inte berätta. Sen när jag fick missfall var jag tvungen att vara borta från jobbet lite och då berättade jag. Försöket i oktober blev på en söndag så som tur väl är har jag inte behövt vara borta ännu. Ska byta jobb snart så då får jag väl ta snacket igen. :)

Vi använder dem rosa som bara ger tom ring/fast gubbe. Har fått utslag på kvällen två gånger och då åkt ner mitt på dagen dan efter. En gång på morgonen och då gjorde vi det samma dag. Ja, få kanske ni var lite tidiga förra gången. Gäller ju visst att tajma det rätt exakt för ägget lever väl 12-24 timmar och spermierna likaså. Det är det värsta tycker jag. Att man kan gå och hoppas i två veckor på något som aldrig haft en chans för att de inte ens träffats.

Inga utslag ännu men har ägglossningsflytningar så det är nog på gång om några dagar skulle jag tro. Men kroppen kan ju luras. :)

• halfmoon

Nu ikväll fick jag glad gubbe på mitt test! Så imorgon åker vi ner!! :D

Hur går det för dig? Fått nån fast gubbe ännu?

• halfmoon

Vad jobbigt att inte testen fungerar! Ger de inte utslag alls? Vad sa gyn när du var där?

Tycker det är lite lurigt med testen, kan ju vara långt kvar innan ägget släpper eller så släpper det snabbt.

Vad roligt att ni ska ner idag med! Vi fick tid nu 13.15 men det verkar vara lite försenat här idag. :)

• halfmoon

Låter ju kanon utifrån vad gyn sa då! :) Håller tummarna åt er!

Haha! Ja, det har jag! Då har vi ju nästan träffats då ju! :)

Det känns okej nu! Hoppas att tajmingen var bra. Hon som inseminerade sa att det var gott om fertilt sekret (ursäkta äckelvarning) så hon trodde det var bra i tid. Den gången jag blev gravid så blev också testet positivt på kvällen och vi inseminerade runt kl 12 dagen efter, så detta är ju rätt likt i tid.

Hur känns det för dig? :)

• halfmoon

Det tycker jag att vi blir! :) Oktoberbebis!

Vad skönt att ni fick det, då blir det kanske lättare att hitta rätt tid. Fast hopas ni slipper hämta ut den!! :)

Vi bor i Blekinge så det är 3,5 timmar med tåg ungefär. Bor ni långt ifrån?

Googlade lite igårkväll om tajming, gör inte det kan jag säga! ;) Kom in på nån amerikans sida som skrev att efter man skickat in sperma så är de döda efter 6 timmar om de inte träffar på nåt ägg. Men jag hittade också en annan sida där de forskat på att metoden för att hitta rätt tidpunkt inte spelade någon större roll sett till antal graviditeter.

Så nu får vi hoppas i två veckor och försöka tuffa på som vanligt under tiden! :D

• halfmoon

Låter klokt att inte googla! Jag ska försöka låta bli det nu också. :)

Brukar inte känna av alls mycket i kroppen innan mens, får lite lätt illamående ibland och lite ömmare bröst. Brukar du få mycket symtom?

När jag blev gravid så började jag ana runt äl+9, blev konstigt illamående och tappade helt matsuget.

• halfmoon
    Charlie310 skrev 2016-01-22 21:16:45 följande:

Vi ska insemination vid nästa ägglossning, vilket borde bli 15-16/2. Kliniken ringde idag och meddelade att dom hittat en passande donator. Känns som det kommer bli långa dagar.

Håller tummarna att det går väl er!:)

Tre veckor då ungefär! Vad spännande! :) Vart går ni? Stimulerat eller ostimulerat?

Jag tycker att väntan innan omslaget på ägglossningstestet är värst, efter man inseminerat så finns det inte så mycket man kan göra annat än att hoppas det var rätt tid och att det blir nåt. :)
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-24 11:19:39 följande:

Härligt :)

Jag tycker som halfmoon, jobbigaste väntan är på ägglossning!

Charlie, hur gammal är du? Är det första inseminationen för dig?

@halfmoon, när du blev gravid, visade de på gravtestet direkt när storkkliniken hade sagt att du skulle ta de?

När jag blev gravid så gjorde jag ett test på måndagen (skulle egentligen testa på torsdagen) och fick då ett svagt streck på ett test från apoteket. Kände mig så säker på att allt inte var som vanligt då jag börjat må illa på lördagen. :) Gjorde även storkens test på torsdagen och jag minns inte hur lång tid det tog innan det dök upp men det var tydligt iaf! :) Vilken dag fick du som testdag? På min förpackning skrev de 4/2 men jag tror att min BIM är 3/2. Tidigare gånger har de bara sagt att testa 14-16 dagar efter.
Svar på tråden Insemination 2015-2016