• Niniii

Insemination 2015-2016

halfmoon skrev 2016-01-25 06:15:51 följande:
    Vi betalade 6300 dkk sist, blir nog 7800 om man översätter. Vi kör med öppen donator, kanske det som är skillnaden? Betalar ni 5000 svenska kronor?
    Men va?? Vi har också öppen donator och vi betalar 4800 Svenska kronor!!

Är det något mer ni har lagt till eller??
  • Niniii

Dock så har vi köpt 6 "portioner" sperma innan vi åkte ner första gången. Så la en summa på 23 000 då. Så ni kanske betalar det per gång? :)

• Niniii

Haha såbra :)

Naae inget alls! Det enda skulle vara att jag har extremt vattniga flygningar så jag får byta trosor på jobbet om jag inte har något trosskydd. Annars är de precis som vanligt haha.

Känner du något?:)

• Niniii

Okej! Kan ju kanske vara något fint där inne :)

Ja hoppas veckan går fort!! Annars är det bara påt igen..

• Niniii

Jag har en likadan känsla som du. Insemination kommer inte funka och bla bla.. Nu på tisdag ska vi till Linköping. Vi hoppas att vi kommer få göra ivf i Sverige isf . Dom pengarna Danmark tar för ivf är helt sjukt ju ...

• Niniii

Ja det är de verkligen!

Så bra :) hoppas ni får komma dit så fort som möjligt nu då.
    Ännu roligare dock om inseminationen hade funkat så man slipper allt med IVF.

Jag känner inget heller... Lite mensvärk men det har jag alltid en vecka innan mens!

Igår pratade jag med en bekant som lyckades första gången på Strokkliniken.
    Vi började prata angående öppen donator. Sen visar hon en bild på donatorn när han va barn. Det finns en inlogg på spermabankens hemsida där man kan se bild och info om honom. Så nu har jag fått se en bild :)

Har du fått den informationen?

• Niniii

Du förpestar inte tråden. Vi alla måste få skriva av sig! Detta är inte lätt, denna redan vi gör är inte många som kan föreställa sig hur det är.

Jag är ofta arg. Tänker mkt på hur lätt det är
    För vissa. Oj plopp där kom en unge ut till.

Då är vi 3 st som har BIM på onsdag. Hejja oss!

Jag har bara ömma bröst, och yrsel typ.

Hur tar er killar detta? Är dom ofta ledsen eller arga osv?

• Niniii
    halfmoon skrev 2016-02-01 06:47:55 följande:

Min sambo tar det inte lika hårt som mig, han har förmåga att hålla det mer ifrån sig. Han oroar sig mest över hur det ska påverka vårt förhållande.

För mig är det garanterat tvärkört denna månaden nu, kom lite spår av blod idag.

Känner för att skita i precis allt nu. Jag funderar på att lägga ner detta tills vi får hjälp med ivf. Känns som det är så mycket osäkerhet kring insemination och det är så jobbigt och frustrerande att gå och vänta utan att ens veta om ägg och spermier ens träffat på varandra.

Just nu känns det mest som om jag inte orkar en månad till.

Hur känns de idag? Har mensen kommit?
    Förstår hur du känner!!

Igår var vi i Linköping. De ifrågasatte varför vi hade åkt till Danmark.. Frågade massa konstiga frågor. Blev sjukt ledsen.

Hon ville köra på ivf direkt. Hon tyckte vi skulle sluta med Danmark nu direkt och få hjälp hos dom ist.

Jag är fortfarande väldigt ställd över hur hon la fram allt.
    De i Danmark och min gyn här hemma tycker att vi ska fortsätta med insemination eftersom ivf är en stor påfrestning psykiskt och fysiskt och vi har ju bara testat de 2 gånger. Men de tyckte inte Linköping..

Så om jag inte plussar imorgon så bokas de tid för min sambo för biopsi. Om de inte hittat spermie hos honom så blir de donator med ivf i Linköping.

Hon tryckte på så hårt så det va nästan hon som tog beslutet. Men men. Ivf är drömmen för många, men just nu är jag rädd..
  • Niniii

Idag fick jag min mens och negativt på gravtestet..

Hon frågade massa som, varför vi inte hade kommit till dom först. Varför vi använt en donator innan vi har kollat Oscar med biospi, att skulle inte Oscar behöva adoptera barnet, om vi hade kollar upp all juridik, vad allt kostade. Om vi nu skulle lyckas med Danmark så skulle vi inte få komma till dom
    något mer för då räknas vi inte så barnlösa . Att vi nu skulle sluta med Danmark och göra de hos dom nu. osv osv.
    Hon matade verkligen på.

Jag är så kluven. Dock är ivf bestämd nu.

Okej, har ni beslutat också nu att det blir IVF? Blir de då med din mans sperma?

Jag har läst på om ivf nu, det är ingen "liten" grej om man säger så.
    Vi vill inget annat än att lyckas så det är väl bara att köra på nu. Ta en dag i taget. En spruta i taget, ett besök i taget.

Det jag är mest "rädd" över att det inte kommer lyckas på första gången.

Tänk dom som blir gravida genom i stort sätt bara att kolla på varandra..

Sorry för deppet!

Svar på tråden Insemination 2015-2016