• halfmoon

Insemination 2015-2016

Elinorc skrev 2016-01-24 13:09:58 följande:

Vad kostar en insinuation ?

Vi betalar cirka 8000 per tillfälle.
    Olidligaväntan skrev 2016-01-24 19:44:26 följande:

Hej !

Efter mycket lång väntan var jag o min man iväg och gjorde vår första insemination förra vecka. Nu känns det som en evighet tills jag ska testa mig och se vad det blir för resultat. Jag kommer väl bli besviken som jag blivit så många gånger i den här karusellen.

Hoppas att det går bra för er! :) Gör ni insemination genom landstinget då (tänker på väntan)? Donator eller med mannens?

Ja, väntan är så seg! Speciellt som det bara känns som man väntar på mens. Men till skillnad från alla andra månader för oss så finns det denna månaden en liten chans iaf! :)
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-24 23:42:19 följande:

På min förpackning skrev de 4/2 men jag tror att min BIM är 3/2. Tidigare gånger har de bara sagt att testa 14-16 dagar efter.

@halfmoon. Okej :)

Dom skrev den 4/2 på vårt också. Och bim för mig är även 3/2.. Ja det va lite lustigt! De brukar säga som sagt 14 dagar efter.

Jaja lika bra att vänta, haha!!

Betalar ni 8000?? Vad är de för monsterspermier?

Vi betalar ca 5000kr per gång..

Ja detta fina fina plusset!!

Vi betalade 6300 dkk sist, blir nog 7800 om man översätter. Vi kör med öppen donator, kanske det som är skillnaden? Betalar ni 5000 svenska kronor?
  • halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-25 23:33:14 följande:

Dock så har vi köpt 6 "portioner" sperma innan vi åkte ner första gången. Så la en summa på 23 000 då. Så ni kanske betalar det per gång? :)

Japp, vi betalar per gång. Det förklarar ju skillnaden! ;)

Hur går det för dig? Nån känning ännu? :)
  • halfmoon

Nä! Jag känner inte ett smack heller mer än ont i ryggen som ibland går igenom till magen. Men det beror nog på felbelastning vid träningen. Så allt är som vanligt här med.

En vecka kvar tills test om inte mensen kommer innan dess! :)

• halfmoon

Idag känns det mest som att det inte kommer ta sig och att vi säkert kommer behöva hålla på och krångla med ivf. :(

Tycker tiden sniglar fram. Hoppas det går fort så man vet sen. Bli glad eller bryta ihop och komma igen. :)

• halfmoon

Vad spännande att ni har tid där då! :) Hoppas ni får lite mer info. Ja, det är svindyrt med ivf som inte är landstingsfinansierat!

Vi väntar ju på kallelsen till första besöket inför ivf nu. Senast början av april ska vi bli kallade enligt första brevet vi fick hem. Så har insemination inte funkat innan dess så får det bli ivf.

Känner inte ett smack idag heller, lite mer ömma bröst men så brukar det bli innan mens. Brukar oftast få lite blodblandade flytningar 1-2 dagar innan mens så jag gissar att jag vet om det funkat typ på måndag. :)

• halfmoon
    Niniii skrev 2016-01-29 10:27:20 följande:

Ja det är de verkligen!

Så bra :) hoppas ni får komma dit så fort som möjligt nu då.

Ännu roligare dock om inseminationen hade funkat så man slipper allt med IVF.

Jag känner inget heller... Lite mensvärk men det har jag alltid en vecka innan mens!

Igår pratade jag med en bekant som lyckades första gången på Strokkliniken.

Vi började prata angående öppen donator. Sen visar hon en bild på donatorn när han va barn. Det finns en inlogg på spermabankens hemsida där man kan se bild och info om honom. Så nu har jag fått se en bild :)

Har du fått den informationen?

Allra helst blir det plus i veckan. Annars hoppas jag att brevet kommer fort så vi hinner börja innan sommaren då. :)

Du får berätta mer om hur det gått på ert möte på tisdag sen!

Nej, den infon har inte vi fått. Fast vi körde storks egna sperma denna gången (tysk) så då kanske det inte är samma spermabank. Får kolla upp det om vi lyckas.

Märkt av några nya symtom ännu? Själv mår jag nästan bättre än vanligt innan mens. Bara lite ömma bröst, ingen känsla i magen alls. Så gissar att där inte händer så mycket. :(
  • halfmoon
    fritil9 skrev 2016-01-29 10:37:12 följande:

Hej!

Jag och min sambo, vi är två tjejer, ska börja med försöken nu till våren. Är väldigt spännande!

Vi är inskrivna på ett av sjukhusen här i Sverige och får hjälp via landstinget! :)

Hoppas på en liten knodd 2017! :)

Vad roligt! När ska ni börja?
  • halfmoon
    Olidligaväntan skrev 2016-01-30 21:12:16 följande:

Känner mig så hopplös i allt detta. Tror inte att vårat första försök funkat heller. Blir så irrererad, frustrerad och stressad i själen. Tycker lite synd om min man också som inte direkt har en "happy wife" här hemma, han vet ju vad det beror på och känner väl likadant men hanterar det kanske lite bättre. Kan inte låta bli att tänka; hur många fler turer det ska bli? Förlåt att jag förpestar tråden, behöver skriva av mig lite tror jag.

Förstår hur du känner, det är sjukt påfrestande! Hade en dipp idag också och kände att allt bara är jobbigt och att det kommer ta evigheter tills det funkar, om det nånsin kommer funka. Är orolig för hur det ska påverka måendet.

Du förpestar inte tråden! Nånstans måste man ju kunna få ut all frustration! Min sambo hanterar också detta bättre än mig. Tror det delvis handlar om att de inte hela tiden kan gå och känna efter. Eller för den delen går och kollar efter blod vid varje toabesök.

När har du bim?
  • halfmoon
    Olidligaväntan skrev 2016-01-30 22:09:38 följande:

f

Ja exakt, känslan att det kommer ta en evighet till det funkar, om det ens kommer göra det.

Mitt mående är sedan länge påverkat, helt klart. Vår första kontakt med sjukvården var Augusti 2014. Nu i Januari 2016 fick vi göra vårt första försök. Då hade vi försökt några år innan också, fast vi anande felet från början. Sen gör det inte saken bättre att det pluppar ur ungar här o där (bland andra mina 2 systrar och makens syster) och min familj börjar undra om oss. Har inte berätta om våran resa för dom än.

Ja ja, min bim är iaf på onsdag, har mens symtom som gör att jag antar att det "skitit sig" denna gång .

Det tar en jäkla tid helt klart! Vi tog kontakt med sjukvården i februari förra året och vår remiss till ivf har precis skickats. Vi bestämde oss för att försöka med donatorinsemination i Danmark dels för väntetiden och dels för att vi helst ville slippa behöva göra ivf.

Jag blev ju gravid vid andra försöket men fick missfall. En vän till mig blev oplanerat gravid samtidigt och ska ha snart. Många runtomkring som går runt med magar och lägger upp bilder på Facebook, instagram m.m.

Jag har berättat för närmsta folket och även några kollegor då jag behövde va borta en del p.g.a lite sjukhusbesök. Har höjt på ögonbrynet några gånger åt de olika reaktionerna som kommer. Det man tex inte behöver höra när man berättar om sina svårigheter är hur lätt deras graviditeter blivit till.

Jag försöker att hindra mig från att hamna i tankar om rättvisa och orättvisa, vet ju logiskt att det inte fungerar så. Men ibland önskar jag att folk (mest de som kläcker tanklöst kommentarer) kunde få testa på hur det här känns.

Jag har också bim på onsdag. Känner inte nåt av allt det jag kände när jag blev gravid så jag känner också att detta nog är ett misslyckat försök.
Svar på tråden Insemination 2015-2016