Anonym (nja) skrev 2016-01-18 11:26:37 följande:
Nej jag vet inte hur ts tränar
men att träna normalt 4-6 dagar i veckan då är 1500 kcal för lite.
Min styvmamma tävlar i fitness, pappas bästa kompis äger ett gym, båda har hjälpt mig med min vikt sen jag var 15 år och efter 2 graviditeter, så jag vet vad jag pratar om. Att äta för lite när man vill gå ner vikt är ert av det vanligaste felet folk gör.
Visst har du en poäng,
nja, att det är vanligt att folk äter för lite när dom vill minska i vikt, men 1500 kcal per dag är
inte "lite" för en kvinna på 162 cm, som för övrigt är "normal" i sin kroppsbyggnad. Jag har tränat på gym i över 25 år, läst och förkovrat mig mycket inom näringsfysiologi, så jag har också en hel del kunskap i ämnet. Inte menat som skryt, verkligen inte, vill bara påpeka att jag inte har tagit mina åsikter "direkt ur luften".
Sen att
TS tränar som hon gör, det ökar hennes totala energiförbrukning ganska lite, om du räknar hennes totala förbrukning per vecka, det är ett faktum som du säkert håller med om,
nja...
När du,
som motionär, skall minska i vikt är det en god regel att du ser minskningen av näringsintaget (maten, lördagsmysmaten/tilltuggen mm mm) som 90 % av insatsen för din viktminskning, och 10 % är din träning. Detta är generella siffror, förstås, med ger iaf en fingervisning om att det är
maten i första hand som är av avgörande betydelse för en lyckad viktminskningsresa. Träning ÄR viktig, inget snack, och det är framför allt viktigt när det kommer till ditt välbefinnande.
Sen kommer den största utmaningen faktiskt när du väl har nått ditt mål och gått ner till, i
TS fal, 60 kilo, och det är att hålla din målvikt, att fortsätta äta nyttigt och lite mindre än tidigare. Viktminskning
som skall hålla i längden handlar oftast om att lägga om sin livsstil.
Lite så.
Mvh //
Anton
(Mina inlägg är svar till dig,
nja, men
TS kan se dom som svar på hennes frågor också

).