anlili skrev 2016-01-24 10:05:01 följande:
Vi hade jättemycket användning för babynestet. Dottern sov i det från första dagen, mellan oss i sängen, i soffan, när vi var bortresta. Det som jag tyckte var bra var att man kunde lägga henne vart som helst och hon kände sig "hemma" och har lätt att somna. Och vi kunde känna oss trygga i att hon inte skulle rulla ur. Vi har också båt så jag förstår problemet med platsbrist, även om vi hade båten på land första året. Tänker att det skulle vara bra med nästet på natten mellan er i koden så rullar hen inte iväg när det gungar. De flesta nästan har som sagt inte så mjuk botten men man kan ju alltid lägga i t.ex. ett fårskinn om man ska ha det på brygga eller på berget om man hittar ett lite plattare ställe.
Vi använde nästet dagligen det första halvåret så för mig var det helt klart värt pengarna.
Tack för svar!
Vi har inte löst sovfrågan i båten. Har ni fler barn? Hur sov ni då? När det bara var vi och första bebisen sov vi i förpiken och hade sonen mellan oss. En natt vaknade min man sv att sonen kasat upp och höll på att ramla ner från förpiken :O då hade ett babynest varit en stor trygghet. Han fick sova inne vid väggen resten av semestern.
Men nu funderar vi på att låta en förälder plus son sova i förpik och den andra föräldern med bebis i salongen. Dock svårt med samsovning, men lättare att nå kök. Svårt, men ett angenämt problem får man ändå säga :) vi längtar till båten.
Tänker också att hemma har vi ju ett syskon nu. Kanske blir tryggare för oss och tydligare för storebror var bebisen är om den ligger i ett babynest.