Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Väninna arg för nyårspuss!

Man får ju lite känslan av det egentligen inte alls "bara var en puss". Det kan ju förmedlas väldigt mycket som inte sägs med ord. Du säger liksom att han har varit så snäll mot dig hela året, ställt upp för dig, skjutsat dig, lagat saker hemma hos dig. Blir det så att deras förhållande blir lidande av det? Det låter ju som att du och han träffas och han ställer upp för dig, och inte att han ställer upp för sin fru och hjälper hennes kompis. Och varför tyckte du att en puss på munnen var ett bra sätt att visa tacksamhet för att han har varit snäll och hjälpsam? Tror knappast att det är enbart den här händelsen hon är sur över, utan den sammanlagda helheten av din och hans relation kontra hennes och hans relation. Om det nu verkligen är så himla tydligt att ni verkligen enbart är vänner och inte har någon typ av attraktion till varandra så skulle det synas lika tydligt för alla andra också, och då skulle hon inte ha blivit arg. Det ligger nog lite mer bakomliggande här, och om du hade varit så säker på att det bara var en enkel gest så hade du väl knappast behövt starta en tråd på FL om det.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 18:57:55 följande:
    Har inget med gränser att göra. Han har vart väldigt snäll och hjälpsam under året. Jag ville göra mer än att ge honom en snabb kram och säga tack. Jag ville visa min uppskattning och tacksamhet därför gav jag honom en puss. 

Jag var nykter då jag är nykterist. Ett halvt glas vin flera timmar innan och smakade lite champagne när vi skålade. Men hon däremot var ganska så packad. Det kanske det bidrog till svartsjukan?

Men ja givetvis skall jag be om ursäkt även om jag egentligen inte har något att be om ursäkt för. Jag hatar konflikter och drama, därför ber jag om ursäkt.  
    Brukar du visa uppskattning och tacksamhet på det här viset för alla eller är det bara just din väninnas man du uttrycker tacksamheten för på det här viset?
  • Anonym (mmmm)
    Plupp73 skrev 2016-01-19 19:56:51 följande:
    Som någon påpekade - låter inte som nykterist om du dricker både vin och champagne....
    Jag tänker att om man kallar sig för nykterist trots att man dricker så kan nog "en puss enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam, inget sexuell allt" förmodligen också vara en förvrängd bild av sanningen.
Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!