• Anonym (Anna24)

Väninna arg för nyårspuss!

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

• Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!
  • Anonym (n)

ja inte hade jag kysst en kompis man på läpparna, inte för någon anledning. 

Hon känner sig osäker, på dig eller kanske på honom. 

• falukorv

En bra vän pussar inte sina vänners partners.

Hon är inte galet svartsjuk, du är en dålig vän!! Vill du på riktigt fortsätta vara vän så ber du om ursäkt och slutar klänga på hennes man. Sen är dt upp till henne om hon vill förlåta dig.

• Anonym (C)

Ehh, man pussar väl inte sin kompis kille på munnen! Gränslöst! Du får väl säga till vännen att du gjorde fel men att du inte menade nåt illa med det.

• smulpaj01

Tror inte hon är svartsjuk utan förbannad, med all rätt!

Hade dumpat dig som "vän" pga ditt beteende! Pinsamt!

• Palestrina

En blöt puss på munnen? Jag förstår inte riktigt om det är en puss, eller en kyss. Hur som helst, jag förstår att hon reagerar.

• Anonym (:))

Jag håller helt och hållet med dig där. En puss för mig är inte heller något stort eller jätteintimt, de går så snabbt och kräver ingen närmare eftertanke. De är liksom en "vänskapssak", jag har många gånger pussat folk på munnen som jag inte känt mig attraherade av; familjemedlemmar, kompisar (både killar och tjejer), kanske nån på krogen man dansat med. Men för vissa betyder en puss kärlek, som  i att man attraheras och älskar den personen. Det är ju så olika hur folk ser på saker och aktiviteter. Så,jag tycker precis som dig men visst, kanske var det lite dumt att göra, speciellt framför henne. Visste du hur hon kände över det? Att hon var så svartsjuk? Hur länge har ni känt varann och vad har du vanligtvis för relation till hennes man? På det du skriver så verkar ni ju själva ha en vänskapsrelation, han är inte bara "X man". Jag menar, om han nu hjälpt dig flytta och en massa annat- och ni känt er attraherade av varandra, så hade ni ju kunnat ligga med varann när hon inte var med? Blir hon inte sur över det? Och som du säger- hade du velat mer hade du inte visat känslorna framför henne. 
    Jag tror också det är lite osäkerhet från hennes håll, att hon är rädd att han ska falla för dig istället och är lite osäker på hur du känner för hennes man. Vad den osäkerheten beror på är jättesvårt att säga, men nått är det väl. 

Det bästa du kan göra är bara att säga som du gjort "Jag är jätteledsen om jag sårade dina känslor, jag menade absolut inget illa mot varken dig eller din man, det var en ren vänskapsgest som jag tog för långt. Ber återigen tusen gånger om ursäkt". Skriver du så så låter du henne få det som hon vill- du framställs som den dumma. Så gjorde jag alltid med en kompis som anklagade mig för en massa saker; sket i vilket och lät henne tro att hon hade rätt för fridens skull. Även om jag innerst inne inte tyckte jag hade fel. Men det är ett tips om man vill behålla vänskapen. 

Samtidigt kan jag förstå att det är svårt och jobbigt att be om ursäkt för något man inte tyckt är fel, men ibland är det det bästa. Vill du tjabba emot så gör det, men ta risken att er vänskap försämras. Sen kan jag väl tycka att hennes man borde säga åt henne, om han nu fattade att det inte var "kärleksmenat"?

• Bibbidi

Det är svårt att säga något / protestera mitt under en tillställning, då kan man skratta lite åt saker fast man ändå inte tyckt om dem. 

Jag hade heller inte tyckt om ifall min väninna hade pussat min man. Okej en snabb på kinden - men varför pussade du honom på munnen för? Eller varför inte bara gett honom en kram och sagt tack? Det  är väl det som din väninna grubblar över. Du hade flera andra mer "godtagbara" alternativ som du inte valde. Har du bett om ursäkt nu när du märkt hur dåligt hon mår över det? Om du inte gjort det utan mer bortförklarat dig så kan det också vara en anledning till att hon fortfarande grubblar.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Anonym (H)

Jag hade inte heller blivit glad om du pussade min man på munnen. En kram, en puss på kinden helt ok. Det finns flera olika sätt att visa sin uppskattning på utan att pussas på munnen.

• Anonym (Ljhh)

Hur har du bemött hennes ältande då, viftat bort det? Ödmjukt bett om ursäkt?

• Litet My

Jag hade inte blivit svartsjuk om du gjort så på min sambo. Däremot hade jag nog dumpat dig som vän eftersom du verkar rätt gränslös.

Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!