• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Mammatilljesperochkevin06

Hejsan på er fick åxå reda på idag att jag är gravid ????Vecka 4 har två barn sedan innan 13och10 år så var ett bra tag sedan man var gravid och jag är så jäkla överlycklig ????

• Anonona84
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-08 12:47:11 följande:

Då vi fått en del missfall så kommer vi ej berätta förrän v 12 eller efter vårt första UL. Ska se om vi får vul i typ v 8-10 pga vår oro o se hur många foster där är. Har gått på ägglossningstabletter så kanske där är två

Vi ska berätta när de är mer säkert ????

Har oxå gått på ägglossningstabletter men tror de bara är en då de va på nöd o näppe att det skulle bli så pass stort så de blev ägglossning ????
  • Anonym (orolig)
    Anonona84 skrev 2016-02-08 14:10:22 följande:

Vi ska berätta när de är mer säkert ????

Har oxå gått på ägglossningstabletter men tror de bara är en då de va på nöd o näppe att det skulle bli så pass stort så de blev ägglossning ????

Kolla de dig med antal äggblåsor och så? Jag hade en ägglossning som gjorde asont och tror jag blev över stimulerad, kolla ej upp det då jag var rädd för sexförbud. Mår riktigt illa precis som förra graviditeten. Det börja redan på bim-4 så hon på mvc sa att det kanske ska kollas upp tidigt o se om där är två. Har fått utskrivet tabletter mot illamående då jag utan tabletter kräker ef jag ätit och mellan. Ca 20 ggr per dag. Med tabletterna kräker jag bara ca 5 ggr...
  • Inafinas
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-08 11:39:32 följande:

Grattis.vet din dotter om det? Hur tycker du det känns att få barn nu igen? Min dotter är 8 och emellanåt så undrar jag vad jag gett mig in på med bebis tiden igen. Vårt barn är efterlängtat givetvis

Grattis själv :)

Ja vi har berättat och hon blev jätteglad hon har dessutom fått ett syskon från sin pappas sida nyligen så hon är överlycklig :)

Jag är jätteglad men såklart lite blandande känslor att börja om igen med en liten, trodde jag var färdig haha bebisen är planerad och det är mannens första så det är jättekul :)
  • Linnojsan

HÖRRNI! Jag har plussat och tror mig vara i vecka 4.. enligt egen beräkning. När ska jag kontakta lasarettet/mödravården? Kram!

• Mammatilljesperochkevin06
    Linnojsan skrev 2016-02-08 15:27:01 följande:

HÖRRNI! Jag har plussat och tror mig vara i vecka 4.. enligt egen beräkning. När ska jag kontakta lasarettet/mödravården? Kram!

Jag fick reda på mitt idag å tog kontakt direkt ????
  • Vanja

Plussade idag! :) har ingen aning om i vilken vecka jag är.. :/ min mens är inte beräknad förens om 3-4 dagar men jag har haft en väldig massa symtom i ett par veckor minst. Funderar över om förra mensen kan ha varit "falsk"? Kan man få göra vul på egen begäran för att fastställa säkert hur långt gången man e? :)

• höstsolen
    Anonym (Ankan112) skrev 2016-02-08 00:40:29 följande:

Någon fler som har en rädd pappa till barnet? Jag har en fantastisk stabil sambo, som nu står vid min sida. Dock märker jag att han är väldigt rädd för vad som väntar och hinner inte med att se allt det fina (framförallt eftersom vi planerat att vänta några år till med barn). Han försöker vara ett stöd, men jag är nog mer hans stöd nu.

Behöver han bara smälta nyheten för att sedan även känna lyckan mer? Vad tror ni? Vet att han kommer älska barnet, men vill att han ska ana det innan jag klämmer ut det såvi kan finnas där för varandra och planera på riktigt.

Jag är också livrädd, men bär på en stark lyckokänsla eftersom jag ändå längtat så efter barn tillsammans med honom!

Hej! Läste i min app här om veckan att runt vecka 6 är det väldigt vanligt att mannen panikar lite - "oro och ifrågasättande".
    Hehe. Kändes skönt att läsa!
  • Sweettoth

Jag plussa i fredags och gick idag in i vecka 5 :) har skickat så jag får vara med på Facebook så man får prata med andra där ute:)

Svar på tråden BF Oktober 2016