• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Vanja
    skruttan1988 skrev 2016-02-10 05:53:19 följande:

Hej ok att man hoppar in här? :)

Plussa i går kväll. Dock vet jag inte om jag ska vara glad eller ej. 2 mf bakom mig senast i januari. Trodde inte det skulle ta direkt. Dock visar testet ett jäkligt starkt extra sträck denna gången. Vi får väl se.. vågar inte hoppas på ngt än.. bf 13 oktober

Grattis! Har precis som du två nyliga missfall bakom mig, lite nervös blir man. Men vad jag har förstått så är två missfall inte särskilt ovanligt men tre är. Så vi får lita på att det går vägen nu! Grattis igen!!
  • Anonym (Norrlänning)

Här blir det också en Oktober-bebis om allt går som det ska. Plussade i lördags med Clearblue och fick svaret "Gravid 1-2v". Barnmorskan räknade dock ut att jag är 5v (5+5) enligt när jag hade förra mensen. Tycker det är dundermärkligt det där, men jag räknar efter BM's uträkningar och har lagt in det i appen.

Jag har krångel med ena äggstocken och jag och sambon har varit på ofrivillig barnlöshetsutredning.. just när utredningen började ta fart så blev "vi" gravid på "egen hand". Såå kul. Vi har försökt i 1 1/2 år nu, så nu är man ju dundernervös att något ska gå fel. Vill bara att tiden ska gå nuu!! 

• skruttan1988
    Vanja skrev 2016-02-10 08:18:05 följande:

Grattis! Har precis som du två nyliga missfall bakom mig, lite nervös blir man. Men vad jag har förstått så är två missfall inte särskilt ovanligt men tre är. Så vi får lita på att det går vägen nu! Grattis igen!!

Jo å vet inte riktigt om man ska vara nervös eller hur man ska reagera. Å vågar inte direkt prata med någon..

Å känner mig inte direkt gravid.. bara förbannat trött..

Är föresten oxå skåning
  • Anonym (orolig)
    skruttan1988 skrev 2016-02-10 05:53:19 följande:

Hej ok att man hoppar in här? :)

Plussa i går kväll. Dock vet jag inte om jag ska vara glad eller ej. 2 mf bakom mig senast i januari. Trodde inte det skulle ta direkt. Dock visar testet ett jäkligt starkt extra sträck denna gången. Vi får väl se.. vågar inte hoppas på ngt än.. bf 13 oktober

Har också missfall bakom mig. Mitt sista i dec. Så jag förstår din oro. Just nu försöker vi ta en dag i taget. Men tycker tiden går för långsamt... vill passera v 12 i första hand och även få ett tidigt jul. Ska prata med min BM den 23 feb
  • Vanja
    skruttan1988 skrev 2016-02-10 09:15:10 följande:

Jo å vet inte riktigt om man ska vara nervös eller hur man ska reagera. Å vågar inte direkt prata med någon..

Å känner mig inte direkt gravid.. bara förbannat trött..

Är föresten oxå skåning

Känner igen mig så väl.. Den där tröttheten är inte att leka med! Men det ger med sig, om det är till nån tröst. :) själv känner jag mig bara less på mig själv. Plussade i förrgår och sa då att jag inte skulle hänga upp mig så mycket på de, det blir som det blir typ. O ändå sitter jag här nu som besatt, de ända som snurrar i mitt huvud hela dagarna är bebis! :) trodde jag var förbi de..
  • Ljung3an

Jag är orolig och blir så nervös nu. Imorse hade jag fått ljusrosa flytningar.
    Jag vet att det kan vara helt normalt men, jag hade ett MA tidigare som krånglade en hel del och slutade med att jag fick skrapas.

Och jag vill INTE vara med om samma sak igen :(

• TindraVilma
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-10 00:03:26 följande:

Var ungefär bor du?

Jag bor utanför Lund, du då? :)
  • Mammatilljesperochkevin06
    Ljung3an skrev 2016-02-10 10:08:09 följande:

Jag är orolig och blir så nervös nu. Imorse hade jag fått ljusrosa flytningar.
    Jag vet att det kan vara helt normalt men, jag hade ett MA tidigare som krånglade en hel del och slutade med att jag fick skrapas.

Och jag vill INTE vara med om samma sak igen :(

Du får ha koll på det å hoppas att lilla livet stannar där inne
Svar på tråden BF Oktober 2016