• wings

VLCD 2016 - Nu kör vi!

Hej! Är gärna med här.
    Jag startar den 22 Februari, och kommer nog ha en startvikt på ca 79 kilo. Vill komma ner till 55 nånstans, är bara 156 lång, eller kort ;) 
    Men jag ska nog bara köra 4-5 veckor för att få lite kickstart. Har gått ner ca 3kg nu på 2 veckor genom kaloriräkning, men känner jag behöver den där snabba viktminskningen för att orka fortsätta.

Jag har kört vlcd förut, men nu har jag en fråga. Jag dricker enbart färdiga shakes då jag inte klarar av smaken eller konsistensen på pulver eller bars. Men hur funkar det då med toalettbesök? Alltså kan man göra nummer 2 på bara shakes? Känns inte så bra att inte kunna göra det på 5 veckor, är inte det farligt? Har ni några tips? Äter som sagt helst inte bars.

• wings

Vad kul att det går så bra för er :) ni ger mig motivation när jag ska börja om 2 veckor!

• wings

Jag börjar på måndag, är det något jag bör tänka på? Körde förra året genom extravaganza, och dom tyckte det var viktigt att man åt typ 6 st omega 3 kapslar varje dag för att det skulle smörja tarmarna, men jag avskyr dom kapslarna, rapar fisk hela dagarna och när man är i ketos luktar man inte så fräscht heller så vill undvika dom. Äter ni det?

Ätterna några andra tillskott eller är det bara vatten och shakes?

• wings

Jag går på vlcd, ska dricka 4 färdiga shakes per dag. Men tycker inte det finns så mycket information om just dom shakerna, men har ju använda dom förut så det ska nog gå bra.

Meriah skrev 2016-02-17 22:29:13 följande:

Grymt bra!Vilken diet går du på? Vad heter den? Du bör få tillräckligt med information hur du sköter den.

Själv äter jag inget tillskott - allt finns som man behöver. Äter (dricker) tre shakes om dagen (sammanlagt 500 kcal).

• wings

Vad dum jag är! Naturdiet har jag köpt. Googlade om det nu och fick massa information såklart, vet inte riktigt hur jag tänker ;)

Men nu blev jag jätteosäker på hur många jag ska dricka per dag, för 2 av sidorna jag haf beställt ifrån skriver att man ska ha 4 per dag och dom andra 2 sidorna skriver att man ska ha 5 per dag! Vad gör jag nu? Kommer inte ihåg hur jag gjorde förra året men tror inte det var samma märke.

Nån som går på naturdiet här? Jag dricker alltså dom färdiga shakesen

Meriah skrev 2016-02-18 09:52:54 följande:

Jag menade mer vilket märke, var lite otydlig. Pröva att googla runt lite, var det extravaganza? Förstår att det är VLCD du kör

Annars kan jag rekommendera Slanka! Det är det jag kör. Där får man tillräckligt med.info och så har man en konsulent som man beställer shaksen av som har all info + broschyrer och info på nätet.

• wings

Jag mailade dom men fick liksom inte svar på frågan men ska nog dricka 5 :)

tindistar skrev 2016-02-18 11:13:40 följande:

Jag dricker naturdiet och på paketet står det att man ska dricka 5 st/dag.

• wings

Okej, haha blir så förvirrad! Vet inte riktigt hur jag ska göra nu? Ska bifoga svaret jag fick på mejl.

McKenzie skrev 2016-02-18 13:12:56 följande:

Kör du färdiga shakes ska du ta 4 per dag. Om det är pulver som man blandar med vatten är det fem. Förutsatt att du är kvinna.

• wings

Fast nu fattar jag! Dricker jag 4 om dagen så blir det ju 600 kalorier, så går nog lika bra att ta 4 st.

Förlåt för mina förvirrade inlägg :D

• wings

Då var det dags i morgon då! Var på fest igår och idag har man varit lite sliten och ätit både det ena och det andra, ska bli så skönt att ha något att fokusera på.

Shakes och träning står på schemat i 4 veckor nu!

Svar på tråden VLCD 2016 - Nu kör vi!