VLCD 2016 - Nu kör vi!
Låter som en riktigt fin plan! Promenerar/tränar du mycket?
Har inte lagt på någon träning. Kommer att lägga på jogging som jag håller varmt om hjärtat när jag gått ner lite mer.
Låter som en riktigt fin plan! Promenerar/tränar du mycket?
Och dessutom kan man inte bygga muskler och forma kroppen i hårdträning med detta kaloriintag. Det får bli när jag ställer om till lchf efter jag nått min målvikt.
Invägning!
Startvikt: 105,3 kg
VECKA 1: 101.6
-3.7 kg denna vecka!
Bra jobbat Meriah!!!
Idag fyller mannen år och det ska givetvis firas. Igår bakade jag en tårta och det sköna är att jag blev inte ens sugen på att smaka smeten. Snart 1,5 vecka på kuren.
Jag har tänkt att vägs mig var tredje dag ungefär iaf dom 3 första veckorna för att hålla motivationen uppe så idag vägde jag mig.
Start vikt (8/2): 99.9
11/2: 97.3
-2.6 kg hittills, jag är jätte nöjd även om jag vet att det är mycket vätska i början :) Har även mätt mig runt midjan och där var det -5 cm :)
Ni alla är så duktiga!
Vad har ni för motivation till att gå ner i vikt?
Min största motivation är min son. Jag vill orka leka och springa runt med honom, han bara är 6 månader så jag har ju ett tag på mig men det går ju så otroligt fort!
Min andra motivation är att jag ska vara tärna på ett bröllop 2017 och skulle verkligen vilja ner till ca 75 kg tills dess för att trivas med mig själv.
Åh just det glömde skriva att jag självklart hade invägning idag...
8/2: 99.9 kg
11/2: 97.3 kg
14/2: 97.2 kg
Så - 2.7 kg första veckan är ju ändå bra.. Undra dock vad det egentligen hade hamnat på om jag inte fuskat..
Fuskade tyvärr igår :( Usch vad det här är svårt.. Jag har inte talat om för många att jag går på den här dieten så blir man bortbjuden är det så svårt att inte fuska.. Anledningen är att jag just nu inte orkar höra på alla vad dom tycker om den här dieten.. Dom flesta i min omgivning tycker den är skit och om jag har nämnt den någon gång (uutan att säga att jag går på den) så kan vissa säga att det bara är idioter som går på såna dieter för man hår upp allt plus mer när man har slutat och jag orkar verkligen inte göra det.. Sist jag gick på sen här dieten gick jag ner 20 kg och stannade på den vikten tills jag blev gravid så jag själv vet ju att det går men jag orkar inte med allas nagativitet kring dieten.. Sist jag gick på den var det mycket lättare då jag knappt gick utanför dörren för jag var deprimerad men nu när man har barn kan man ju inte bara stänga in sig i ett par månader, skulle inte orka det och sen så är det ju massa som självklart vill träffa honom (och oss såklart). Hur har ni gjort? Har ni berättat eller håller det hemligt? Har ni några tips på hur jag kan göra det lättare för mig att inte fuska?
*småfuskar
Glas alla hjärtans dag på er! ?