VLCD 2016 - Nu kör vi!
Alltså min autocorrect på mobilen!
Glad alla hjärtans dag, ska det stå
Alltså min autocorrect på mobilen!
Glad alla hjärtans dag, ska det stå
Bra inställningar!
Angående viktuppgång efter avslutad diet. Av personlig erfarenhet har jag gått upp allt igen, flera gånger om, MEN det är inte för att dieten i sig inte är effektiv, tvärtom - inga problem att gå ned i vikt.
Det det handlar om är att ställa om livstiden EFTERRÅT och inte återgå till gamla ovanor. Det är ofta det som många blandar ihop med VLCD -LCD. Det hade kunnat varit vilket diet som helst för viktnedgång, det handlar om att mentalt ställa om och hålla vikten när man väl är framme.
Den största utmaningen för mig är inte alltså dieten utan när jag är framme vid destinationen, hur jag ska göra för att bibehålla min nya livstil.
Det är det jag menade förut med motivering varför man gör dieten - för sig själv. Låter man sig omgivning styra ens mål och motiveringar är det lätt att man fuskar, för man tror inte riktigt själv på det man håller på med. Förstår ni?
Skickar mental styrka till alla er!
Invägning!
Startvikt: 105,3 kg
VECKA 1: 101.6
VECKA 2: 99.6
-2 kg ned den senaste veckan
På tisdag nästa vecka kommer unnardagen. Ser fram emot det. Passande till födelsedagen & allt. Skönt att vara under 100 nu
Hur går det för er andra? Kämpa på!
8/2: 99.9 kg
11/2: 97.3 kg
14/2: 97.2 kg
17/2: 96.3 kg
Bra jobbat!!!
Snart gått 2,5 veckor på helt ren kur. Unnar mig inget förutom vatten och shakes. Dock vill inte vågen visa så mycket minus. Står still och har till och med gått upp i vikt vissa dagar. Detta kommer nog ta längre tid än vad jag hade räknat med.
Vikt 31/1 94.2. Nu väger jag 88.8. Så har en bra bit ner så varför vågen står still flera dagar vet jag inte.
Jag börjar på måndag, är det något jag bör tänka på? Körde förra året genom extravaganza, och dom tyckte det var viktigt att man åt typ 6 st omega 3 kapslar varje dag för att det skulle smörja tarmarna, men jag avskyr dom kapslarna, rapar fisk hela dagarna och när man är i ketos luktar man inte så fräscht heller så vill undvika dom. Äter ni det?
Ätterna några andra tillskott eller är det bara vatten och shakes?
Jag går på vlcd, ska dricka 4 färdiga shakes per dag. Men tycker inte det finns så mycket information om just dom shakerna, men har ju använda dom förut så det ska nog gå bra.
Fast nu fattar jag! Dricker jag 4 om dagen så blir det ju 600 kalorier, så går nog lika bra att ta 4 st.
Förlåt för mina förvirrade inlägg :D
Då var det dags i morgon då! Var på fest igår och idag har man varit lite sliten och ätit både det ena och det andra, ska bli så skönt att ha något att fokusera på.
Shakes och träning står på schemat i 4 veckor nu!
Jag dricker modifast. Det är ju en LCD kur, men den har hjälpt mig förr och hjälper mig nu. Jag har ätit ca 2-3 påsar per dag i några dagar nu och har redan tappat 2 kg. Utöver det har jag ätit mat, men endast 4 gånger per dag har jag ätit/druckit pulvret. Vattenvikt for sure, men man känner sig riktigt taggad när det går åt rätt håll!
Plus att jag har smakat naturdiet pulvren, de är inte särskilt goda och då tappar jag motivationen tyvärr..
Men däremot färdiga shakes/smoothies har jag aldrig provat. Är de goda?
Jag tror att jag ska köpa ready to drink shakes från modifast. Finns i smakerna choklad och kaffe. Lättare att ha med på jobbet! (Jobbar inom vården)
Har ni ingen dag där ni unnar er?
Lycka till allihopa!