• Anonym (suck..)

Fel färg hos frisören!!!

För andra gången har jag betalat dyra pengar hos frisören för att jag var rädd att det skulle bli fel om jag färgade själv. Jag som har en mellanbrun hårfärg vill ha en kall ljusbrun/mörkblond. Båda gångerna kommer jag hem som en jävla morot! Hur fixar jag det själv?

• Svar på tråden Fel färg hos frisören!!!
  • Alvina

Du skulle ha klagat på frisören och sagt att du var missnöjd. Då hade dem säkert kunnat fixa till det eller låtit dig slippa betala/betala mindre.

• Alvina

Förresten, gick du till samma frisör båda gångerna? Inte så smart i så fall.

• Anonym (suck..)

Den första kan jag inte gå tillbaka till för det ligger i en annan stad som jag inte kommer att åka till på länge. Men nu efter den andra har jag tappat förtroendet för frisörer och har inget hopp om att de kommer att fixa det här så ni som färgar hemma hur gör ni för att få en brunett till kall mörkblond?

• Anonym (Z)

Testa använda silvershampo under en period och se om det orangea dämpas. Svårt för brunetter att få en snygg blondfärg. Men efter silvershampo köp bra blondering på affären och testa att bleka själv. Färgade mitt hår mörkt förrut och när jag ville bli blond igen körde jag blekning på blekning med silvershampo efter varje. Väntade någon vecka mellan blekningarna.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Z) skrev 2016-01-23 08:05:27 följande:

Testa använda silvershampo under en period och se om det orangea dämpas. Svårt för brunetter att få en snygg blondfärg. Men efter silvershampo köp bra blondering på affären och testa att bleka själv. Färgade mitt hår mörkt förrut och när jag ville bli blond igen körde jag blekning på blekning med silvershampo efter varje. Väntade någon vecka mellan blekningarna.

Detta ovanför rekomenderas verkligen inte.
    1. Silvershampo på ett orange hår fungerar inte.
    2. vill du bli en kall ljusbrun och ska hålla på att mixtra med blekning så kommer du för det första bli ännu mer gulorange plus att du kanske inte har så mycket hår kvar i slutändan.
    3. Inte ens ett proffs skulle få till en snygg kall ljusbrun med hemmafärger.
    4. Var inte så jävla snål nästa gång så att du väljer de billiga frisörerna. Då får du faktiskt skylla dig själv. Ett proffs skulle inte släppa iväg dig med fel färg.
  • Anonym (Blond)

Jag är brunett egentligen och har en kall blond, först blekte de och sen gjordes någon slags neutralisering av de röda tonerna. Sen fick jag rådet att köra med silverschampo för att hålla detta. Att få samma resultat hemma är typ omöjligt. Men min frisör var ärlig och sa att det är svårt att få ett bra resultat utifrån min naturliga hårfärg, men att vi kunde försöka. Om jag blev missnöjd skulle hon fixa till en färg jag kunde leva med. Du skulle valt en bättre frisör, tydligen. Var du noga med att visa vilken förg du ville ha?

• Anonym (Z)
    Anonym (Nej) skrev 2016-01-23 08:37:53 följande:
    Detta ovanför rekomenderas verkligen inte.
    1. Silvershampo på ett orange hår fungerar inte.
    2. vill du bli en kall ljusbrun och ska hålla på att mixtra med blekning så kommer du för det första bli ännu mer gulorange plus att du kanske inte har så mycket hår kvar i slutändan.
    3. Inte ens ett proffs skulle få till en snygg kall ljusbrun med hemmafärger.
    4. Var inte så jävla snål nästa gång så att du väljer de billiga frisörerna. Då får du faktiskt skylla dig själv. Ett proffs skulle inte släppa iväg dig med fel färg.
    Beror nog på hårtyp, mitt hår fungerade det klockrent på. Skulle personligen aldrig lämna över mitt hår i en hårfrisörs händer-blir aldrig bra. Hemma har alltid blivit bäst iallafall för min del. Men att överhuvudtaget få en brunett att bli snygg i blont går ofta inte, brukar bara se fejk ut.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Z) skrev 2016-01-23 10:11:38 följande:
    Beror nog på hårtyp, mitt hår fungerade det klockrent på. Skulle personligen aldrig lämna över mitt hår i en hårfrisörs händer-blir aldrig bra. Hemma har alltid blivit bäst iallafall för min del. Men att överhuvudtaget få en brunett att bli snygg i blont går ofta inte, brukar bara se fejk ut.
    då är du väl ännu en av de som bara gått till billiga frisörer. 
    Nej det går inte att få bort röda pigment med silvershampo oavsett hårtyp. 
    Det är ren fakta. orange dämpas med BLÅA pigment. Rött dämpas med gröna pigment och Silvershampo är LILA pigment och dämpar GULT.
    Att uttala sig att ALLA brunetter ser onaturliga ut i blont hår är också okunnigt och inskränkt. Det handlar om vad man har för nyanser och vad för nyans av blond man väljer. Naturligt Blonda kan också se fejk ut i en fejk blond färg. 
  • Anonym (...)

Jag har slingat mitt med blondering när jag vill ha ljusare ton. Har funkat från svart med ca 3 gånger utan orangea toner! Har använt mood som bleker 6 nyanser

Svar på tråden Fel färg hos frisören!!!