• Äldre 23 Jan 10:26
    2176 visningar
    2 svar
    2
    2176

    4-åring med diarré i 6 dygn

    Hej!

    Börjar bli smått desperat här nu. Min 4-åring fick ont i magen och feber förra helgen, natten till söndagen satte diarrén igång. Nu har hon haft kraftiga och täta diarréer i snart 6 dygn, febern slutade efter ca 3 dygn. Efter 4 dygn kontaktade jag sjukvården men de menar att magvirus kan slå med långvarig diarrée under säkert en veckas tid. Idag är det lördag och vi har fått tid till VC på måndag om det inte blivit bättre tills dess (då har hon isf haft diarré i 7 dygn). Som det ser ut nu är det inte på bättringsvägen. Hon mår tack o lov inte illa och kan tänka sig att äta och dricka så sjukvården verkar nöjd med det tills vidare iaf. Det skär i hjärtat, hon gråter varje gång hon ska bajsa IGEN och är trött och gnällig såklart. Tappat vikt också ser jag, men inte så konstigt.

    Tiden till VC känns lång så här på lördag förmiddag. Jag ville därför höra här om det finns någon som varit med om så lång diarré hos sitt barn i samband med magsjuka. Jag tycker det låter väldigt länge!

    Finns det någon med erfarenhet?
    Har ni några tips?

    Jag tänker att kanske viruset är borta men att de första dygnens diarréer gett någon slags obalans i magen som hon nu inte kan återställa själv. Egen diagnos, läkaren kommer säkert inte hålla med mig ;)

    Som tur är, och konstigt nog, har inte lillebror eller vi blivit smittade (än!?). Vad tusan är det hon har fått? Det går inget på hennes förskola men vi var på Disney on Ice dagen innan första feber och magont började. Var så himla noga med handtvätt efter besök på den offentliga toaletten där men misstänker det kan vara därifrån iaf.

    Tacksam för tips, råd och pepp

  • Svar på tråden 4-åring med diarré i 6 dygn
  • Äldre 23 Jan 11:00
    #2

    Tack för tipset, det var nytt för mig! Testar och om det blir bättre och inte kommer tillbaka så behöver vi ju inte kolla vidare. Om det skulle vara ngt annat som orsakar diarrén kommer det med säkerhet tillbaka.

Svar på tråden 4-åring med diarré i 6 dygn