• Anonym (Stor)

Stora storlekar

Jag är kraftigt överviktig och stör mig som f-n på butikernas sortiment på plussize.

Träningskläder är helt 
    omöjligt att hitta i sportaffårer och i klädkedjorna. Just träningskläder är så sjukt dumt för det är ju vi överviktiga som v e r k l i g e n behöver träna. 

Övrigt jag saknar är täckbyxor (inte så lockande att ge sig ut på promenad i - 15 grader annars). Även sovkläder saknas. 

Någon som har letat bättre än jag och kan tipsa?
  • Svar på tråden Stora storlekar
  • seriösanvändare

Vad har du för storlek?

Vad jag vet verkar det mesta kunna hittas upp till stl 56, men därefter får man ofta specialbeställa.

Affärer kan inte förväntas ha hur många storlekar som helst, men det ska gå att beställa på nätet mm.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (Ullared)

Blev överlycklig när jag hittade termobyxor för tjockisar på Ullared upp till str 60 hade dom för 199kr varma o sköna annars har bonprix bra tjockiskläder

• Anonym (Stor)

Jag har typ 2-3xl i underdelar och 2xl till överdelar. Det är ju stort men det är liksom inte ovanligt stort om ni förstår vad jag menar. Jag tycker nog att de affärer som har plussize borde kunna sno ihop något träningsaktikt inom den kategorin. Det råder liksom ingen större brist på överviktiga personer. 

Ullared är tyvärr inte ett alternativ eftersom vi bor för långt bort.

Ska kolla bonprix. Tycker bara inte om att handlar kläder på nätet eftersom storlekarna skiljer sig pga märke, material och typ av klädesplagg. Det känns lite jobbigt att beställa utan att kunna prova. 

Tack för bra förslag!

• Anonym (ID)

Jag köper mycket kläder på ellos. Har snöat in lite på märket Ahkka. Dom har mycket kul kläder även i större storlekar, för utomhusbruk.
    Har även köpt Täckbyxor på ellos. Sköna, med dragkedja hela vägen från midjan och ner. Väldigt praktiskt.
    Jag drar just nu storlek 52-54.

• Anonym (ID)

Sen måste jag bara också rekommendera ett par jeans från Kappahl om du kommer i ett par ä, tror största storleken var 54 men dom var stora (själv köpte jag 50). Ser ut som ett par jeans. Men har mjukisbyxvatiant längst upp och har ingen dragkedja och knapp.
    Alltså dom är så sköna! Och eftersom dom ser ut som ett par jeans. Särskilt om man sätter skärp i dom så är dom dessutom snygga.
    Den uppfinningen borde få nobelpris!

• Anonym (Stor)
    Anonym (ID) skrev 2016-01-23 12:44:17 följande:

Sen måste jag bara också rekommendera ett par jeans från Kappahl om du kommer i ett par ä, tror största storleken var 54 men dom var stora (själv köpte jag 50). Ser ut som ett par jeans. Men har mjukisbyxvatiant längst upp och har ingen dragkedja och knapp.
    Alltså dom är så sköna! Och eftersom dom ser ut som ett par jeans. Särskilt om man sätter skärp i dom så är dom dessutom snygga.
    Den uppfinningen borde få nobelpris!

Har du möjlighet att länka? Det låter ju jättebra! Jeans undviker jag annars eftersom man känner sig dubbelt så tjock av att försöka komma i dem.
  • Anonym (ID)

www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/woman/alla-damplagg/507319/
    Jag var tveksam när jag såg dom i butiken. Men tänkte att jag kan ju iaf gå in och prova dom. Var sen lite tveksam då jag gillar bootcut. Men jag köpte dom ändå. Och jag var tillbaka veckan efter och köpte dom grå/svarta också. Jag använder dom jämt. Dom är snygga. Dom är dessutom väldigt sköna då jag annars tycker just jeansknappen tenderar att skära in i magen ibland.

• Anonym (Stor)

Tack för länk! De ser ju verkligen bra ut. Ska prova vid tillfälle. 

• Mrs Green

Röhnisch har en "plus-serie" med snygga träningskläder i större storlekar. Jag köpte dem på Åhléns City i Stockholm, men de säljs på fler ställen.

• Anna Hbg

När jag var större köpte jag mycket kläder från www.asos.com

Har jättemycket fint i större storlekar och brukar vara bra kvalitet.

Svar på tråden Stora storlekar