• Anonym (Stor)

Stora storlekar

Jag är kraftigt överviktig och stör mig som f-n på butikernas sortiment på plussize.

Träningskläder är helt 
    omöjligt att hitta i sportaffårer och i klädkedjorna. Just träningskläder är så sjukt dumt för det är ju vi överviktiga som v e r k l i g e n behöver träna. 

Övrigt jag saknar är täckbyxor (inte så lockande att ge sig ut på promenad i - 15 grader annars). Även sovkläder saknas. 

Någon som har letat bättre än jag och kan tipsa?
  • Svar på tråden Stora storlekar
  • Presens
    Mrs Green skrev 2016-01-23 13:44:27 följande:

Röhnisch har en "plus-serie" med snygga träningskläder i större storlekar. Jag köpte dem på Åhléns City i Stockholm, men de säljs på fler ställen.

Enligt min erfarenhet har dom inte speciellt stora storlekar. Jag har stl 52 och kan inte ha dom. 
  • Presens
    Anonym (Stor) skrev 2016-01-23 12:37:18 följande:

Jag har typ 2-3xl i underdelar och 2xl till överdelar. Det är ju stort men det är liksom inte ovanligt stort om ni förstår vad jag menar. Jag tycker nog att de affärer som har plussize borde kunna sno ihop något träningsaktikt inom den kategorin. Det råder liksom ingen större brist på överviktiga personer. 

Ullared är tyvärr inte ett alternativ eftersom vi bor för långt bort.

Ska kolla bonprix. Tycker bara inte om att handlar kläder på nätet eftersom storlekarna skiljer sig pga märke, material och typ av klädesplagg. Det känns lite jobbigt att beställa utan att kunna prova. 

Tack för bra förslag!

Det är tyvärr svårt utan postorder! Hos Ellos kan du beställa samma plagg i flera storlekar eller färger och skicka tillbaka allt du inte vill ha till samma fasta pris. Handla på faktura så behöver du inte ligga ute med några pengar.  
  • Anonym (Stor)
    Mrs Green skrev 2016-01-23 13:44:27 följande:

Röhnisch har en "plus-serie" med snygga träningskläder i större storlekar. Jag köpte dem på Åhléns City i Stockholm, men de säljs på fler ställen.

Tack! Ska kolla upp! Det är dessutom ett märke jag haft som smal ochtyckt haft bra kvalitet.
  • tusshh

Du behöver inga specialkläder för att träna. Kör på bekväma leggins eller dylikt. De supersnygga löjligt dyra tightsen kan man ha som morot när man nått sina mål ^^ (been there -45kg och frälst träningsfreak numera)

• Anonym (Stor)

Det jag är ute efter är lite puffigare, eller lösare kanske man ska säga, svarta eller mörkgrå byxor och ett löst, inte så urringat linne. Vill inte ha något som smiter åt runt valkarna för det känns så utlämnande.

HM har på sin normalstorleksavdelning typ mysbyxor för typ en hundring men de finns inte i stora storlekar. Det är inte så att jag prompt måste ha "riktiga" träningskläder.

• Anonym (Stor)
    tusshh skrev 2016-01-23 15:22:40 följande:

Du behöver inga specialkläder för att träna. Kör på bekväma leggins eller dylikt. De supersnygga löjligt dyra tightsen kan man ha som morot när man nått sina mål ^^ (been there -45kg och frälst träningsfreak numera)

Wow, bra gjort med viktnedgången! Jag har ungefär lika mycket att gå ner.

Hur gjorde du?
  • Anonym (V)
    Anonym (Stor) skrev 2016-01-23 12:37:18 följande:

Jag har typ 2-3xl i underdelar och 2xl till överdelar. Det är ju stort men det är liksom inte ovanligt stort om ni förstår vad jag menar. Jag tycker nog att de affärer som har plussize borde kunna sno ihop något träningsaktikt inom den kategorin. Det råder liksom ingen större brist på överviktiga personer. 

Ullared är tyvärr inte ett alternativ eftersom vi bor för långt bort.

Ska kolla bonprix. Tycker bara inte om att handlar kläder på nätet eftersom storlekarna skiljer sig pga märke, material och typ av klädesplagg. Det känns lite jobbigt att beställa utan att kunna prova. 

Tack för bra förslag!

Jag tror tyvärr du lurar dig själv när du säger att det inte är ovanligt stort, för det är det faktiskt... Men det ska inte spela någon roll! Är också i den sizen och blir förbannat trött på utbudet och passformen. Men men. Har du kollat på Kappahl?
  • Anonym (V)
    tusshh skrev 2016-01-23 15:22:40 följande:

Man vill ju dock känna sig någorlunda fin och bekväm när man tränar :)
  • Anonym (Ullared)

Halens märke south är också bra ???? Föredrar att beställa på nätet så kan man prova hemma i lugn o ro och se hur plagget passar i din befintliga garderob. Som någon skrev jag brukar beställa olika storlekar av samma plagg, enkelt om man beställer på Rex faktura så behöver du inte betala fören du har bestämt dig. Har också 50/52 ibland 46/48 har gått ner 26 kilo och lyckats hamna mellan två storlekar för tillfället men de ska väl rätta till sig

• Anna Hbg

Kom på att jag brukade handla en hel del på new look också :)

Tyckte det var jättesvårt att hitta snygga kläder i storlek 52, som jag hade innan, här i Sverige därför jag vände mig till nätet.

Vill ju känna sig snygg fast man är stor :)

Svar på tråden Stora storlekar