• Anonym (Stor)

Stora storlekar

Jag är kraftigt överviktig och stör mig som f-n på butikernas sortiment på plussize.

Träningskläder är helt 
    omöjligt att hitta i sportaffårer och i klädkedjorna. Just träningskläder är så sjukt dumt för det är ju vi överviktiga som v e r k l i g e n behöver träna. 

Övrigt jag saknar är täckbyxor (inte så lockande att ge sig ut på promenad i - 15 grader annars). Även sovkläder saknas. 

Någon som har letat bättre än jag och kan tipsa?
  • Svar på tråden Stora storlekar
  • tusshh
    Anonym (V) skrev 2016-01-23 16:40:13 följande:

Man vill ju dock känna sig någorlunda fin och bekväm när man tränar :)

Därav bekväma leggins ^^ man kommer långt med sånna och en svart tisha :) men ja! Absolut, man vill definitivt känna sig fin och bekväm, håller med dig fullt ut. :)
  • tusshh
    Anonym (Stor) skrev 2016-01-23 16:30:48 följande:

Wow, bra gjort med viktnedgången! Jag har ungefär lika mycket att gå ner.

Hur gjorde du?

Jag har tre budord. Följ dessa och du kommer aldrig misslyckas.

#1 skit i förbud, hitta nya vägar istället. Det finns alltid ett alternativ till skräpmat och i regel är det faktiskt godare.

#2 träna, styrka framförallt - promenader och spinning i all ära men ärligt talat så är det mindre jobbigt att lyfta hantlar och köra benpress. Cardio kan man ta till för skojs skull ;)

#3 dels ska du ha mål som inte är vikt/omfångsrelaterat och dels ingen tidsram, du har resten av ditt liv på dig och ingen quick fix i världen kan hjälpa dig i det långa loppet, låt det ta tid!. Jag varken väger mig eller bryr mig om vad jag väger längre. Mitt mål är att kunna stå och gå på händerna like a pro och slippa värktabletter för min fibromyalgi - jag närmar mig! Efter det kommer nya prestationsbaserade mål ;) gör det till något roligt med andra ord.

Jag är även trebarnsmamma (de är 6, 5 & 1,5 år gamla) så ursäkter som jag har inte tid var min melodi fram tills för 9-10mån sen. Då SKAPADE jag min egen tid för träning. Jag är på gymmet 4-6 dar/v mellan kl4 el 5 till 6 el 7 på morgonen. Jag hinner träna, duscha OCH dricka kaffe innan de andra hemma ens vaknat. Det min vän är livskvalitet ;)

Om du har instagram så kan du kika in på mitt motivationskonto @whateverpopsyourcorn
  • Anonym (46/48)

Tyvärr kan man ju inte ha 75% av kläderna om man är över storlek 42. :( Cubus har jättebra sovkläder i större storlekar, jag har storlek 46/48 och jag hittar alltid sovkläder hos dem. Tänk på att kläderna töjer ut sig ordentligt efter man använt dem i bokstavligt talat fem minuter.

• Mandel

Engelssons.se har "termobyxor" i 3xl och 54/56

De har även löparbyxor herr och dam XXL

Cellbes har kläder upp till 62/64. Såg träningsbyxor m.m.

Själv behöver jag inte stora storlekar, men blir så sur för att jag oftast ser snygga kläder på dessa avdelningar, men på vanliga finns mest trams

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (M)
    Anonym (V) skrev 2016-01-23 16:40:13 följande:
    Man vill ju dock känna sig någorlunda fin och bekväm när man tränar :)
    Vill man vara fin så skaffar man sig inte 45 kilos övervikt. Det går inte att klä sig fint när man lider av grav fetma, inte ens när storlekarna finns. 
  • Anonym (46/48)
    Presens skrev 2016-01-23 14:29:54 följande:

Enligt min erfarenhet har dom inte speciellt stora storlekar. Jag har stl 52 och kan inte ha dom. 

Fast 52 är ju den största storleken som finns, det motsvarar 6XL. Har de 2-3xl som ts har så har de stora storlekar.
  • Anonym (Stor)
    Anonym (M) skrev 2016-01-24 11:52:25 följande:
    Vill man vara fin så skaffar man sig inte 45 kilos övervikt. Det går inte att klä sig fint när man lider av grav fetma, inte ens när storlekarna finns. 
    Jag håller med om att det inte går att klä sig fint med stor övervikt. Men jag tycker du har en lite tråkig ton i ditt inlägg. 

45 kilos övervikt är liksom inget man skaffar sig medvetet. Jag är djupt deprimerad och har en ätstörning som jag går i behandling för. 
  • Anonym (Stor)

Tack till alla er som gett konstruktiva tips och särskilt till tusshh som delade med sig av sin viktnedgång!

• tusshh
    Anonym (Stor) skrev 2016-01-24 14:25:56 följande:

Tack till alla er som gett konstruktiva tips och särskilt till tusshh som delade med sig av sin viktnedgång!

Any time. Jag "frilansjobbar" med inspiration och stöd för ett sunt liv utan hälsohets, ångest, förbud och fanatism. Lagom är bäst. Behöver du hjälp/stöd/pepp etc så skriv en rad i inboxen eller maila t.trulsen@outlook.com ^^ kan tillägga att det inte kostar en krona, med jobb menar jag inte arbete per se, utan att jag jobbar på att inspirera mig själv likväl som andra ^^ Har haft min beskärda del av ätstörningar och depression genom livet och det är en daglig kamp, en kan behöva vädra lite ibland. :)
  • Anonym (kappahl)

Jag köpte träningskläder på kappahl. De har t.ex. yogabyxor och lite lösare toppar upp till stl 52/54. De har också sportbh i större storlekar.

• Anonym (Laleh)

Hej!

Är du/ni medlem på facebook så finns det en bra grupp för stora människor som heter fatshionchatten.

Sen finns det även en grupp där folk tipsar om shopping för större tjejer,

• Anonym (Laleh)

Jag har vägt 140 kg och har alltid klätt mig snyggt, gått på klubbar precis som vilken kvinna som helst.
    Självklart är det svårare att hitta kläder när du är större, men med fantasi och en envishet så kan du hitta finare kläder än "tältmodet" som ofta butikerna erbjuder..

• Anonym (V)
    Anna Hbg skrev 2016-01-23 21:25:13 följande:

Kom på att jag brukade handla en hel del på new look också :)

Tyckte det var jättesvårt att hitta snygga kläder i storlek 52, som jag hade innan, här i Sverige därför jag vände mig till nätet.

Vill ju känna sig snygg fast man är stor :)

New look och asos är grymma :) bra tips!
Svar på tråden Stora storlekar