Anonym (Stor) skrev 2016-01-23 16:30:48 följande:
Wow, bra gjort med viktnedgången! Jag har ungefär lika mycket att gå ner.
Hur gjorde du?
Jag har tre budord. Följ dessa och du kommer aldrig misslyckas.
#1 skit i förbud, hitta nya vägar istället. Det finns alltid ett alternativ till skräpmat och i regel är det faktiskt godare.
#2 träna, styrka framförallt - promenader och spinning i all ära men ärligt talat så är det mindre jobbigt att lyfta hantlar och köra benpress. Cardio kan man ta till för skojs skull ;)
#3 dels ska du ha mål som inte är vikt/omfångsrelaterat och dels ingen tidsram, du har resten av ditt liv på dig och ingen quick fix i världen kan hjälpa dig i det långa loppet, låt det ta tid!. Jag varken väger mig eller bryr mig om vad jag väger längre. Mitt mål är att kunna stå och gå på händerna like a pro och slippa värktabletter för min fibromyalgi - jag närmar mig! Efter det kommer nya prestationsbaserade mål ;) gör det till något roligt med andra ord.
Jag är även trebarnsmamma (de är 6, 5 & 1,5 år gamla) så ursäkter som jag har inte tid var min melodi fram tills för 9-10mån sen. Då SKAPADE jag min egen tid för träning. Jag är på gymmet 4-6 dar/v mellan kl4 el 5 till 6 el 7 på morgonen. Jag hinner träna, duscha OCH dricka kaffe innan de andra hemma ens vaknat. Det min vän är livskvalitet ;)
Om du har instagram så kan du kika in på mitt motivationskonto @whateverpopsyourcorn