Inlägg från: Anonym (Stor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stor)

Stora storlekar

Jag är kraftigt överviktig och stör mig som f-n på butikernas sortiment på plussize.

Träningskläder är helt 
    omöjligt att hitta i sportaffårer och i klädkedjorna. Just träningskläder är så sjukt dumt för det är ju vi överviktiga som v e r k l i g e n behöver träna. 

Övrigt jag saknar är täckbyxor (inte så lockande att ge sig ut på promenad i - 15 grader annars). Även sovkläder saknas. 

Någon som har letat bättre än jag och kan tipsa?
  • Svar på tråden Stora storlekar
  • Anonym (Stor)

Jag har typ 2-3xl i underdelar och 2xl till överdelar. Det är ju stort men det är liksom inte ovanligt stort om ni förstår vad jag menar. Jag tycker nog att de affärer som har plussize borde kunna sno ihop något träningsaktikt inom den kategorin. Det råder liksom ingen större brist på överviktiga personer. 

Ullared är tyvärr inte ett alternativ eftersom vi bor för långt bort.

Ska kolla bonprix. Tycker bara inte om att handlar kläder på nätet eftersom storlekarna skiljer sig pga märke, material och typ av klädesplagg. Det känns lite jobbigt att beställa utan att kunna prova. 

Tack för bra förslag!

• Anonym (Stor)
    Anonym (ID) skrev 2016-01-23 12:44:17 följande:

Sen måste jag bara också rekommendera ett par jeans från Kappahl om du kommer i ett par ä, tror största storleken var 54 men dom var stora (själv köpte jag 50). Ser ut som ett par jeans. Men har mjukisbyxvatiant längst upp och har ingen dragkedja och knapp.
    Alltså dom är så sköna! Och eftersom dom ser ut som ett par jeans. Särskilt om man sätter skärp i dom så är dom dessutom snygga.
    Den uppfinningen borde få nobelpris!

Har du möjlighet att länka? Det låter ju jättebra! Jeans undviker jag annars eftersom man känner sig dubbelt så tjock av att försöka komma i dem.
  • Anonym (Stor)

Tack för länk! De ser ju verkligen bra ut. Ska prova vid tillfälle. 

• Anonym (Stor)
    Mrs Green skrev 2016-01-23 13:44:27 följande:

Röhnisch har en "plus-serie" med snygga träningskläder i större storlekar. Jag köpte dem på Åhléns City i Stockholm, men de säljs på fler ställen.

Tack! Ska kolla upp! Det är dessutom ett märke jag haft som smal ochtyckt haft bra kvalitet.
  • Anonym (Stor)

Det jag är ute efter är lite puffigare, eller lösare kanske man ska säga, svarta eller mörkgrå byxor och ett löst, inte så urringat linne. Vill inte ha något som smiter åt runt valkarna för det känns så utlämnande.

HM har på sin normalstorleksavdelning typ mysbyxor för typ en hundring men de finns inte i stora storlekar. Det är inte så att jag prompt måste ha "riktiga" träningskläder.

• Anonym (Stor)
    tusshh skrev 2016-01-23 15:22:40 följande:

Du behöver inga specialkläder för att träna. Kör på bekväma leggins eller dylikt. De supersnygga löjligt dyra tightsen kan man ha som morot när man nått sina mål ^^ (been there -45kg och frälst träningsfreak numera)

Wow, bra gjort med viktnedgången! Jag har ungefär lika mycket att gå ner.

Hur gjorde du?
  • Anonym (Stor)
    Anonym (M) skrev 2016-01-24 11:52:25 följande:
    Vill man vara fin så skaffar man sig inte 45 kilos övervikt. Det går inte att klä sig fint när man lider av grav fetma, inte ens när storlekarna finns. 
    Jag håller med om att det inte går att klä sig fint med stor övervikt. Men jag tycker du har en lite tråkig ton i ditt inlägg. 

45 kilos övervikt är liksom inget man skaffar sig medvetet. Jag är djupt deprimerad och har en ätstörning som jag går i behandling för. 
  • Anonym (Stor)

Tack till alla er som gett konstruktiva tips och särskilt till tusshh som delade med sig av sin viktnedgång!

Svar på tråden Stora storlekar