Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Praktikant inom vård och omsorg

Två handledare är inget ovanligt och är helt ok, ta det som ett tillfälle att lära dig två olika sätt att arbeta.

Att du inte får handledning, instruktioner eller råd är inte ok. Det är handledarens uppgift att se till att få in dig i arbetet.

"Fuska med" tiden är väl också ok så länge det handlar om någon kvart här och en halvtimme där. Handlar det om att konsekvent kapa av timmar så är det inte ok.

Du tänker både rätt och fel, att byta praktikplats är drastiskt. Hur länge har du varit där?

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    violetta1972 skrev 2016-01-24 21:51:29 följande:

De vill kapa flera timmar dagligen från min arbetstid. Det uppstår 2 problem med detta,för det första lär jag mig ingenting och för det andra kan min lärare komma på besök och då kanske jag inte är på praktikplatsen.Jag har inte fått någon handledare utan det är två anställda som jag följer med men som inte har något handledaransvar.

Ok, det är inte ok något av det. Både du och skolan måste ligga på arbetsplatsen så att du får en handledare. Du är inte och ska ju inte vara självständig och någon måste ju göra bedömningen, vara ansvarig vid problem och så vidare. Så där tycker jag att du har helt rätt.

När det kommer till tiden så testa att helt enkelt säga: "tack men jag stannar gärna". Någon gång kan du ju också gå hem tidigare så länge tiden i övrigt är ok.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Praktikant inom vård och omsorg