• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-01-29 11:59:46 följande:
    Jag äter kvinna multivitamin från Apoteket, o nu apiforce samt så dricker jag grapefruktsjuice varje morgon. Jag tycker det räcker så ;) jag hade nog börjat med en sak i taget om jag var du
    Var tvungen att köpa hem grapefruktsjuice jag med, skadar kanske inte att testa :) ska man dricka den under samma period som man tar bidrottninggelen? :)
  • Mi_1990

Hej! Jag har också beställt bidrottningsgele och är så förväntansfull:D får hem dom på måndag men har mens nu så jag får börja några dagar försent, men men:)

• ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-01-29 19:29:39 följande:
    Var tvungen att köpa hem grapefruktsjuice jag med, skadar kanske inte att testa :) ska man dricka den under samma period som man tar bidrottninggelen? :)
    Vad jag förstått kan du dricka det genom hela cykeln :)
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-29 17:04:53 följande:
    De är ju bra:) ja ska bli spännande att se eftersom du haft lite ont om fertila flytningar.
    Lovar att uppdatera om flytningarna! ;) hahaha!
  • AnnaElin
    Mammatillenliten skrev 2016-01-29 17:35:46 följande:

Åh grattis!!! Hur länge hade ni försökt innan?

Tack! Spännande och se :) Det är vårt andra om det går vägen. Första kom till med min spiral så kan hända att vi verkligen matchar varandra.

Två månader, (2 ägglossningar) en 'omgång' med bidrottninggel.
  • 1900920802
    ensamärstark skrev 2016-01-29 16:48:38 följande:

Den enda skillnad jag märker än sålänge är att jag har ganska ordentlig mensvärk. Men läste fler som fick så o det stör mig inte ;)

Har ju inte ätit så många dagar ännu.

Jag tar en kapsel varje kväll innan läggdags. Från mensens första dag tills ett par dagar efter ägglossning :)

Ok vad bra! :) köpte de idag så tog första kapseln på kvällen så får man se om de blir nån skillnad :) hon på hälsokost lät otroligt positiv till appiforce!
  • Apiforce1

Vi hade försökt ett halvår när jag började äta apiforce. Började kanske på mensdag tre och fick för första gången positiva ägglossningstester fast jag haft ägglossning varje gång (tempade). Vi blev gravida på första försöket och vår lilla kille väntas komma nu i april :) jag tog en tablett varje dag tills de positiva testet. hoppas det går väger för er! Ps låter som att du möjligtvis haft ett missfall, vi tror också att vi hade de månaden innan då vi fick svaga positiva gravtester då :) lycka till!

• ensamärstark

Idag kom mina ÄL tester från testlagret! Känner inte av mycket från apiforce ännu. Lite molvärk ibland o jäkligt ont i ena tutten idag ! Haha. Ska ta ett ÄL test i eftermiddag bara för o se

• Mi_1990

Tog min första apiforce tablett igårkväll:) nu är det bara väntan på ägglossningen nästa vecka och sen bim den 23/2. När har ni bim? Spännande o se om det tar sig för någon:)

• ensamärstark
    Mi_1990 skrev 2016-02-02 09:53:42 följande:

Tog min första apiforce tablett igårkväll:) nu är det bara väntan på ägglossningen nästa vecka och sen bim den 23/2. När har ni bim? Spännande o se om det tar sig för någon:)

Jag räknar med BIM den 23/2 med men det beror lite på nu när ÄL kommer. Ska nog börja testa med ÄL test i eftermiddag. Är på cd 10
Svar på tråden Bidrottninggele? :)