• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • Mi_1990
    glittersol skrev 2016-02-08 17:30:14 följande:

Ska man äta dom från mensens början till äl eller vad är sagt?

Jag kommer nog inte få mina förrens imon

På mensens tredje dag.

Egentligen ska man det men jag började också några dar försent. Tror nog det gör nytta ändå:) hoppas jag!
  • Mammatillenliten

Jag började också några dagar för sent men det funkade ändå :)

glittersol skrev 2016-02-08 17:30:14 följande:

Ska man äta dom från mensens början till äl eller vad är sagt?

Jag kommer nog inte få mina förrens imon

På mensens tredje dag.

• vanjastina

Tjejer, jag blev gravid den första månaden jag åt apiforce (var då 5 eller 6 försöket). Men nu blev den graviditeten ett missfall i v 7 :( Så nu vet jag inte om jag vågar köra med bidrottninggelé igen, kan inte låta bli att undra om det kan ha bidragit till missfallet. Är det någon av er som hört något om att det skulle vara större risk för MF när man äter apoforce?! Jag åt dem fram tills jag plussade. Eller ska man våga sig på att testa igen?

• Mammatillenliten

Vad jag har hört ska man bara äta den fram tills äl. Men jag har ingen aning om missfallet har nåt samband med det...

vanjastina skrev 2016-02-08 19:41:15 följande:

Tjejer, jag blev gravid den första månaden jag åt apiforce (var då 5 eller 6 försöket). Men nu blev den graviditeten ett missfall i v 7 :( Så nu vet jag inte om jag vågar köra med bidrottninggelé igen, kan inte låta bli att undra om det kan ha bidragit till missfallet. Är det någon av er som hört något om att det skulle vara större risk för MF när man äter apoforce?! Jag åt dem fram tills jag plussade. Eller ska man våga sig på att testa igen?

• miamarina84
    Mammatillenliten skrev 2016-02-08 19:54:24 följande:

Vad jag har hört ska man bara äta den fram tills äl. Men jag har ingen aning om missfallet har nåt samband med det...

Du äter dem alltså från mensens första dag till ägglossningen?
  • Mammatillenliten

Japp :)

miamarina84 skrev 2016-02-08 20:20:06 följande:

Du äter dem alltså från mensens första dag till ägglossningen?

• vanjastina
    Mammatillenliten skrev 2016-02-08 19:54:24 följande:

Jag har hört så mycket olika, t ex att om man fortsätter äta dem efter äl så hjälper de ägget att fästa bättre.

Men jag tänker börja idag, blödningsdag 5 på mitt missfall och jag tror cykeln kommer bli lite rubbad denna månad :/ .. Tänker bara ta dem fram till ÄL denna gång!
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-08 09:17:31 följande:

Dag 16 idag. Testerna blir inte starkare än såhär så antar att min ägglossning ej blir tidigarelagd än vanligt. Hoppas bara den kommer runt dag 17-19 som den gjort innan.
    Stickorna har sett ut såhär sedan dag 10 typ..
    Fortfarande ÄL känningar men inte mycket. Brukar känna mycket mer tidigare cykler så hoppas inte apiforcen gör mig ÄL - lös denna månad :(

Hur har det gått för dig? Håller tummarna för att din ÄL dyker upp! :)

Här tog mensen äntligen slut idag, testade för skojs skull med ett ÄL test och det gav redan svagt utslag, är på cd 7. Kanske är så att ÄL dyker upp tidigt denna månaden eftersom förra cykeln var hel konstig och ÄL var 10 dagar sen. Får fortsätta testa & hoppas på fin stegring!
  • ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-09 13:48:27 följande:
    Hur har det gått för dig? Håller tummarna för att din ÄL dyker upp! :)

Här tog mensen äntligen slut idag, testade för skojs skull med ett ÄL test och det gav redan svagt utslag, är på cd 7. Kanske är så att ÄL dyker upp tidigt denna månaden eftersom förra cykeln var hel konstig och ÄL var 10 dagar sen. Får fortsätta testa & hoppas på fin stegring!
    Jo jag vet faktiskt inte. Inga symtom på ägglossning alls men tog ett test nu på morgonen och det visade såhär?
    Jag brukar alltid känna massa kramper o vattniga flytningar när jag har ÄL så känner mig osäker nu. Är på dag 18 idag så apiforce verkar har gjort min ÄL senare.. Vet inte om jag kommer ta det bästa cykel
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-10 11:34:29 följande:
    Jo jag vet faktiskt inte. Inga symtom på ägglossning alls men tog ett test nu på morgonen och det visade såhär?
    Jag brukar alltid känna massa kramper o vattniga flytningar när jag har ÄL så känner mig osäker nu. Är på dag 18 idag så apiforce verkar har gjort min ÄL senare.. Vet inte om jag kommer ta det bästa cykel
    Men det ser ju starkt & fint ut? :) du tempar inte? Jag tycker det är en bra metod för att vara säker på att ÄL inträffat, eftersom tempen stiger dagen efter :)

Är på cd 8 idag, tog ett ÄL vid lunch, visst är det en liten stegring sen igår?
    NC visar att ÄL inte ska vara förrän nästa helg eftersom den var 10 dagar sen förra månaden, men kanske att den dyker upp tidigare ändå?
Svar på tråden Bidrottninggele? :)