Melatonin
Fungerar på vad? Att man blir trött och somnar? Jag har ätit dem ett tag och det funkar skitbra på mig. Inget annat som funkat lika bra.
Fungerar på vad? Att man blir trött och somnar? Jag har ätit dem ett tag och det funkar skitbra på mig. Inget annat som funkat lika bra.
Men vad roligt att höra! Min läkare vill inte skriva ut till mig eftersom han menar att de inte fungerar. Snälla, berätta mer! Hur såg era sömnproblem ut? Har ni fått några biverkningar? Fungerar de med en gång eller tar det ett tag? Hur länge hade ni haft sömnproblem innan ni fick melatonin utskrivet?
Jag köper dem från USA eftersom de ändå är för dyra om man får dem på recept här utan att få licens på det.
Jag hade svåra sömnproblem innan och det kunde ta mig 5 timmar innan jag ens somnade. Sömnmedel funkade antingen inte alls eller så fick jag en hangover dagen därpå och låg helt däckad fram till eftermiddagen (funkar ej när man jobbar). Hade haft dessa sömnproblem i säkert 7 år. Får inga biverkningar alls av melatoninet.
Jag har haft både Circadin , som har modifierad frisättning samt direktverkande rent melatonin utskrivet av psykiatriker. Det hade inte effekt på mina sömnproblem. Som jag förstått det är melatonin ett hormon , har man för låg egen nivå kan det ha effekt men som med hormonet D-vitamin så har det ingen effekt om man inte har behov av det. Om det inte är placeboeffekt möjligen!
Sedan någon månad tillbaka är melatonin Agb med i högkostnadsskyddet. Då behövs ingen licens.