Nyfödd vill amma konstant
Någon amningskunnig här?
Har en veckas gammal bebis. Vill helst ligga vid bröstet hela tiden, speciellt kväll/eftermiddag. Somnar inte utan att ammas till sömns. Har testat med napp, den funkar en liten stund men inte som sövning.
Har en 2,5 åring här hemma som är jätte svartsjuk, och det är så svårt att få tid till honom när jag måste amma hela tiden.
När 2,5 åringen var nyfödd koppmatades han var tredje timme, när amningen sedan kom igång så åt han var tredje timme då också, och sov däremellan. Fram till tre månader då mjölken tog slut och det blev ersättning, var tredje timme igen men längre mellanrum på natten. Så det ärverkligen stor skillnad på honom och den nyfödda, och jag vet inte vad som är "normalt"
Kommer bebisen äta mer sällan och isåfall runt vilken ålder? Överväger att börja med ersättning istället för det är verkligen påfrestande med en nyfödd och en trotsig 2,5 åring. Har lixom inte tiden till att bara sitta och amma. Och om jag ger ersättning, hur ska jag då kunna söva bebisen när hen ska sova om hen nu bara somnar vid bröstet?