Cajjo skrev 2016-01-26 21:43:08 följande:
Vi har också tänkt på att bygga hus, men bara tomten kommer gå på 500-600.000 sedan ett hus som kostar cirka 1,5 miljon att bygga. Vi har räknat på detta och känner att det kommer bli mycket dyrare än att köpa ett hus. Vi har dessutom en budget på högst 2 miljoner.
Oj... hade det varit kostnaderna här omkring så hade det inte varit så farligt....
Bor i Göteborg och vi skulle gärna vilja flytta ihop och skaffa hus... Problemet är att pojkvännen just nu är arbetslös/student (40+...) och jag har visserligen fast jobb men inget större kapital... Pojkvännen har däremot en lägenhet och ett litet kapital...
Dessutom vill han bo så man lätt kan ta sig in till stan och sånt utan bil då han vägrar äga bil... Jag jobbar obekväma tider så även boendes nära centrum behöver jag bil.... Men men...
Jag drömmer och vi letar och letar...
Jag brukar skämta om att pojkvännens drömhus är 7-9 rok på 200 kvm, nyrenoverat, med LAGOM trädgård (inte för stor men gärna så man kan grilla i fred), lite avstånd till grannen men helst mitt på Avenyn.... och så klart skall den helt inte kosta över 1, 5 miljoner.....
Själv är jag lite mer flexibel :-P