Anonym (gbg) skrev 2016-01-27 23:25:40 följande:
Beroende på var ni jobbar eller kommer jobba hade jag hellre bott i Floda eller Lindome än Grimmered. Vill man inte vara bilberoende (som vi inte heller vill) är pendeltågen snabba. Numera finns ju också Alependeln så jag undrar om ni har tittat på Älvängen, Nol, Nödinge, Bohus? Alternativt Backa, Tuve eller liknande på Hisingen.
Sannolikheten är ju rätt stor att ert drömhus inte finns. dvs. vill ni ha ett minsta storlek och ett visst läge så kommer det alltid vara för dyrt med den budget ni har.
Jag bor hellre i Grimmered (eller liknande centrum nära områden). Är själv uppvuxen där, samt att jag därifrån skulle kunna cykla till mitt jobb vilket skulle vara det absolut bästa i mina ögon!
Pendeltågen i all ära men det är inte optimalt av många anledningar. Vi vill helst undvika norr om staden då vi hamnar långt från familj och vänner som bor kring Kba, Varberg och Kinna. Men men...
Men men... Jag vet om att i mina favvo områden kommer vi inte kunna hitta något om vi inte vinner på lotto. Men drömma går ju
Vi skall kolla på ett hus för 3.2 mille på söndag. Huset ligger inte helt optimalt, och är mindre än vad vi önskar, samt har lite sub optimal planlösning. Men båda jag och pojkvännen fastnade likväl för det när vi såg det på bild... Var något med dess "personlighet" eller vad man skall säga... Så vi får helt enkelt se. Samtidigt så hoppas jag på att något vettigt skall dyka upp... I detta läge kommer vi bara köpa om vi fastnar ordentligt för ett hus, vi har inte akut att flytta ihop, vi har båda ordentliga lägenheter. (min en hyres, hans bostadsrätt), vi skulle tjäna på att vänta på att han får en anställning. Han har dessutom funderat på att tacka ja till en tjänst han blivit erbjuden tidigare men var skeptisk till (den finns kvar och de skulle fortfarande vilja ha honom). Vi har visserligen viljan att flytta ihop snart, och vi har redan planerat att börja bebisverkstad innan sommaren, men när den väl är igång har vi ju faktiskt 9 månader på oss att fixa situationen :-P
Men som sagt... först skall vi kolla hus på söndag..