Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Hundar och dessa allvetare

En tax gör inte samma skada. Du har farliga hundar, det minsta du kan göra är väl för fan att erkänna det. En sån där äcklig hund tog livet av min bästis lilla hund. Den lilla hunden gjorde inte ett skit och var kopplad.

• Anonym (B)

Hatar sådana där hundar och kommer med glädje sparka jävligt hårt om en kommer nära min lilla hund.

• Anonym (B)
    sextiotalist skrev 2016-01-28 09:24:15 följande:

Det var ett rättsfall för ett antal år sedan, då en stor hund hade bitit ihjäl en liten hund. Den stora hunden var bunden, den lilla lös. Den som förlorade rättsfallet var den med lilla, lösa hunden.

Så nej, det är den som har den lösa hunden som troligen får stå för kalaset. Jag orkar inte leta om det finns som länk på internet, troligen inte, eftersom det var innan internet fick spridning. Men lagen ser likadan ut fortfarande

Exakt det hände med min väns hund. Kanske var det fallet för det skedde för några år sen.
  • Anonym (B)
    Anonym (Utbilda) skrev 2016-01-28 16:54:45 följande:

Hur är hennes hundar farliga? För att de har den fysiska styrka som behövs för att göra stor skada? Är alla stora/starka hundar farliga då? Är alla stora/starka människor också farliga?

Ja, alla stora hundar är potentiellt farliga. Att du inte begriper det är ju skrämmande.

Nej, människor har ett annat konsekvenstänk än vad hundar har.
  • Anonym (B)

En annan gång när jag och min dotter gick förbi en stor hund utanför en mataffär (OBS min dotter kollade inte ens mot hunden) så gjorde den utfall och försökte hugga min dotter. Då slog jag till den på nosen och nöp den jävligt hårt i örat, utan att tveka. Håll pli på era djur.

• Anonym (B)
    mammamattefru skrev 2016-01-29 07:08:34 följande:

Ja gud ja.. Kan inte räkna alla gånger han har ätit upp mina barn på 7, 3 och 1.

Han är verkligen hemsk som skyddar och älskar barnen. Värst är det när dom små sitter på honom, då jävlar kommer mördarhunden fram..

Ang vad du skriver att "du hade sparkat honom" så kan jag informera madamm om att detta är en 80 kg hanhund som ger blanka fån i om du sparkar honom. Sparkar man på en sån hund så får man ju räkna med vissa skador. Sen undrar man Hur du är funtad som resonerar på ett sådant sätt.

Spelar du dum? Ingen har sagt att stora hundar äter barn. Men om olyckan är framme eller om ägarna inte lyckas uppfostra sin hund gör de större skada än en liten hund.

Eh jag skulle aldrig sparka en hund i andra fall än självförsvar. Att du tycker att jag ska låta hunden hugga och skada får stå för dig. Om en hund skulle attackera skulle jag sparka den i huvudet. Som du själv säger har man inte så stora chanser mot en så stor hund så då får man se till att träffa skallen också. Ha pli på din hund så slipper du få den ihjälsparkad är ett tips.
  • Anonym (B)
    mammamattefru skrev 2016-01-29 07:29:23 följande:

Min hund har tävlat i både lydnad och skyd, dessutom är min man hundförare och den enda som verkar ha problem med vår hund är du. Inte vi. Så förstoäår inte var du vill komma.

Du förstår fortfarande inte? Jag skiter väl i din hund. Jag pratar om stora hundar generellt då du i din ts verkar fundera över fördomar som andra har mot stora hundar. Det finns många som har stora hundar som inte kan behärska dem. Då blir det större problem.
  • Anonym (B)
    mammamattefru skrev 2016-01-29 07:38:27 följande:

Jag förstår, men jag måste ju säga att problemet är större med små hundar som inte har någon pli alls.

Låter folk sina hundar springa rakt fram till en okänd hund så är man korkad om man sen tycker synd om sin hund. Min mans rottis jobbar som tjänstehund, och ja han hade blitit ihjäl hunden. Dom flesta tjänstehundar gjort. Det är inte okej. och det var det det handlade om..

Den som har minst pli är den som har sin hund läs och inte kommer. Då har man problem.

Anonym (--) skrev 2016-01-29 07:46:23 följande:

Alla rovdjur är potentiellt farliga, oavsett storlek. Men de blir farliga först när människor beter sig som idioter mot dom.

Det är du som är dum som inte fattar det.

Människor är, oavsett storlek och konsekvenstänkt, mycket farligare än vilken hund som helst. Det är ju du ett exempel på som snackar om att gå runt och sparka ihjäl djur. Du verkar ju helt sjuk.

TS. Förstår dig till 100%.

Små hundar gör inte samma skada när de bits som stora hundar gör. Att ni inte förstår det säger rätt mycket. Vissa borde inte få ha hund, säger inte mer än så. ALLA ska hålla pli på sin hund. Problemet är när stora hundar attackerar mindre hundar som inte ens har gjort något, som i min kompis fall. Vet inte vad du pratar om när du skriver om små hundar som är lösa, det är inget jag har diskuterat iaf.

-- att jag är sjuk för att jag skulle försvara mig mot en hund på 80 kg? Det är sjukt att du tycker jag ska låta mig bli skadad. Jag har bara pratat om självförsvar, inget annat. Du är sjuk som tycker att jag inte ska försvara mig.
  • Anonym (B)
    mammamattefru skrev 2016-01-29 08:33:18 följande:

Mina hundar har då inte attackerat varken hund eller människa. Att din väns hund blev attackerad är tråkigt, men betyder inte att alla hundar är så för det..

Det är ju helt otroligt att du fortfarande inte fattar. Igen, det handlar inte om DINA hundar! Nä jag ger upp nu.
  • Anonym (B)
    Anonym (--) skrev 2016-01-29 08:35:16 följande:

Du har inte blivit attackerad, alla minst av ts 80 kg tunga hund som dessutom aldrig skulle attackera dig, men snackar ändå om att sparka ihjäl djur. Människor som går runt och ser potentiella faror där inga finns och dessutom planerar att döda dessa är definitivt inte friska. Tänker du så om alla potentiellt farliga människor också? Dom är otroligt många fler än farliga hundar.

Jag skrev att OM jag skulle bli attackerad så skulle jag sparka hunden ja. Självklart skulle jag sparka, bita/göra illa en människa om jag blev attackerad också. Hade du stått stilla och försökt prata personen/hunden tillrätta medans du blev våldtagen/misshandlad/biten? Jag gör vad jag kan för att försvara mig om jag blir attackerad, precis som de flesta människor. (Och djur för den delen)
  • Anonym (B)
    Deceree1 skrev 2016-01-29 08:51:35 följande:

[quote=76278939][quote-nick]Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:57:01 följande:[/quote-nick]

Ja, alla stora hundar är potentiellt farliga. Att du inte begriper det är ju skrämmande.

Nej, människor har ett annat konsekvenstänk än vad hundar har.

[/

I det här fallet va ju den stora hunden kopplad! Den som sprang fram, lös, var ju den lilla, eller fattade jag fel?

Ja självklart ligger ansvaret till större del på den andra ägaren med den lilla hunden i sådana fall. Det är inte sådana fall jag menar dock. Och ja jag är mycket hundkunnig, gått många kurser, haft kennel osv.
  • Anonym (B)
    Anonym (--) skrev 2016-01-29 09:03:16 följande:

Varför går du och tänker på OM du blir attackerad? Planerar du att göra nått för att bli det eller? Jag känner inte en enda människa som blivit oprovocerat hundbiten och då har jag levt med hund (stora som små) hela mitt liv och spenderat oändligt antal timmar bland även andras hundar, okända som bekanta. Har däremot stött på jävligt många människor som gjort hundar illa och som trots provokation INTE blivit bitna.

Du verkar hysterisk, paranoid och hatisk. Definitivt är du en större fara för min hund och de flesta andra hundar, än dom är för dig.

Men jisses människa, nu får du lugna ner dig. Jag går inte och tänker på det, men ämnet kom på tal! Du verkar otroligt lättprovocerad. Jag känner tre stycken människor som oprovocerat blivit attackerade och tre hundar. Men jag är väldigt aktiv inom hundvärlden också.
  • Anonym (B)
    Fatumeh skrev 2016-01-29 09:16:38 följande:

Verkar

Du har sagt att du hatar vissa hundar, folk får skylla sig själva om deras hundar blir ihjälsparkade och du går och tänker på hur du om du blir attackerad ska sparka hundar i huvudet? Och det är jag som ska lugna ner mig och är lättprovocerad? Haha!:0)

Det där stämmer inte alls. Jag har sagt att om en stor hund attackerar mig så kommer jag försvara mig (sparka den). Du drar ut vissa ord och gör om min mening till det värsta. Men som sagt, vissa människor... Detta tjafsande ger mig ärligt talat ingenting och nu ska jag till jobbet. Kanske tittar in sen.
Svar på tråden Hundar och dessa allvetare