Inlägg från: Anonym (--) |Visa alla inlägg
  • Anonym (--)

Hundar och dessa allvetare

Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:57:01 följande:

Ja, alla stora hundar är potentiellt farliga. Att du inte begriper det är ju skrämmande.

Nej, människor har ett annat konsekvenstänk än vad hundar har.

Alla rovdjur är potentiellt farliga, oavsett storlek. Men de blir farliga först när människor beter sig som idioter mot dom.

Det är du som är dum som inte fattar det.

Människor är, oavsett storlek och konsekvenstänkt, mycket farligare än vilken hund som helst. Det är ju du ett exempel på som snackar om att gå runt och sparka ihjäl djur. Du verkar ju helt sjuk.

TS. Förstår dig till 100%.
  • Anonym (--)
    Anonym (B) skrev 2016-01-29 08:22:31 följande:

Små hundar gör inte samma skada när de bits som stora hundar gör. Att ni inte förstår det säger rätt mycket. Vissa borde inte få ha hund, säger inte mer än så. ALLA ska hålla pli på sin hund. Problemet är när stora hundar attackerar mindre hundar som inte ens har gjort något, som i min kompis fall. Vet inte vad du pratar om när du skriver om små hundar som är lösa, det är inget jag har diskuterat iaf.

-- att jag är sjuk för att jag skulle försvara mig mot en hund på 80 kg? Det är sjukt att du tycker jag ska låta mig bli skadad. Jag har bara pratat om självförsvar, inget annat. Du är sjuk som tycker att jag inte ska försvara mig.

Du har inte blivit attackerad, alla minst av ts 80 kg tunga hund som dessutom aldrig skulle attackera dig, men snackar ändå om att sparka ihjäl djur. Människor som går runt och ser potentiella faror där inga finns och dessutom planerar att döda dessa är definitivt inte friska. Tänker du så om alla potentiellt farliga människor också? Dom är otroligt många fler än farliga hundar.
  • Anonym (--)
    Anonym (B) skrev 2016-01-29 08:43:35 följande:

Jag skrev att OM jag skulle bli attackerad så skulle jag sparka hunden ja. Självklart skulle jag sparka, bita/göra illa en människa om jag blev attackerad också. Hade du stått stilla och försökt prata personen/hunden tillrätta medans du blev våldtagen/misshandlad/biten? Jag gör vad jag kan för att försvara mig om jag blir attackerad, precis som de flesta människor. (Och djur för den delen)

Varför går du och tänker på OM du blir attackerad? Planerar du att göra nått för att bli det eller? Jag känner inte en enda människa som blivit oprovocerat hundbiten och då har jag levt med hund (stora som små) hela mitt liv och spenderat oändligt antal timmar bland även andras hundar, okända som bekanta. Har däremot stött på jävligt många människor som gjort hundar illa och som trots provokation INTE blivit bitna.

Du verkar hysterisk, paranoid och hatisk. Definitivt är du en större fara för min hund och de flesta andra hundar, än dom är för dig.
  • Anonym (--)
    Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:10:50 följande:

En tax gör inte samma skada. Du har farliga hundar, det minsta du kan göra är väl för fan att erkänna det. En sån där äcklig hund tog livet av min bästis lilla hund. Den lilla hunden gjorde inte ett skit och var kopplad.

Anonym (B) skrev 2016-01-28 16:11:30 följande:

Hatar sådana där hundar och kommer med glädje sparka jävligt hårt om en kommer nära min lilla hund.

Anonym (B) skrev 2016-01-29 07:24:21 följande:

Spelar du dum? Ingen har sagt att stora hundar äter barn. Men om olyckan är framme eller om ägarna inte lyckas uppfostra sin hund gör de större skada än en liten hund.

Eh jag skulle aldrig sparka en hund i andra fall än självförsvar. Att du tycker att jag ska låta hunden hugga och skada får stå för dig. Om en hund skulle attackera skulle jag sparka den i huvudet. Som du själv säger har man inte så stora chanser mot en så stor hund så då får man se till att träffa skallen också. Ha pli på din hund så slipper du få den ihjälsparkad är ett tips.

Här har du sagt exakt det. Du tycker dessutom att vissa hundar är äckliga, bara dom kommer nära din hund skulle du sparka, dessutom med glädje. Du anklagar TS hundar, som du inte vet något om för att vara farliga, och säger att hon får skylla sig själv om dom blir ihjälsparkade om hon inte har pli på dom, vilket hon ju har. Så jag tycker verkligen det är du som ska lugna ner dig. Och vidhåller, du är definitivt farligare för hundar än hundar för dig. Du säger det själv, du skulle MED GLÄDJE sparka bara en hund kommer nära din. Sjukt.
Svar på tråden Hundar och dessa allvetare