• Carlssen

    Ägglossningstest- gravid?

    Hej hej!

    Jag har BIM idag och mensen har inte dykt upp än, har inga gravtest hemma så på skoj tog ja ett äl test som jag tycker visar väldigt starkt. Vet ju att de kan luras men har aldrig hänt att de visar så starkt samma dag som ja egentligen ska ha mens? Kan ja hoppas på ett pluss?!

  • Svar på tråden Ägglossningstest- gravid?
  • Carlssen
    Snövits skrev 2016-01-27 17:59:05 följande:

    Nej, du kan inte hoppas på ett plus bara för detta ÄL-test.


    Tänkte mer om någon hade varit med om samma sak, de kanske du har. Men tack för att du är så positiv....
  • Otit

    Man har ju hört att folk har fått positivt på Äl test och sedan plussat!! Vet inte hur pålitligt det kan vara. Men är ju spännande. Om jag var du skulle jag springa till Apoteket och köpa ett test. Håller tummarna för dig :)

  • Vickan I

    Jag har plussat med äl-test och vet många andra. Klart det inte går att lita på, men kan mkt väl vara så. Äl-test reagerar på flera hormon till skillnad från gravtest. Mina äl-test var jättestarka då.

  • Frögurka

    Att få positivt äl-test "fel" tid i perioden är ganska tillförlitligt pga LH o HCG är väldigt lika o äl-tester könner inte skillnad o ger då utslag. Förmodligen ör du gravid, men självklart kan du inte veta säkert förrns du gjort just ett gravtest. Skulle däremot bli förvånad om de skulle visa negativt :)

  • Selina04

    Äl test ska tydligen mäta av snarlika som ett gravid test. Hcg då antar jag? Jag testade för skoj skull här hemma när mina gravid test visar positivt så visade ÄL test exakt samma =) så har du tur är du gravid =) lycka till

  • Otit
    Carlssen skrev 2016-01-27 17:44:18 följande:

    Hej hej!

    Jag har BIM idag och mensen har inte dykt upp än, har inga gravtest hemma så på skoj tog ja ett äl test som jag tycker visar väldigt starkt. Vet ju att de kan luras men har aldrig hänt att de visar så starkt samma dag som ja egentligen ska ha mens? Kan ja hoppas på ett pluss?!


    Hur har det gått? :)
  • Carlssen

    Mensen var 3 dagar sen, sen kom den så de blev inget pluss tyvärr :( har aldrig vart med om att äl test vart så starkt samma dag som BIM men men det lurades. Får hoppas på att nästa försök tar sig :) har haft väldigt lite mens också så tror min kropp håller på o luras med mig en massa bara för att jag ska tro att jag är gravid :p

    Men tackar som frågar :)

  • Frögurka

    Ja skulle nog gissa på att du fick ett tidigt mf, en sk kemisk graviditet. De innebär att allt går vägen men att ägget inte fäster ordentligt vilket resulterar i mf i samband me mens, då den kan va nån dag sen. Ja personligen anser att äl-test är tillförlitliga som gravtest under förutsättning att man VET att man testar vid fel tidpunkt om man säger, vilket bin helt klart är.
    Inget att spekulera i, vi kommer aldrig få veta.
    Bättre lycka nästa gång!

  • Maramina

    Precis innan mens har man mycket hormoner i kroppen som kan ge utslag på äl-test. Jag har testat några gånger och nästan varenda gång har jag fått positivt äl-test även. Även den gången då jag helt omöjligt kunde vara gravid

Svar på tråden Ägglossningstest- gravid?