Inlägg från: Biting the Sun |Visa alla inlägg
  • Biting the Sun

Min hemlighet :(

Hej TS! Starkt av dig att se problemet i vitögat, det låter som att du är redo att komma ur beroendet nu. Jag är läkare och har en hel del patienter med alkoholberoende på min mottagning. En del patienter är redo att ta tag i problemet, andra inte.
    Skulle du vilja ha läkarhjälp att bli av med beroendet så går det att vända sig till vårdcentralen - alla läkare är vana vid det här problemet och hjälper gärna till. Det är väldigt befriande med patienter som kommer och ber om hjälp med alkoholen, istället för de som kommer och har en massa annat (blodtryck, ramlar jämt, demens, ont mm) som man vet beror på alkohol men som inte går att prata om utan att personen tar illa upp.
    Det finns mediciner som minskar suget, och självklart Antabus för att hjälpa till med nykterheten.
    Bor du i Stockholm så finns det en mycket bra och välfungerande beroendeklinik på Riddargatan 1 som du kan vända dig till.

Här är en länk till självhjälpsmaterial från dem som kanske kan vara till hjälp. www.riddargatan1.se/sites/default/files/Guide_till_battre_alkoholvanor_rg1_2015.pdf

Lycka till!

Svar på tråden Min hemlighet :(