• StarTrust

Hatar min bonus

ungbrunett skrev 2016-01-31 10:31:21 följande:

Det kan gott barnets pappa göra. Detta är inte ts problem och inte heller hennes uppgift.

• StarTrust

Anonym (m)

Ts har all rätt till i världen att bestämma över om bonusen får vara med när ts ammar bebisen.

• StarTrust
    smulpaj01 skrev 2016-01-31 11:03:08 följande:

Och jag blir sjukt provocerad av det du skriver!

Om ts och mannen skulle skaffa gemensamt barn (vilket jag verkligen hoppas inte kommer ske!) så ÄR DET ETT SYSKON till mannens barn oavsett vad ts "tycker" om den saken!

Detsamma gäller om du (Gud förbjude) skulle skaffa en unge med mannen du bor med så blir det SYSKON till hans barn!

I ditt fall hoppas jag dock VERKLIGEN att mannen kommer till insikt och kastar ut dig innan något sådant råkar ske!

Självklart blir många vettiga normalt fungerande människor både vän med och faktiskt älskar sina BONUS barn!

Har man inte den förmågan ska man hålla sig undan ungar! Punkt!!!

Du bestämmer väl ändå inte över vilken relation ts har till sitt bonusbarn?
  • StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:41:33 följande:

Lol det är ett syskon vare sig ni vill det eller inte.

Halv syskon kommer dom att bli.
  • StarTrust
    ungbrunett skrev 2016-01-31 11:49:34 följande:

Jag är införstådd med vilka biologiska gemensamma nämnare som kan finnas mellan två personer som delar pappa men inte mamma.

Hur som helst så var det störiga i sammanhanget att personen i fråga sa att "Om du ogillar henne så starkt varför skaffa ett syskon till henne?!" som om ts i första hand skaffar barn för att ge ett utomstående barn ett syskon.

Hade jag skaffat barn med min man så hade det inte varit på tal att det primära var att skaffa ett "syskon" till sambons unge, utan att jag och han ska skaffa ett barn.

Jag håller med dig!

Jag ville bara förtydliga för Anonym (imbecill?) att dom ej kommer att bli helsyskon.
  • StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:58:12 följande:

Fast din sambos barn är ju inte utomstående utan lika mycket en del av familjen som era gemensamma barn.

Ts sambos barn räknas som utomstående för Ts

Ts väljer själv vilken relation hon har till hans barn.
  • StarTrust
    Anonym (Zarrra) skrev 2016-01-31 12:12:34 följande:

Har bara läst första TS. Jag skulle råda dig att åka till clas ohlson och köpa en laddare till för några tior.

Varför anser du att det är hennes uppgift att göra det?

Speciellt med tanke på hur bonusen behandlar henne.
  • StarTrust
    Anonym (Zarrra) skrev 2016-01-31 12:16:54 följande:

Efter att nu ha läst alla dina inlägg TS så tycker jag att du ska lämna honom och hitta en man som inte har barn. Det är mitt råd till dig.

Anonym (Zarrra) skrev 2016-01-31 12:16:54 följande:

Efter att nu ha läst alla dina inlägg TS så tycker jag att du ska lämna honom och hitta en man som inte har barn. Det är mitt råd till dig.

Vore det inte bättre om pappan lär sitt barn att visa henne respekt, för allas trivsel?
  • StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 12:23:49 följande:

Fast nu är det ju TS som är utomstående isåfall då hon kom in i en redan etablerad familj som förenas av släktband. En familj som hon som utomstående alltså inte räknas in i.

Fast fortfarande så räknas hans barn som utomstående för henne.

Hon har inga direkta juridiska skyldigheter mot hans barn.
  • StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 12:27:11 följande:

Lika lite som ts inte har någon skyldighet att gilla barnet så har barnet inte heller skyldighet att respektera ts.

Fast kärnan i problemet är hans barn som inte har lärt sig att visa henne respekt.
Svar på tråden Hatar min bonus