Inlägg från: Anonym (Imbecill?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Imbecill?)

Hatar min bonus

StarTrust skrev 2016-01-31 12:26:47 följande:

Fast fortfarande så räknas hans barn som utomstående för henne.

Hon har inga direkta juridiska skyldigheter mot hans barn.

Absolut och hon räknas som utomstående för barnet. Då var alla nöjda och glada.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-01-31 12:29:41 följande:

Fast kärnan i problemet är hans barn som inte har lärt sig att visa henne respekt.

Anser du. Jag anser att problemet är att ts hatar barnet och inte vill bo med det.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-01-31 12:34:29 följande:

Är det så konstigt tycker du att hon inte behöver tycka om hans barn som inte visar henne respekt?

Allt kretsar väl inte kring hans barns vilja?

Är det så konstigt tycker du att hans barn inte behöver tycka om hans sambo eftersom hans sambo inte tycker om barnet? Allt kretsar väl inte kring en utomståendes vilja?
  • Anonym (Imbecill?)
    ungbrunett skrev 2016-01-31 12:37:02 följande:

Har jag någonsin sagt att så skulle vara fallet? Du lägger ju in saker i detta som inte finns. Dessutom har du ingen aning om hur sambons barn upplever situationen. Vad har det med detta att göra ens?

Det var du som drog upp gång på gång att du inte är dennes förälder fast vi redan vet det. Du avslutade även inlägget med att alla kommer vara införstådda med vem respektives föräldrar är. Ingen har sagt något om det, du drog dock upp det gång på gång.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-01-31 12:40:59 följande:

Du vänder hela tiden allt mot ts som ett sätt att ge ts skulden för att hans barn inte kan uppföra sig mot ts.

Och du vänder hela tiden allt mor barnet som ett sätt att ge barnet skulden för att ts hatar det. En 7åring och en vuxen är osams självklart ska vi skylla på barnet.
  • Anonym (Imbecill?)
    ungbrunett skrev 2016-01-31 12:40:09 följande:

Redan etablerad familj? Du menar den familjens som ts man och hans ex bröt upp när de separerade, eller? Nu träffades ts och hennes man och de kom fram till att de vill vara med varandra. Eller menar du att ts kom in som en ångvält, körde ut barnets mamma och hävdade sin plats där? Inte särskilt troligt va? Varför kommer du med denna exploderande retorik från ingenstans? Varför ska ts ta sig till barnet om detta enligt dig är fakta? Ännu mindre anledning för ts att bry sig om barnet eller räkna in ts mans barn som en del av hennes familj.

TS sambo och barn är en familj, ts kom alltså in i en familj.
  • Anonym (Imbecill?)
    ungbrunett skrev 2016-01-31 12:50:07 följande:

Varför för du barnets talan? Du har ingen aning om barnets situation i detta och det är helt meningslöst att sitta och vända allt alla säger som en anledning för barnet att inte bry sig/bete sig/tycka om/exkludera osv. Du vet ingenting så det kan du släppa med en gång. 

Problemet i detta fall anser jag är att barnet beter sig respektlöst men detta är pga ts man som inte sätter ner foten. Vidare måste även ts sätta ner foten men det kan vara jävligt svårt om inte ts man också gör det. Barnets beteende är alltså inte en reaktion på typ att ts inte tycker om barnet eller att "om inte ts tycker om barnet så behöver barnet inte tycka om ts". Det är en ledningsfråga, som någon har sagt tidigare: barnet måste få tydligare regler samt lära sig att man inte bara kan få allt man pekar på. Detta måste barnet lära sig illa kvickt innan det är för sent. Detta är troligen ett resultat av slappt föräldraskap och att barnet antagligen blir överkompenserad av föräldrar (och kanske andra släktingar) för att föräldrarna inte bor tillsammans. Ts reaktion på detta känns i min värld fullständigt naturlig, det är knappast konstigt att ts blir less pga detta och applicerar denna ilska på barnet. Alla har skyldighet att respektera och acceptera varandra, kan man inte det så måste man hitta en annan lösning - typ komma till kärnan med problemet, sätta tydligare regler hemma osv.

Ts behöver inte älska barnet eller räkna det som sin familj för att vardagen ska funka. Detta behöver inte betyda att barnet inte räknar ts till sin familj, det kan barnet säkerligen göra i och med att barn är barn och har helt andra referensramar än vuxna. 

Förstått och jag anser att problemet är att ts hatar barnet och att barnet självklart märker det och beter sig därefter. Om jag ska välja att skuldbelägga ett barn eller en vuxen för att relationen inte fungerar så lägger jag skulden på den vuxne. Jag anser att en vuxen bör föregå med gott exempel och inte skylla på ett barn för att deras relation/kommunikation inte fungerar. Jag anser att det är upp till den vuxne att lösa det och inte sätta ett sånt ansvar på ett barn.
  • Anonym (Imbecill?)
    ungbrunett skrev 2016-01-31 12:58:27 följande:

Och min man och hans barn och ts man och hans barn kom in i min familj och i ts familj. Men vissa ska känna sig ovälkomna bara för sakens skull eller?

Det är det ni som har sagt, vi körde bara på samma resonemang. Ts har rätt att tycka att barnet är utomstående och inte ingår i hennes familj och barnet har rätt att tycka att ts är utomstående och inte ingår i hennes familj. Inget oschysst alls, samma premisser. Skillnaden är att ts hade ett val att flytta in i en familj och vara utomstående.
  • Anonym (Imbecill?)
    ungbrunett skrev 2016-01-31 13:02:27 följande:

Precis, skulden ligger hos ts man.

Du måste ha missförstått. Skulden ligger på ts enligt mig.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-01-31 13:07:08 följande:

Fast ts räknas inte som utomstående eftersom att mannen räknas som TS familj (dom är sambos)

Fast barnet räknas inte som utomstående i så fall för ts sambo och barn är biologisk familj.
Svar på tråden Hatar min bonus