• StarTrust

Hatar min bonus

Anonym (nice) skrev 2016-02-02 09:34:05 följande:

Skriver av ts:

Men ju flera pappa veckor det blir ju mera ogillar jag barnet. Hon är på riktigt odräglig. Gnällig och bio mamman skämmer bort henne

så jag slipper henne

Ja, hata är ett starkt ord. 

Men när man måste bo med en odräglig skit unge som jag inte har valt för 5 öre som dessutom vad det känns som, gör allt för att jävlas med mig. Ja då hatar jag henne. 

Min lösning: Jag vill bli särbos, jag vill inte vara här dom veckorna ungen är här. Vill han att jag ska bo här på heltid så får hon vara här varannan helg eller nått. 

NU kom skitungen ut 

Jag tror att detta hat är ömsesidigt från ts och dottern och jag tror att anledningen är för att allt har gått alldeles för fort!!!

Att ts och mannen ens DISKUTERAR att skaffa gemensamt barn i detta läge är faktiskt efterblivet! Stackars dottern säger jag bara........ 

Enda chansen att rädda denna relation är om ts väljer att flytta hem igen!

Det är "okej" att du ser på det hela utifrån det.
  • StarTrust
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:40:50 följande:

Hur menar du då? Vad är det jag borde tänka istället om dottern?

• StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 09:39:21 följande:

Jag har inte sagt det. Jag har sagt att det är två personer som är osams, måste det ena utesluta det andra? bara en person kan inte vara upphovet till problemet att det inte funkar i hemmet, allra minst ett barn. Det jag säger är att ts också måste arbeta med sina känslor, för jag tror inte att det problemet kommer att försvinna bara barnet beter sig bra igen som du verkar tycka kommer göra allt frid och fröjd igen. Du verkar tro det och du tycker inte hon behöver arbeta med sina känslor och då hade jag lite frågor som jag ville att du svarade på. Du behöver inte tycka som mig men jag ville bara ha svar på mina frågor. Vill du inte svara på dem så respekterar jag självklart det och lägger ner diskussionen.

Problemet ligger i att du ej förstår att det spelar ingen roll hur mycket än ts bjuder till mot dottern så länge ts inte har mannens stöd i uppfostran gällande dottern.
  • StarTrust
    Påven Johanna skrev 2016-02-02 09:48:10 följande:

När du använder citationstecken kring ordet okej i den där meningen så betyder det att du inte tycker att det är okej att Anonym (nice) ser på det hela utifrån det. Är det så du menar? 

Och du om någon borde sluta påstå att du kan läsa mellan raderna. Hur menar du att det skulle vara möjligt för dig att göra? Du saknar ju helt förmåga att se på något på ett nyanserat sätt. 

• StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 10:35:04 följande:

Men hur ska mannen veta att ts behöver någon uppbackning när ts inte ens har NÄMNT något till sambon?

Enligt sambons vetande är dottern förmodligen väldigt väluppfostrad!

Förslagsvis att ts tar en diskussion med sambon om det,då sambon verkar vara "för omogen" för att själv se det.
  • StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 10:49:19 följande:

Ja fast man kan ju undra hur allvarligt problemet är eftersom hon inte ens har PRATAT med sambon än? Det borde väl vara det första man gör? Innan man ens skriver en tråd på fl? Mycket märkligt och jag undrar vem som är omogen - ts eller sambon som inget vet? "Ska prata med sambon ikväll när hon sover."

Hur ska sambon kunna se något när dottern inte gör något fel framför sambon och ts inte säger något? Ska han agera tankeläsare menar du?

Jag skulle inte vilja påstå alls att det är märkligt att först ventilera sina känslor /tankar för att sedan ta tag i det!

Jag tycker att sambon uppvisar ett omoget beteende som inte ser hur dottern beter sig mot ts!

Han skapar förvirring.
  • StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 11:30:42 följande:

Men jösses - du läser ju inte ens vad ts skriver!

Ts: "Hon säger saker som sårar mig.. tex: "du kan ju ingenting". Hon säger det typ bara när pappan inte hör..."

HUR kan det vara omoget av pappan att inte se något som barnet INTE GÖR FRAMFÖR PAPPAN?!!!

Förslagsvis för att han inte läser av hur sin sambo mår i detta?
  • StarTrust
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 11:55:27 följande:

Håller med i allt

Innebär detta att du tycker att mannen bör ta sitt ansvar att stötta ts i uppfostran gällande dottern?

Ts tillhör familjen (oavsett vad dottern tycker) då hon har ingått ett samboskap med mannen.
  • StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 12:22:31 följande:

Mannen tycker förmodligen inte att dottern är ouppfostrad eftersom ts gömmer sig och inte vågar (?) prata med sin sambo, kanske för att de inte känner varandra så bra och nyss flyttat ihop?!

Tror knappast att ts anser sig tillhöra dotterns familj eftersom hon skriver:

"Men när man måste bo med en odräglig skit unge som jag inte har valt för 5 öre"

Får verkligen VERKLIGEN hoppas att mannen står på sig och går emot ts stenhårt så ts INTE får igenom sin vilja detta!

• StarTrust
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 12:29:58 följande:

Betyder din tumme ner att du tycker att ts ska få igenom sitt krav?

Dito, kära du.,,
Svar på tråden Hatar min bonus