Inlägg från: Anonym (Imbecill?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Imbecill?)

Hatar min bonus

StarTrust skrev 2016-02-02 08:36:41 följande:

Problemet ligger i att ts inte släpps in varken av bonusen eller av mannen att ta den rollen som du eftersträvar.

Mannen bör jobba med henne att få sitt barn att bete sig bra mot ts.

Vilken roll menar du att jag vill att ts ska ta? Vem är det du diskuterar med?
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 08:50:12 följande:

Jag tror som sagt inte att hon bokstavligen bonusen utan att hon hatar dennes beteende mot henne!

Mannen bör ta sitt ansvar genom att jobba tillsammans med henne angående sin dotters beteende mot henne.

Så länge det ej sker så spelar det ingen roll hur hon bemöter bonusen.

Ingenstans i ts framgår det att ts sambo har ett problem att sätta gränser för barnet. Så ni kan lägga ner det argumentet direkt. Självklart spelar det roll hur vi bemöter andra. Det kan inte vara lätt för en 7åring att bli gillad villkorligt."Varje gång jag beter mig dåligt så vill inte min pappas sambo bo med oss. Sen när jag beter mig bra så vill hon det igen. Jag blir förvirrad av alla tvärakast och allt upp och ner".
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 08:52:30 följande:

Du tar alla tillfällen du får att trycka åt ts istället för att se att inget kommer att förändras så länge inte ts har mannen på sin sida.

Och vart i ts framgår det att ts inte har mannen på sin sida? Snälla recitera om jag missat nåt. Jag försöker inget annat att få dig att inse att när två personer är osams så är det inte bara en persons fel, och att skylla allt på barnet för att relationen inte fungerar?? TS måste ta ansvar för sina känslor och arbeta på dem.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:03:04 följande:

Det framgår tydligt av ts inlägg att mannen inte är på hennes sida angående dotterns beteende mot ts.

Hade han däremot varit det så hade det nog varit lättare för alla där hemma.

Det är inte förbjudet på något sätt för ts att ogilla dottern på grund av dotterns beteende.

Ts behöver mannens stöd att komma till rätta med det.

Ingen har sagt att det är förbjudet, min fråga var tror du det är optimalt att pendla mellan toppar och dalar i ens känslor gentemot en annan människa beroende på dess beteende? I detta fall en sårad och avundsjuk flicka i trotsåldern? Tror du att hon slutar hysa dessa negativa känslor för barnet om barnet ändrar sig? Hur länge tror du det varar? Kan dessa känslor komma tillbaka om barnet kommer in i en till jobbig period? Är det Moget att vilja flytta och dra varje gång man kommer in i en sån period eftersom man inte kan hantera sitt hat mot ett barn?
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 08:51:27 följande:

Vilken roll menar du att jag vill att ts ska ta? Vem är det du diskuterar med?

Du svarade inte på frågan, vilken roll vill jag att ts tar? Och citera gärna mig där jag uttrycker det.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:07:43 följande:

Om man läser mellan raderna av det som TS har skrivit så framgår det.

Problemet är att du ej begriper att att hon gör allt vad hon kan för att vara bonusen till lags genom att skjutsa henne till dagis, har tidigare målat om i hennes rum osv,

Så återigen bör mannen ta sitt ansvar.

Du väljer att inte tro på det som sägs och väljer att tro på det som inte sägs. Ts säger uttryckligen att pappan sätter ner foten och dottern får inte som hon vill.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:07:43 följande:

Om man läser mellan raderna av det som TS har skrivit så framgår det.

Problemet är att du ej begriper att att hon gör allt vad hon kan för att vara bonusen till lags genom att skjutsa henne till dagis, har tidigare målat om i hennes rum osv,

Så återigen bör mannen ta sitt ansvar.

Problemet är att du tolkar in saker som jag inte sagt.

Precis som du gör med ts sambo.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:15:10 följande:

Han sätter inte ner foten tillräckligt i varje fall.

Det vet väl ts bäst?
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:15:02 följande:

Det jag främst har tryckt på är att ts sambo verkar brista i sin uppmärksamhet mot både sambon och dottern. Jag försöker så långt det är möjligt att inte utgå från någonting, utan det jag skriver skriver jag för att hitta fler orsaker till situationen är att bara helt kallt avfärda ts som en barnhatare som borde sticka därifrån.

Ber om ursäkt om jag har varit otydlig.

Ok om du kan ge ts som är vuxen The benefit of a doubt, varför kan du inte ge barnet det också?
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:20:25 följande:

Jag utgår ifrån det som TS har berättat i klartext och mellan raderna.

Mannen bör ta mer ansvar med att vägleda dottern till ett bra beteende mot ts.

Så länge det ej sker spelar det ej någon roll om ts väljer att flytta eller att bo kvar.

Du kan ju inte hitta på vad som står mellan raderna, ok om ts gett någon hänt om att hon är irriterad på mannen. Men ok, mellan raderna kan jag då läsa att ts inte är så snäll mot flickan som hon vill påskina.
Svar på tråden Hatar min bonus