Inlägg från: Anonym (Imbecill?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Imbecill?)

Hatar min bonus

StarTrust skrev 2016-02-02 09:14:11 följande:

Det optimala vore om både mannen och ts tar sitt ansvar och vägleder dottern bort från sitt dåliga beteende mot ts.

Gränslösa barn som dottern kan upplevas som det värsta på jorden och det enda sättet att komma till rätta med det är att man som par i en relation jobbar tillsammans för att få bukt med det.

Du svarar inte på frågan.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:25:49 följande:

Det jag läser mellan raderna är att mannen inte står på sig tillräckligt gällande dotterns beteende mot ts samt att ts gör mer mot dottern än vad som egentligen förväntas.

Du upprepar gång på gång samma sak men undviker mina frågor.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:29:46 följande:

Men om jag besvarar dina frågor kommer du ändå inte nöja dig förrän jag har "gett dig rätt i att skulden för dotterns beteende ligger hos ts"

Jag har inte sagt det. Jag har sagt att det är två personer som är osams, måste det ena utesluta det andra? bara en person kan inte vara upphovet till problemet att det inte funkar i hemmet, allra minst ett barn. Det jag säger är att ts också måste arbeta med sina känslor, för jag tror inte att det problemet kommer att försvinna bara barnet beter sig bra igen som du verkar tycka kommer göra allt frid och fröjd igen. Du verkar tro det och du tycker inte hon behöver arbeta med sina känslor och då hade jag lite frågor som jag ville att du svarade på. Du behöver inte tycka som mig men jag ville bara ha svar på mina frågor. Vill du inte svara på dem så respekterar jag självklart det och lägger ner diskussionen.
  • Anonym (Imbecill?)

Ponera att ts hatar flickan och flickan hatar ts. Ts hanterar det som en vuxen (eller ja egentligen inte) och barnet har inte lärt sig hantera alla sina känslor än så hon blir jobbig mot ts. Varför är det ok att ts har sina känslor och hanterar det på sitt sätt men barnet får inte ha sina känslor och hantera det på det enda sätt hon vet pga omogenhet?är det inte mer rättvist att försvara barnets känslor och handlingar eftersom hon inte vet bättre? TS är ju vuxen och borde kunna hantera det som en vuxen.

• Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 09:35:57 följande:

Det är "okej" att du ser på det hela utifrån det.

Bättre kan du ;)
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:40:50 följande:

Hur menar du då? Vad är det jag borde tänka istället om dottern?

Jo det jag menar är att du flera gånger sagt att du söker möjliga förklaringar till varför ts känner som hon gör (hatar ) om du kan göra det för en vuxen varför kan du inte göra det för ett barn också innan du skjuter ner henne som ouppfostrad?
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:49:06 följande:

Var det här inlägget till mig?

Nej
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-02-02 09:55:25 följande:

Nej

Eller jo kanske....Till vem helst det berör antar jag. Den som känner sig träffad.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:26:44 följande:

Ber om ursäkt för mitt korta och otrevliga svar. Jag  var irriterad över något annat som inte hade med dig att göra.

Jag ska förklara vad jag menade. Enligt min mening så sa vi inte samma sak...

Hoja menade på att ts borde sätta gränser både för sig själv och för dottern. Jag tycker absolut att hon ska sätta sina egna gränser, men att sätta gränser för dottern blir snudd på omöjligt om pappan inte backar upp henne. Dotterns beteende har gått för långt för det anser jag.

Jag tyckte istället att pappan sätter gränserna. Han hör givetvis med sambon vad hon önskar och tycker, men det är han som fastställer reglerna. Då blir det lättare för ts att upprätthålla dessa inför barnet som annars kanske inte skulle lyssna på henne. Det är pappans regler som gäller, och inte "den jobbiga bonusmammans".

Du har inte möjligtvis blandat ihop hoja och Anonym (partner)? för det du skriver nu svarade du på Anonym (partner) som bla inledde med att säga att "dom" måste sätta gränser för barnet (kommer inte ihåg ordagrant) och du svarar "fast jag tycker att pappan i samråd med ts ska sätta gränser (inte ordagrant). Tyckte det lät som samma sak, rätta mig om jag har fel.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 10:44:40 följande:

Då jag inte tycker och känner som ditt exempel, så berör det inte mig.

Ok
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 10:49:25 följande:

Det är möjligt att jag blandade ihop de två, men fortfarande är det två olika tillvägagångssätt.

1. Pappan och bonusmamman sätter gränser ihop

2. Pappan sätter gränserna - som ger det stöd ts behöver

Aha ok trodde att i samråd med innefattade att tillsammans med en person komma överens om tex gränser.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 10:39:58 följande:

Fast jag har ju inte skjutit ner flickan som ouppfostrad... Däremot har jag flera gånger påpekat att hon troligvis inte mår bra och behöver stöttning i sina jobbiga känslor som hon nu går igenom, och det främst från sina biologiska föräldrar. Inte en enda gång har jag lagt skulden på barnet.

Ok då får jag be om ursäkt, jag tolkade det som att du tyckte att det var flickans fel eftersom du tyckte att ts gjort allt rätt. Jag skulle inte ha tolkat det så utan att du uttryckligen sa det.
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (...) skrev 2016-02-02 11:44:34 följande:

Ingen fara. Flickan har ingen som helst skuld i det här. Hon är ett barn och agerar därefter precis som du skriver. Det främsta ansvaret ligger hos pappan, så klart, då det är hans dotter som inte mår bra.

Men jag tycker definitivt inte att ts har gjort allt rätt. Så som jag uppfattar det från det hon har skrivit så har hon betett sig rätt barnsligt och impulsivt, om jag nu ska  vara helt rättfram nu när ändå ts lyser med sin frånvaro.

Jag anser inte att ts reaktion och agerande är positivt på något sätt, utan poängen med allt jag har skrivit har varit att vi inte ska skjuta ner en människa fullständigt i en situation där flera personer och starka känslor är inblandade. En nertryckt människa kan aldrig agera rationellt och sunt.

Jag är rätt övertygad om att ts inte är ond på något vis. Omogen och impulsiv ja, men jag har svårt att tro att hon vill hata flickan, om hon nu faktiskt gör det. Målet var att vända andan här inne till att ge ts råd och stöttning så att situationen lättade för alla parter - men främst för flickan som är den som lider mest.

Håller med i allt
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 12:00:32 följande:

Innebär detta att du tycker att mannen bör ta sitt ansvar att stötta ts i uppfostran gällande dottern?

Ts tillhör familjen (oavsett vad dottern tycker) då hon har ingått ett samboskap med mannen.

Suck. Att tala med dig är som att tala med en vägg.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 13:02:35 följande:

Dito, kära du.,,

Sluta då att tala med väggen.
  • Anonym (Imbecill?)
    StarTrust skrev 2016-02-02 13:12:21 följande:

Du är väggen så länge du ej inser att mannen har lika stort i det hela som TS

Lol. Du förstod visst inte. Mycket du inte förstår. Kanske har du svårt för läsförståelse.Om du tycker att jag är en vägg så behöver du ju inte fortsätta att fråga mig saker inte sant?
  • Anonym (Imbecill?)
    Anonym (nice) skrev 2016-02-02 16:25:52 följande:

Nej självklart inte. Men jag kan förstå att dottern inte tycker det känns kul att pappa ska få en unge med en för henne helt okänd kvinna!

Ts och pappan blev ju gravida inom 6 månaders förhållande - DET tycker inte jag är särskilt vettigt faktiskt! 

Jag undrar om ts är ganska "gammal"? Alltså 40+ så det är därav det är så oerhört brådskande att skaffa barn?

Man undrar ju hur mogen ts är när hon måste gömma sig för att hon inte klarar av att ha en relation med en 7åring och vill packa och dra för att barnet just nu beter sig dåligt.
Svar på tråden Hatar min bonus