Anonym (...) skrev 2016-02-02 09:26:44 följande:
Ber om ursäkt för mitt korta och otrevliga svar. Jag var irriterad över något annat som inte hade med dig att göra.
Jag ska förklara vad jag menade. Enligt min mening så sa vi inte samma sak...
Hoja menade på att ts borde sätta gränser både för sig själv och för dottern. Jag tycker absolut att hon ska sätta sina egna gränser, men att sätta gränser för dottern blir snudd på omöjligt om pappan inte backar upp henne. Dotterns beteende har gått för långt för det anser jag.
Jag tyckte istället att pappan sätter gränserna. Han hör givetvis med sambon vad hon önskar och tycker, men det är han som fastställer reglerna. Då blir det lättare för ts att upprätthålla dessa inför barnet som annars kanske inte skulle lyssna på henne. Det är pappans regler som gäller, och inte "den jobbiga bonusmammans".
Du har inte möjligtvis blandat ihop hoja och Anonym (partner)? för det du skriver nu svarade du på Anonym (partner) som bla inledde med att säga att "dom" måste sätta gränser för barnet (kommer inte ihåg ordagrant) och du svarar "fast jag tycker att pappan i samråd med ts ska sätta gränser (inte ordagrant). Tyckte det lät som samma sak, rätta mig om jag har fel.