uteförskola
Såklart inte okej. Jag hade blivit galen om mina barn behövde gå med bajs i blöjan i flera timmar eller måste bajsa ute. Äckligt dessutom att bajsa ute. För jag antar att dom inte plockar upp korvarna sen?!
Såklart inte okej. Jag hade blivit galen om mina barn behövde gå med bajs i blöjan i flera timmar eller måste bajsa ute. Äckligt dessutom att bajsa ute. För jag antar att dom inte plockar upp korvarna sen?!
Min son går på en förskola där de är utomhus från morgon till eftermiddag. I den gruppen han går får man dock inte börja förrän tidigast vid 3 års ålder. Är barnet mot förmodan inte blöjfri då, så får barnet inte börja. De har således inga blöjbarn med i gruppen.
Det är en grupp på 14 barn och 4 personal.
Min son började på denna förskola som första förskola (han bytte alltså inte från en "vanlig" förskola till denna, som de allra flesta i hand grupp gjort). Han började när han var 3,5.
Det blev så för att han älskar att vara utomhus. Framförallt i skogen. Jag var skeptisk till utomhusförskolor förut. Jag tänkte att stackars barn som ALLTID måste vara ute, i ur och skur. Det kan inte vara kul (tänkte jag samtidigt som jag tänkte tillbaka på min egen skoltid, där vi gömde oss inomhus för att slippa gå ut på rasterna).
Men eftersom att min son älskar att vara utomhus, så kändes en utomhusförskola självklar!
Men, som sagt, de har inga blöjbarn med sig.