• Anonym (Behöver kärlek)

Min man saknar all form av empati

Hej!

Behöver bara skriva av mig och samtidigt fråga om det ska vara så här? Min sambo som jag har varit tillsammans med i fem år nu saknar all form av empati när det kommer till relationer och känslor.

Vi har barn tillsammans och de kan han visa någorlunda känslor mot men inte ha ett endaste dyft förståelse eller midlidande för mig. Jag är en väldigt stark person. Min barndom och uppväxt var inte den göadaste

• Svar på tråden Min man saknar all form av empati
  • Anonym (Idiot)

Nej män är inte så där. Det är du som valt bort alla fina män för att bilda familj med en skitstövel. Varför?

Tycker inte att du verkar ett dugg stark, en stark kvinna skulle inte låta sig behandlas så.

Anonym (:O) skrev 2016-02-01 14:32:08 följande:

Antingen säger du inte ifrån tillräckligt, eller så är han ett stort ego som kör sitt race. Verkar ha empatibrister.

KRÄV att han ska göra sin del, om du nu tänker stanna med honom. Sluta tvätta hans kläder, laga hans mat osv.

Skulle önska att han hjälpte till av egen maskin. Om jag inte tvättar så klagar han bara. Det betyder att hela familjen drabbas av hans sura humör.
    Anonym (Idiot) skrev 2016-02-01 14:34:20 följande:

Nej män är inte så där. Det är du som valt bort alla fina män för att bilda familj med en skitstövel. Varför?

Tycker inte att du verkar ett dugg stark, en stark kvinna skulle inte låta sig behandlas så.

Du har rätt. Jag vågar inte stå upp mot honom. Vill väl tro att alla människor bryr sig om de som de älskar. Känner mig bara så slut, trött, matt, orkeslös. Har hamnat i en dålig spiral.
  • seriösanvändare
    Anonym (Behöver kärlek) skrev 2016-02-01 19:10:08 följande:
    Du har rätt. Jag vågar inte stå upp mot honom. Vill väl tro att alla människor bryr sig om de som de älskar. Känner mig bara så slut, trött, matt, orkeslös. Har hamnat i en dålig spiral.
    Nej, de flesta män är inte så där. Däremot låter "Anonym idiot" lite väl hård. Inget i dina inlägg tyder på att du medvetet valde "fel" man. I vanlig ordning kom hans negativa sidor fram först efter hand. Du har dessutom haft en svår uppväxt och då kan det vara svårt att veta hur ett bra förhållande ska se ut, det är lättare att hamna snett.

Däremot är det bara DU som kan välja att inte ha det så här längre. För tyvärr tror jag inte att din man kommer att ändra sig. Har du någon närstående du kan prata med och söka stöd hos? Annars skulle jag råda dig att söka hjälp utifrån samt ställa ultimatum till din man. Bättring eller skilsmässa! Men du ska inte behöva bära allt ensam. Nej, ensam är inte alltid stark och ingen är stark jämt. Det är inget att skämmas för att man ibland behöver hjälp, och självklart vill man ha kärlek och omsorg av sin partner!
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (:O)
    Anonym (Behöver kärlek) skrev 2016-02-01 19:07:48 följande:

Skulle önska att han hjälpte till av egen maskin. Om jag inte tvättar så klagar han bara. Det betyder att hela familjen drabbas av hans sura humör.

Men snälla du, som det är nu så får ju han styra hela familjen. Tror du skulle må bättre av att ha nån att tala med om detta, en psykolog kanske? Det har hjälpt mig väldigt mycket iaf.

Fortsätter det som hittills är ju risken stor att du blir utbränd, drabbas av fysisk ohälsa eller får ett sammanbrott.
  • Anonym (Vania)

Nej, män är inte sådär.

Ynkliga, omogna människor är sådär.

• Sarakechi

Vad ser du hos en sån skitman rent ut sagt?

• Progressiv
    Anonym (Behöver kärlek) skrev 2016-02-01 08:43:37 följande:

Är män så här?

Nej, geberellt är de inte det.
  • SmillaNilla

Att han inte brydde sig nämnvärt att du svävade mellan liv och död pga av aborten (som han krävde) visar ju tydliga att han inte är kapabel att känna och älska. Du upprätthåller ju endast fasaden genom eget slit! Släpp det nu. Säg stopp. Kräv att ni ska gå i terapi eller så blir det skilsmässa.

Vad har du att förlora på det? En man som inte verkar älska dig? Du arvetar ju redan 200% med jobb, hem och barn. Det kommer ju inte bli någon skillnad där om du bor ensam. Och du får chansen att på sikt träffa en man som kommer älska dig och göra allt för dig.

• Anonym (Sugar)

Varför är man tillsammans med någon som saknar empati? Det finns en massa sjyssta singelkillar man kan välja bland ju.

Svar på tråden Min man saknar all form av empati