Anonym (Behöver kärlek) skrev 2016-02-01 19:10:08 följande:
Du har rätt. Jag vågar inte stå upp mot honom. Vill väl tro att alla människor bryr sig om de som de älskar. Känner mig bara så slut, trött, matt, orkeslös. Har hamnat i en dålig spiral.
Nej, de flesta män är inte så där. Däremot låter "Anonym idiot" lite väl hård. Inget i dina inlägg tyder på att du medvetet valde "fel" man. I vanlig ordning kom hans negativa sidor fram först efter hand. Du har dessutom haft en svår uppväxt och då kan det vara svårt att veta hur ett bra förhållande ska se ut, det är lättare att hamna snett.
Däremot är det bara DU som kan välja att inte ha det så här längre. För tyvärr tror jag inte att din man kommer att ändra sig. Har du någon närstående du kan prata med och söka stöd hos? Annars skulle jag råda dig att söka hjälp utifrån samt ställa ultimatum till din man. Bättring eller skilsmässa! Men du ska inte behöva bära allt ensam. Nej, ensam är inte alltid stark och ingen är stark jämt. Det är inget att skämmas för att man ibland behöver hjälp, och självklart vill man ha kärlek och omsorg av sin partner!