Kan jag ringa Skatteverket och få uppgifter om någon?
Kan jag få uppgifter om en person utan att behöva uppge något skäl? Jag vill om personen har barn och om ja i vilken ålder de är.
Kan jag få uppgifter om en person utan att behöva uppge något skäl? Jag vill om personen har barn och om ja i vilken ålder de är.
Ja.
Är barnen under 16 år så får du inget veta om ev barn.
"Jag vill veta" ska det stå... Vad ska jag säga om de frågar varför jag undrar detta?
Det är offentliga uppgifter så ja. Ett tips är att fråga i rätt ordning. För att få veta om barn osv måste du veta personnr. Och för det behöver du veta för och efternamn samt folkbokföringsadress. Du kan tom skicka mail och fråga så får du registerutdrag. De frågar inte varför du vill veta.
Så skicka först en fråga om fullständigt personnummer. Och därefter frågor som rör uppgifter registrerat på det personnret.
Är barnen under 16 år så får du inget veta om ev barn.
Jodå. Det finns ingen sådan inskränkning.
Jag har namn, adress och personnummer, behöver endast veta om personen har barn och som sagt åldern på dessa. Kan jag begära barnens personnummer också och att få veta vem den andra föräldern är? Samt vilka adresser personen har bott på och med vem, alltså ev. sambo, partner osv.?
Jag har namn, adress och personnummer, behöver endast veta om personen har barn och som sagt åldern på dessa. Kan jag begära barnens personnummer också och att få veta vem den andra föräldern är? Samt vilka adresser personen har bott på och med vem, alltså ev. sambo, partner osv.?
Jag har namn, adress och personnummer, behöver endast veta om personen har barn och som sagt åldern på dessa. Kan jag begära barnens personnummer också och att få veta vem den andra föräldern är?
Samt vilka adresser personen har bott på och med vem, alltså ev. sambo, partner osv.?
Men för att återgå on topic har förstås Kjell2 rätt i att den som bor hos någon utan att skriva sig där inte syns i folkbokföringen.
Tillägger dock mitt personliga intryck att detta sällan gäller permanenta samborelationer om inte hotbild, bidragsfusk eller liknande är inblandat. Däremot finns det ju gråzoner med nya förhållanden där man inte vill säga upp egen bostad, särborelationer där man vistas mest hos den ene etc.
Enligt Sambolagen har folkbokföringen ingenting med att göra om man är sambo eller ej. Det går alltså utmärkt att anses vara sammanboende utan att vara skriven på samma adress.
Vad jag försöker säga är att även om man få en fullständig folkbokföringshisorik på en adress kan man inte med säkerhet säga att någon varit samanboende eller inte samanboende.
Vissa ledtrådar går att få, om t ex föräldern till ett gemensamt barn varit skriven på samma adress så talar mycket för att föräldrarna varit samanboende.
Vad jag försöker säga är att även om man få en fullständig folkbokföringshisorik på en adress kan man inte med säkerhet säga att någon varit samanboende eller inte samanboende.
Vissa ledtrådar går att få, om t ex föräldern till ett gemensamt barn varit skriven på samma adress så talar mycket för att föräldrarna varit samanboende.